Strona 1 z 2

Podcisnienie pompki vacum

: 01 kwie 2010, 12:54
autor: marcin123
Czy może ktoś mierzył podcisnienie na pompce vacum i wie ile powinno wynosić . Ja mierzyłem zaraz za pompką i było 0.7 bara a za kolejnymi elektrozaworkami od turbo i egr było 0.1 niezależnie od obrotów . Powodem pomiarów jest oczywiście spadek mocy i zapalający się check .
Jeszcze jedno pytanie czy cięgno od turbo w czasie pracy możecie ruszyć ręką czy nie .

: 01 kwie 2010, 15:27
autor: boogoo
Ręką jak ruszasz podczas pracy auta,to nie powinno chodzic.A na pompie podciśnienie masz w normie.

: 01 kwie 2010, 22:14
autor: marcin123
Jak ruszam reką to ciegno to w lewo da sie ruszyć .

: 02 kwie 2010, 07:58
autor: boogoo
W lewo,t.j. stojąc przed autem,oczywiście?To znaczy,że zawór sterujący turbo nie działa,albo gdzieś ucieka ci podciśnienie za pompką(podciśnienie mierzyłeś oczywiście na dole pompki?)Albo trzecia możliwośc,że któryś zawór przy aku nie zamyka i pracuje w trybie bezpiecznika,więc też może puszczac podciśnienie.I czwarta najmniej prawdopodobna,że siadł ten mieszek przy sztandze turbo.Zacznij od sprawdzenia rurek i złączek.Potem elektrozawór przy turbo przedmuchaj(jest na forum jak to zrobic) i zamień go miejscem z tym przy aku.

: 02 kwie 2010, 08:48
autor: marcin123
Elektrozawory już zamieniałem . Niepokoi mnie fakt ze przewód od elektrozaworku sterujący ciegnem turbo jest bardzo sztywny ( oczywiscie do wymiany ) . Co znaczy ze elektrozawór działa jak bezpiecznik .
Byłem teraz na zczytaniu błedów
P1635
P0400
P1125
DDodam ze po skasowaniu błedów auto zrobiło sie bardziej mułowate zwykły diesel

: 02 kwie 2010, 17:15
autor: boogoo
Te błędy wskazują,że gdzieś ucieka podciśnienie.Lub,któryś zaworek jest niewłaściwej pozycji,tzn.otwarty i pozwala zasysac powietrze.
Proponuję (u mnie to podziałało :lol: )przy pracującym silniku:zdejmij króciec co idzie do serwa i palcem zatkaj ten otwór z pompy,na kilka sekund i odetkaj-tak kilka razy.Wtedy mogą się podciągnąc te zaworki na własciwą pozycję.
A hamulec masz o.k.?Miękki?I ten przewód do serwa szczelny?Mieszki wszędzie są o.k?Egr-szczelny?

: 02 kwie 2010, 22:23
autor: marcin123
Jutro jak mi czas pozwoli to wymienie przewody i te gumeczki nasuwane na te przewody . Pedał hamulca czasami robi mi sie twardy , jeszcze tego przewodu do serwa nie sprawdzałem jutro sprawdze . Mieszki i egr jeszcze raz sprawdze .
Czy to podcisnienie 0.1 bara mierzone za elektrozaworkami jest wystarczające ?

: 03 kwie 2010, 08:19
autor: boogoo
Jeśli układ jest otwarty przez elektrozaworek,to właśnie takie podciśnienie będziesz miał.A jeśli ten elektrozawór nie działa prawidłowo,to nie zamyka we właściwym czasie,więc mamy za mało próżni do działania reszty osprzętu....
Może jest tylko zcięty któryś...?

