Nie równo pracuje - prawie wszystko wymienione/podmienione

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

Nie równo pracuje - prawie wszystko wymienione/podmienione

#1 Post autor: kamil12luty »

Panowie i Panie
Mam duży problem z zafira 1.8 125 2002r.
Zacznę od początku.
W święta bożegonarodzenia chcą odwieść "kolędników" do domu, nie mogłem ruszyć zafirą z parkingu.
Zaczęło nią bardzo rzucać i nie dało sie ruszyć, chwilowy brak reakcji na gaz, za chwilkę gazu dalo sie dodać,
lecz odrazu po wciśnięciu gazu "zdychała".
Po 10-15 zgaśnięcia jakoś udawało sie utrzymać ją przy życiu, jak już sie zagrzała i przełączyła na gaz było duzo
lepiej ale nie dobrze.Autem dało sie jechać ale było słychać delitakne "pruknięcia" w wydechu
Na następny dzien podmieniłem cewke - zero poprawy.
Zaprowadziłem do mechanika - diagnoza- uszkodzony czujnik temp ( ten przy termostacie ), podobno zaraz po odpaleniu
pokazywał 95*C i nie działało ssanie. Zadzwonił że auto gotowe do odbioru. Pojechałem odebrać nie udało mi sie wyjechać
z kanału.
Następnie jego przypuszczenie padlo na świece - wymieniliśmy - zero poprawy.
Kolejny trop - przepustnica - wciągnietą, umyta, słynny kanał był zatkany, założenie - zero poprawy.
Po długich przemyśleniach na kompem i paru telefonach doszedł do wniosku sonda przed katalizatorem.
Kupiliśmy nową bosha, założylismy - zero poprawy
Mechanikowi zrobiło sie głupio że nie może trafić szczerze powiedział że się poddaje i nie chce mnie dalej naciągać.
Pojechałem do nastepnego.
Posprawdzał:
* instalacje elektryczną
* lewe powietrze
* listwe wtryskową
* czy nie dostaje dwoch dawek paliwa ( gazu i benzyny).
* podmienił pare rzeczy ( od kuzyna vectry C)
* sprawdziła ciśnienie na tłokach
* ciśnienie pompy paliwowej
Po paru dniach zadzwonił że padniety jest sterownik, wykręcił, wysłał,naprawili, odesłali, założył "naprawiony" - zero poprawy
Dzisiaj pojechaliśmy do zaprzyjaźnionego handlarza częściami do opla bo akurat sprowadził astre z tym samym silnikiem
do rozbiórki,której silnik akurat pracowała bardzo dobrze.
Powyciągaliśmy z niej części i powkładaliśmy do mojej zafirki
Sterownik, pętle imobilajzera, przepustnice, przepływomierz, cewkę, pedał gazu, sonde, listwe wtryskową,
Odpalenie auta - oczywiście - zero poprawy.
Pomóżcie co można jeszcze sprawdzić/podmienić bo nam brakuje pomysłów i nie przeczytanych postów.
Oczywiście filtry czyste
Jedyny błąd to p0170
Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Na gazie przejechane ok 10-11tys instalacja stag + wtryski hanna
świece czarne po przejechaniu ok 30 km
były już pomysły że może bak się nie odpowietrza, jeździłem z 5 km bez korka i też lipa
Obroty na ciepłym na benzynie na luzie trzyma ok 700-850
zastanawiają nas parametry przepustnicy bo na op-com
jałowym jest OK
średnie obciążenie jest OK
maksymalne obciążenie - nie ważne.
i nie pracuje sonda - pokazuje tylko 39 albo 59
a obydwie rzeczy wymienione
Dzisiaj jeszcze mechanior ma podmienić jakiś zawór od powrotu paliwa.
http://img09.olx.pl/images_tablicapl/68 ... widnik.jpg
Ostatnio zmieniony 24 maja 2015, 17:52 przez kamil12luty, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: janekW67 »

Czy na biegu jałowym,wchodzi płynnie na obroty?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#3 Post autor: kamil12luty »

nie.....jest prykanie i pomału się wkręca.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: janekW67 »

Po tym wszystkim,co powymieniałeś i posprawdzałeś,to został jeszcze katalizator.
Jednym z objawów niesprawnego kata,jest brak reakcji na dodawanie gazu.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#5 Post autor: kamil12luty »

tylko jak był zapchany kat to nie było by różnicy na gazie ( a tu jest), a po drugie jak się dowiadywałem to by się grzał, bo nie było by dobrego ujścia spalin

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#6 Post autor: janekW67 »

To wykręć na chwilę obie sondy i zobacz,czy jest poprawa.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#7 Post autor: kamil12luty »

tego chyba nie próbowaliśmy ( spróbujemy) , była sama podmiana pierwszej( przed katem) bo druga normalnie pracuje.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#8 Post autor: kamil12luty »

sondy wypięte - zero różnicy
pompka paliwowa wymieniona ( jakieś klapki od powrotnego lubią się zapchać/zatrzeć) zero różnicy.
Poradzcie co jeszcze można sprawdzić.

ukasz

#9 Post autor: ukasz »

Jakie świece założyłeś?
Może spróbuj założyć świece innego producenta. Słyszałem już o trzech przypadkach, że np. na świecach NGK silnik źle pracuje.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#10 Post autor: kamil12luty »

Swiece były NGK ( przejechane ok 8-10tys km)
wymienione też ma NGK- też myśleciśmy że może świece ale....
1- na gazie pracuje dużo lepiej ( przy uwalonej swiecy powinno być gorzej na gazie, a jest lepiej)
2- wsadziłem świece (nowe i stare) do calibry a z calibry do zafiry - calibra dalej pracowało ok zafira dalej kulała.
ale i tak dziękuje i czekam na dalsze propozycje.... :roll:
Ostatnio zmieniony 11 mar 2015, 16:21 przez kamil12luty, łącznie zmieniany 1 raz.

ukasz

#11 Post autor: ukasz »

U mnie było tak, że miałem świece NGK dwuelektrodowe i wypadał mi zapłon. Nawet po wymianie na nowe. Po założeniu świec jedno-elektrodowych Denso silnik zaczął pracować normalnie.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#12 Post autor: kamil12luty »

dzwoniłem do mechaniora ma inne świece niż ngk - później bedzie miał chwilke to podmieni
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 13:54 przez kamil12luty, łącznie zmieniany 1 raz.

kris1974

#13 Post autor: kris1974 »

Kolego kup nowy regulator ciśnienia do listwy wtryskowej. Walczyłem jak Ty ale uparłem się na układ zasilania paliwem czyli regulacja gazu (idealnie :oops: ) wymiana filtru paliwa(zabity :/ ) podmiana wtryskiwaczy na próbę, w końcu zakup nowego regulatora VDO od VB2.0 made in USA za 150pln. Sprawa załatwiona...
Pozdro :piwo:
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 22:15 przez kris1974, łącznie zmieniany 1 raz.

holek_22

#14 Post autor: holek_22 »

Witaj,
Pytanie czy podczas prób uruchamiania , lub jakiejkolwiek jazdy zapala sie kontrolka od kontroli trakcji ? Poszukaj na forum OPEL 24 i tym moich postów ten sam nick. Miałem bardzo zbliżone problemy tez sporo części wymienione a chodziło o czujnik PS01 czujnik podciśnienia LPG. Auto pracowało w trybie awaryjnym. Czujnik dawał błąd na mieszane do głównego komputera ten wariował niepóźniej na benzynie restart kompa wymiana czujnika i po sprawie. Na początek spróbuj podmienić jeszcze ten czujnik.

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#15 Post autor: kamil12luty »

Autko trafiło do kolejnego mechaniora ( trzeciego)
Dzisiaj przeczytałem mu Wasze podpowiedzi.
Jutro bedzie sprawdzał, jak tylko będę coś wiedział odrazu napisze - Dziękuje za zainteresowanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”