Strona 1 z 2

Zafira A 2,2 16V LPG automat

: 19 cze 2015, 22:36
autor: Przemek_7171
Witam wszystkich.
Zakupiłem w marcu Zośkę z silnikiem 2,2 w automacie.Jest to mój pierwszy automat.
Niby wszystko było ok az do momentu gdy wjechałem na autostrade gdzie predkosci są większe.Auto przy wyprzedzaniu nie ma mocy...Obrotomierz zatrzymuje się na 3,2 tys obrotów i to tyle...nawet jak włącze tryb sportowy aby silnik ciągnał na biegach do wyzszych obrotów nie ma zmian-3200 obrotów max.Znajomy mówił ze sprzęgło do wymiany,inny zatem powiedział ze miał podobną sytuacje w Jaguarze i tam pomogła wymiana oleju w skrzyni razem z filtrem.Co poradzicie??Pomóżcie bo mimo tych 147 koni które mam czuje jakbym jeździł hulajnogą...masakra

Re: Zafira A 2,2 16V LPG automat

: 20 cze 2015, 16:58
autor: Janus
Wymiana oleju w skrzyni na początek. Pojeździć z 1000km, wymienić znowu. Wtedy ocenić pracę silnika.
W tej skrzyni nie ma sprzęgła jako takiego. Jest tylko system tarczek, które są sprzęgane ciśnieniem oleju. Może być tak, że na ostatnim przełożeniu następuje poślizg.
Czy w momencie włączania zapłonu załącza się kontroka sterownika skrzyni? (takie jakby słoneczko z literką S w środku).
Jeżeli nie, to ktoś Ciebie mógł zrobić w bambuko - odpiął kontrolkę bo wiedział że są kłopoty ze skrzynią.

: 21 cze 2015, 11:14
autor: Przemek_7171
Włacza się słoneczko z S w środku.Na każdym biegu jest to samo,tak samo się ślizga więc wymienie olej-potem napisze czy pomogło.Pozdrawiam


EDIT
czy te tarczki mogą sie zużyć?

Posty pisane w krótkim czasie edytujemy i scalamy - GOTI ;)

: 21 cze 2015, 16:24
autor: Janus
Tarczki mogą się zużyć. Ale i olej może być niewłaściwy/wypracowany i tracić właściwości po rozgrzaniu. Wymień 2 razy pod rząd i ocenisz wtedy pracę. Ale to słoneczko włacza się i gaśnie po uruchomieniu silnika, czy pali się cały czas? Jeśli cały czas, to znaczy że sterownik skrzyni wykrywa jakąś usterkę - warto by było zczytać błędy, bo czasami przyczyną jest usterka elektryczna. Ale wymienić olej na pewno nie zaszkodzi

: 21 cze 2015, 20:32
autor: Przemek_7171
Tragedia z autem.
Dziś po przejechaniu 30 km zaczał szarpać i obroty nie chciały mu rosnąć-max 2ooo i nic.Zjazd na pobocze i wyłaczenie silnika,Po odpaleniu normalnie....za 5 km to samo.W drodze powrotnej sytuacja miała juz tylko raz miejsce.Jestem załamany :(

: 22 cze 2015, 11:05
autor: Janus
Przemek_7171 pisze:Tragedia z autem.
Dziś po przejechaniu 30 km zaczał szarpać i obroty nie chciały mu rosnąć-max 2ooo i nic.Zjazd na pobocze i wyłaczenie silnika,Po odpaleniu normalnie....za 5 km to samo.W drodze powrotnej sytuacja miała juz tylko raz miejsce.Jestem załamany :(
Zaraz zaraz Kolego - gdybyś miał problem ze skrzynią - to miałbyś poślizg w skrzyni. Obroty by rosły ale nie prędkość (zakładam że masz obrotomierz na desce). Jeśli masz takie objawy jak piszesz, a przy zmianie biegów w pełni manualnej (wymuszonej dźwignią - 1-2-3 itp) obroty nie rosną powyżej 2000/min, to moim zdaniem problem jest z silnikiem a nie ze skrzynia. No chyba że zapala się tzw "słoneczko" - tryb awaryjny skrzyni i to automatycznie powoduje wejście w tryb awaryjny silnika.

Jeszcze raz napiszę - zczytaj błędy a nie proś na forum byśmy wróżyli Tobie z fusów...

: 22 cze 2015, 16:23
autor: tapatic
Czy brak mocy jest na benzynie czy gazie? Czy silnik na postoju wkręca wyższe obroty niż 3200? Czy występują kłopoty z odpalaniem na zimno lub ciepło?

