Strona 1 z 2

Stukający pedał gazu

: 02 wrz 2015, 20:56
autor: sm
Witam serdecznie

Mam takie pytanie, może ktoś z forumowiczów miał ten sam problem.
Chodzi o dosłownie stukający pedał gazu. Od pewnego czasu tylko na wolnych obrotach trzymając nogę na pedale przyspieszenia bez wciskania go mam stukanie w buta :) Efekt jest taki sam jak stukanie w podeszwę buta jakimś przedmiotem. Stuki są regularne w odstępach około pół sekundowych. Trwa to kilkanaście sekund przy czym pulsuje kontrolka silnika. Jak stukanie w but ustępuje gaśnie jednocześnie kontrolka silnika i wszystko jest OK.
Podczas stukania silnik faluje na obrotach w zakresie od 800 do 1500.
Po podpięciu do komputera wykazało błąd przepływki powietrza.

Proszę o sugestie.
Szukając podobnych tematów nie znalazłem podobnego.

Pozdrawiam

: 02 wrz 2015, 21:15
autor: janekW67
Falowanie obrotów może wskazywać na przepływomierz.
Jeśli masz mozliwość,to podmień przepływkę,w celu sprawdzenia tej hipotezy.

: 02 wrz 2015, 21:25
autor: sm
Falowanie masz rację , może być od przepływki .Niestety nie mam na podmiankę drugiej. Myślę też, że falowanie może być związane ze stukającym pedałem gazu. Nie pisałem o tym ale te pukanie pedału przyspieszenia zdarza się raz na kilkanaście dni.

: 02 wrz 2015, 21:30
autor: janekW67
A to ciekawy przypadek.

: 02 wrz 2015, 21:31
autor: SD72
Moze jakies bledy :?: :mysli:

Beda napewno pomocne w diagnozie ;)

: 02 wrz 2015, 22:34
autor: sm
Jedyny błąd który był to dotyczył przepływomierza powietrza. Dał się skasować. Nie wiem czy teraz po podłączeniu znowu by był.

Może przepływomierz chociaż powietrzem przedmucham.

: 10 wrz 2015, 14:34
autor: vojti
A ja mam jeszcze dziwniejszy objaw. Gdy jadę z włączonymi wycieraczkami i wycieraczka jest ustawiona za szybko w stosunku do opadu to wtedy nieprzyjemnie drży. Wiem, to jest normalne ale dziwne jest, że te drgania w jakiś sposób przenoszone są na pedał gazu. Gdy go naciskam w tym czasie to drży mi noga w takt drżenia wycieraczki :shock: Przyzwyczaiłem się do tego i już prawie nie zwracam uwagi na to.

: 14 lut 2016, 17:29
autor: sm
Dalej mam ten sam problem, mianowicie stukający pedał gazu .
Myślałem ,że mam elektroniczny pedał i on może niedomaga ale okazuje się ,że mam przepustnicę na linkę.
W takim razie skąd te pukanie ??? Są bardzo wyraźne i mocne. Nie spowodowane od przenoszenia się z okolic innego drgania na pedał gazu. To wyraźnie drga pedał !!!! Ale co nim tak steruje ?

Może ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł ?

: 15 lut 2016, 16:40
autor: Janus
sm pisze: Może ktoś z Was ma jeszcze jakiś pomysł ?
1. Niewłaściwa długość linki
2. Brak jakiegoś elementu pośredniczącego a tłumiącego drgania
3. Obejrzyj samą przepustnicę. W tym silniku ona jest na linkę, ale jest z nią zintegrowany regulator biegu jałowego. Jeżeli coś się zacieło/było ruszane i źle zrobione - może być tak że w trakcie korekcji obrotów ruch przepustnicy przenosi się na pedał przez linkę. A tak być nie powinno.

: 15 lut 2016, 21:22
autor: sm
Dziękuję kolego za te sugestie. Cały czas nie daje mi to spokoju. Zrobię tak jak piszesz i oglądnę przepustnicę .Może wiązka się wytarła albo złącze zaśniedziało. Ze cztery lata temu czyściłem ją ale nie sądzę żeby dopiero teraz coś wyszło :)
Myślę ,że jeszcze to może być silnik krokowy . Zajrzę i tam.
Jak tylko dowiem się coś więcej to napiszę.

Pozdrawiam

: 15 lut 2016, 23:20
autor: Skasowany użytkownik 6483
Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)

: 16 lut 2016, 00:46
autor: Skasowany użytkownik 16629
jarecki69 pisze:Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)
W ZB nie było takiego samego silnika... w ZA był silnik Z18XE bez linki i bez krokowca, nie wiem jak jest w X18XE1, tam może być silniczek krokowy, ale niech się wypowiedzą posiadacze tych silników :) choć wydaje mi się, że też nie ma... może wystarczy przeczyścić przepustnicę?

: 16 lut 2016, 10:19
autor: vojti
W X18XE1 nie ma krokowca.

: 16 lut 2016, 11:45
autor: Janus
jarecki69 pisze:Nie chce sie wymądrzać ale o ile dobrze pamietam to w silnikach X18XE1 nie ma krokowca. Przerabiałem ten temat w ZB z takim samym silnikiem. :)
Krokowca nie ma jako oddzielnego. Układ regulacji jest spięty z przepustnicą i silnik krokowy bezpośrednio koryguje położenie przepustnicy na biegu jałowym (delikatnie uchyla albo przymyka). Główne sterowanie przepustnicą pod obciążeniem wciąż przez linkę się odbywa

: 16 lut 2016, 13:11
autor: Skasowany użytkownik 6483
Y tego co widzę w opisie to kolega sm ma w swojej ZA właśnie taki silnik - X18XE1 a zatem nie ma tam krokowca tylko jak tu napisał kolega Janus , jest to zintegrowane . Podejrzewam ,że silniki X18XE1 były montowane z poczatku lat produkcji ZA i VB . Pewnie kolega sm właśnie takie auto posiada :) .