: 03 kwie 2010, 18:00
autor: marcin123
Dzisiaj doszedłem do ładu z autem i oby tak pozostało . Wina była po stronie podcisnienia a dokładnie elektrozaworki . Rozebrałem je przeczysciłem i złozyłem , teraz podcisnienie za elektrozaworem ma 0.5 a nie 0.1 bara . Brudne mocno nie były nie wiem co było zle moze sie zacieły . Teraz ciegna od turbo nie da sie ruszyc . A egr ,zaslepiłem otwór w kolektorze i o0bserwowałem egr ; działa on tak na wolnych obrotach jest on wciągnięty czyli spaliny wracają spowrotem do kolektora ssącego po dodaniu gazu gdzies tak powyzej 2000 obrotów egr wraca do stanu pierwotnego czyli zamyka dopływ spalin i tak na zmiane .
Nie wiem od czego jeszcze sa klapki zawirowan ?
Boogoo dzieki za podpowiedzi .
Auto po tych zabiegach lepiej sie zbiera .

: 06 kwie 2010, 20:23
autor: marcin123
Boogoo prosze o jeszcze jedną podpowiedz ; a mianowicie czytałem jeden post odnosnie głosnej pracy silnika kiedy jest zimny pisałes ze jakies czujniki wymieniałes itd . czy mozesz jeszcze mi to raz wyjasnić . U mnie po odpaleniu rano słychac głosne klekotanie ijak ruszając dodaje gazu ale w sposób zdecydowany ten klekot znika przy wyższych obrotach co to może być . Dodam ze jak go kupiłem rok temu tego nie było pojawiło sie to dopiero zimą .

: 06 kwie 2010, 23:01
autor: boogoo
A to nie jest takie hop-siup....Przyczyn może byc wiele,od przekłamujących czujniki,do źle ustawionego kąta wtrysku.Ale dużo przyczyny takiej pracy jest w źle ustawionych elektrozaworkach.Dlatego jeśli sam nie dasz rady(ja też mam swój patent,który nie zawsze działa) to po robocie przy aucie należy udac się do DOBREGO aso opla aby ustawił to wszystko.
A dlaczego?Bo nasze zaworki są trzyfunkcyjne i jeśli zatnie się na jakiejś i opóźni to tak może zostac i tłok kąta wtrysku już wyprzedza,a turbo jeszcze nie pompuje,przez co mamy twardą charaktrystykę pracy i samochód lekko niedotleniony :> .A z rury podaje nadmierne zadymienie niedopalonej mieszanki.....
Tak więc moi drodzy parafianie to nie jest takie hop-siup.... :mrgreen:

: 07 kwie 2010, 20:23
autor: marcin123
Tylko ten klekot pojawił sie w czasie zimy . Czujniki były sprawdzane na kompie , u mnie wcale nie dymi ,nawet przy ostrej jeździe , jedynie te elektrozaworki , moze sie zacinają ale czy to mozliwe ze sie odblokowują same jak silnik sie nagrzeje bo wtedy jakby ciszej pracował . A moze zastosować jakis srodek do czyszczenia wtrysków i tylko jaki i czy to pomoże .

: 07 kwie 2010, 21:14
autor: rafi
Witam jak szukasz środka do czyszczenia wtrysków to firmy STP lub troche tańszy ale to samo kupisz na stacji shella .

: 15 kwie 2010, 08:15
autor: Mattai
Temat klekotu ostro walcowany na forum, niestety nie ma madrego ktory by jednoznacznie sie wypowiedzial o jego przyczynach, u mnie sie okazalo ze wystarczylo wymienic koncowke do wtyczki szybkozlaczki do vacuum, i nie ta sama maszyna, wszystko lepiej pracuje!!
Ale na zimnym mam na 3-jce przy lezejszym obciazeniu - wspominany klekot..jak pociagne pozniej dalej powyzej 2200 jak sie deko rozgrzeje ...milknie...pozniej czasem na goracym delikatnie sie pojawia... pod obciazeniem.... U ciebie objawy sa podobne?

: 17 kwie 2010, 19:09
autor: marcin123
Mattai tak u mnie tez jest ale tylko jak silnik jest zimny, jak powoli dodaje gazu to on klekocze a wystarczy ze pogonie go gazem to klekot znika . Nie wiem do czego sie przyczepic .