Strona 1 z 1

Z22SE mocno kopci na zimnym i przerywa

: 02 kwie 2015, 23:42
autor: bagat
Powitać szanowne grono.
Przychodzę z małym aczkolwiek drażniącym problemem. Pacjent to Zośka A z silnikiem 2,2 benzyna LPG. odpala i zimny jezdzi tylko na Pb.

Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.

Drugi problemik, to coraz częstsze wypadanie zapłonu na jednym cylindrze podczas wysiłku silnika w czasie jazdy zarówno na lpg jak i pb (bez znaczenia). Jade 90, 100, 110 - wszystko jest ok; przekroczę 120km/h - jeden cylinderek nie gra. Usterka ta jest niemal regułą i powtarza się prawie zawsze. Jak zwolnię i chwile pojadę na "lżejszej" prędkości - wszystko wraca do normy. Swieci się przy tym Check Engine i da się go skasować a błąd wskazuje na EGR jednak to raczej coś innego.

Co sprawdziłem/ wymieniłem:
- świece nowe
- EGR najpierw czyściłem a w końcu wymieniłem na używkę w super stanie
- dolot czysty,
- wydech czysty (nie wiem jak katalizator ale auto od 126kkm przebiegu ma gaz, więc raczej jest drożny)
- kompresja wzorowa
- rozrząd cały nowy
- żadnych innych błędów sterownik nie zapisuje.

Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać. Może sonda? Można ją odłączyć żeby przeszedł na awaryjne sterowanie?

: 03 kwie 2015, 00:33
autor: ukasz
bagat pisze:Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.
Na niebiesko to raczej olej kopci, a nie "bogata mieszanka". Miałem dokładnie to samo w Focusie. Uszczelniacze zaworów puszczały.

: 03 kwie 2015, 06:16
autor: Maćku
ukasz pisze:
bagat pisze:Pierwszym problemem jest bardzo obfite kopcenie na niebiesko (typowy objaw bogatej mieszanki), tylko i wyłacznie jak jest zimny silnik (po nocy) a temp na zewnątrz spada poniżej +5. Jak było poniżej zera, było jeszcze gorzej. jak jest cieplej, to objaw zanika, a jak tylko troche się rozgrzeje, wówczas całkiem przestaje kopcić i wszystko jest ok.
Na niebiesko to raczej olej kopci, a nie "bogata mieszanka". Miałem dokładnie to samo w Focusie. Uszczelniacze zaworów puszczały.
Tu masz rację :ok: zbyt bogata miesznaka w benzynie to przedewszystkim mocny zapach benzyny (niedopalona) w spalinach i kolor raczej biały....
wracając Ukasz ma racje tez co do uszczelniaczy jak silnik się zagrzeje wtedy to i na ropie ci pojedzie...

W moim mniemaniu sonda też może być uszkodzona jeśli faktycznie przedostaje ci się olej i głupnie :mysli:

: 03 kwie 2015, 14:19
autor: bagat
Może przesadziłem z tym niebieskim i jest to na 100% benzyna. Wiem jak wgląda i pachnie spalany olej ale to nie to. Poza tym silnik a szczególnie głowica jest po kapitalnym remoncie i ma wszystko nowe prócz hydrauliki i wałków.

A co z tym "martwym" cylindrem powyżej 120?

: 03 kwie 2015, 14:24
autor: janekW67
A cewki sprawdzałeś?

: 07 kwie 2015, 09:23
autor: bagat
Wlasnie chciałem podstawić sprawną cewke i reszte ale nie mam skąd wziąć.

: 14 kwie 2015, 12:45
autor: suchy777
bagat, a z jakiej Kłodawy jesteś?

jak tej spod Gorzowa, to może pomogę w sprawie cewki...