Strona 1 z 1
Olej w intercoolerze
: 26 lut 2015, 21:13
autor: DarekRzeszów
Mam pytanie - czy ktos spotkał się w swojej zośce ze zjawiskiem oleju w intercoolerze i wężu idącego z niego do kolektora ssącego - ostatnio zmieniałem olej i mechanik powiedział że rzyga olejem na kolektor - myślałem że może EGR gdzieś puszcza dziś go wykręciłem i połączenie między egr-em a kolektorem było ok natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??
: 26 lut 2015, 21:58
autor: Czesław
Nie chciał bym Cie martwić ale to może być turbina musisz sprawdzić turbine
: 02 mar 2015, 16:11
autor: Janus
czesław pisze:Nie chciał bym Cie martwić ale to może być turbina musisz sprawdzić turbine
Ewentualnie mogą to być słabe pierścienie i kompresja ucieka do bloku silnika powodując przedmuchiwanie oleju przez odmę do dolotu (tyle że słabe pierścienie w dieslu to również słaba kompresja = mogą problemy z odpalaniem)
Przedmuchiwanie oleju łatwo sprawdzić po wyjęciu bagnetu olejowego na pracującym silniku (dmucha przez rurę bagnetu) oraz zdjęciu wężma odmy z pokrywy zaworów. Jeżeli tam masz olej to może on przedostawać się do sprężarki i intercoolera.
: 04 mar 2015, 19:28
autor: franc
darek piszesz że mech powiedział ci że żyga NA kolektor więc skąd podejżenie że w wężu może mówił o zewnętrznym wycieku
Re: Olej w intercoolerze
: 07 mar 2015, 07:59
autor: Janus
DarekRzeszów pisze:(...) natomiast rzyga olejem z egr-a ale przez taki jakby zaworek otworek w egr od strony chłodnicy czyli od przodu - jakieś pomysły??
Jeśli masz podciśnieniowego EGR-a to może jest olej z pompy vacuum??
: 12 mar 2015, 10:50
autor: DarekRzeszów
Z zewnątrz silnik suchutenki - jak zrobi się cieplej to będę badał sprawę
: 24 cze 2015, 18:34
autor: Puzon
Włączę się do tematu. Mam taki sam problem, odkręciłem wąż od Turbiny co idzie do intercoolera i zauważyłem olej, mało tego jak go założyłem z powrotem i po odpaleniu auta i przy dawaniu gazu wąż puchnie czy to normalne? nie podoba mi się to....
: 24 cze 2015, 18:41
autor: Janus
Puzon pisze:Włączę się do tematu. Mam taki sam problem, odkręciłem wąż od Turbiny co idzie do intercoolera i zauważyłem olej, mało tego jak go założyłem z powrotem i po odpaleniu auta i przy dawaniu gazu wąż puchnie czy to normalne? nie podoba mi się to....
Z puchnięcia to bym się nawet cieszył na twoim miejscu - znaczy że sprężarka pompuje ładne ciśnienie. U mnie nie puchną za bardzo...
Śladowe ilości oleju też mogą być. Pytanie skąd się biorą - mogą trafiać na łopatki turbiny tą rurą odpowietrzająca znad zaworów, albo same uszczelnienia turbiny puszczają i pompuje ona olej. Sugeruję oczyścić wąż między pokrywą zaworów a wejściem do turbiny oraz ten gruby metalowy od turbiny do intercoolera i poobserwować kilka dni. Jeśli olej pojawi się już po 1-2 dniach i w znacznych ilościach, to znakiem tego coś jest nie tak. Nie obserwujesz podwyższonego zużycia oleju w silniku?
: 24 cze 2015, 18:50
autor: Puzon
Szczerze to oleju nie sprawdzałem
Jutro zobaczę. A już myślałem że znów się coś rypie.. w sobotę będę robił bo w tygodniu brak czasu, więc w sobotę się odezwę.. Dzięki.
: 01 lip 2015, 11:04
autor: Casian
Witam
Mam pytanie. Wczoraj zauważyłem że przy wężu od IC do kolektora ssącego mam dość znaczna ilość nalotu po oleju. Wczoraj umyłem silnik opaski dociągnąłem na wężu, przejechałem 100 autostradą, podnoszę maskę olej puścił znów. Czy to oznacza że turbo puszcza olej i trzeba je oddać do regeneracji ? Czy może jest jakaś inna przyczyna. I drugie pytanie jutro mam wyjazd 1500 km, czy mam się bać ? Czy przejadę trasę ?
Dzięki z góry za podpowiedzi.