: 22 cze 2015, 19:51
autor: Przemo1977
Witam , twój problem to nie automat a oprzyrządowanie silnika Szukał bym usterki w przeplywomierzu nr1, czujnik wałka lub wału A pierwsze co zrób to podłącz pod kompa

: 23 cze 2015, 14:10
autor: Przemek_7171
Auto dałem do mechanika,zobaczymy co powie wówczas napisze.Jezdze na benzynie i na gazie i ww dolegliwosci wystepuja na obu paliwach.Na postoju silnik tez kreci sie do max 3200 obrotów.Natomiast nie ma problemów przy odpalaniu na zimnym lub cieplym silniku.

: 25 cze 2015, 06:54
autor: Przemek_7171
Dostałem odpowiedź od mechanika-przepalone świece,brak kompresji...uszczelka albo planowanie głowicy mnie czeka...

: 25 cze 2015, 08:56
autor: Przemo1977
Oj ty jedz jeszcze do innego mechaniora, a ten to taki zaufany? Silnik równo pracuje?i na zimnym i na ciepłym?Nie wyświetliło żadnego błędu? przejedzcie się z podpiętym kompem i niech zobaczy wartości

: 25 cze 2015, 11:10
autor: Janus
No niech zmierzy na oczach właściciela kompresję :) bo znam takich mechaników którzy "na oko" zdiagnozują uszczelka pod głowicą, wymienią ją (bez planowania głowicy, sprawdzenia zaworów itd) i skasują Ciebie na krokcie $$$

: 26 cze 2015, 04:13
autor: Przemek_7171
Tylko na jednym cylindrze była szczelność na reszcie nie.Świece przy mnie wykrecal jak pojechałem do niego i wyglądały katastrofalnie.Dodam że auto zaczęło bardzo ciężko odpalac,obrotów silnik w ogóle nie mógł nabrać,1300 to Max z pedalem w podłodze.Dziś odkręcić głowice i sam zobaczę jak to wygląda.postaram się zrobić foto.


EDIT
Stopień kompresji w przybliżeniu wynosił na poszczególnych cylindra 6 7 7 i 14.wypalony jeden zawór.

Posty pisane w krótkim odstępie czasowym edytujemy i scalamy - GOTI ;)

: 11 lip 2015, 20:47
autor: shadoworg
Widze ze kolega ma taki sam problem jak ja po zakupie Zosi. Wspomogę kolegę kilkoma radami (ja niektórych nie zrobiłem i po 30 k km miałem ponowny remont!
Jak już ściągniesz głowice !
1. Wymień uszczelniacze zaworowe wszystkie
2. Wymień pierścienie tłokowe wszystkie
3. Zobacz jak wygląda czujnik położenia wału rozrządu (izolacja) jeżeli jest uszkodzona wymieniaj od razu
4. To samo z czujnikiem położenia wału korbowego tylko tutaj oceń jego końcówkę czy nie jest wytarta/ najlepiej wymień na nowy koszt 100 pln
5. Powymieniaj panewki na korbowodzie
6. Niech gościu co robi głowice oceni gniazda zaworowe.
7. Po remoncie nie przekraczaj 3000 obrotów przez 5000 km
8. Po 5000 km wymień olej na nowy
9. Wymień płyn chłodniczy
10. Przeczyść przepustnice i załóż nową uszczelkę/ najlepiej niech mechanik przeczyści cały układ dolotowy

: 11 lip 2015, 21:07
autor: SD72
shadoworg pisze:Widze ze kolega ma taki sam problem jak ja po zakupie Zosi. Wspomogę kolegę kilkoma radami (ja niektórych nie zrobiłem i po 30 k km miałem ponowny remont!
Jak już ściągniesz głowice !
1. Wymień uszczelniacze zaworowe wszystkie
2. Wymień pierścienie tłokowe wszystkie
3. Zobacz jak wygląda czujnik położenia wału rozrządu (izolacja) jeżeli jest uszkodzona wymieniaj od razu
4. To samo z czujnikiem położenia wału korbowego tylko tutaj oceń jego końcówkę czy nie jest wytarta/ najlepiej wymień na nowy koszt 100 pln
5. Powymieniaj panewki na korbowodzie
6. Niech gościu co robi głowice oceni gniazda zaworowe.
7. Po remoncie nie przekraczaj 3000 obrotów przez 5000 km
8. Po 5000 km wymień olej na nowy
9. Wymień płyn chłodniczy
10. Przeczyść przepustnice i załóż nową uszczelkę/ najlepiej niech mechanik przeczyści cały układ dolotowy

Napisales to z mysla o poprawie dzialania skrzyni automatycznej w samochodzie kolegi :?:

Bo chyba o to chodzi w tym temacie :mysli: