Witajcie, podczas odkręcania pokrywy filtra oleju w mojej Zośce 1.8 125km Z18XE pękła obudowa filtra. Cieknie olej i wypadało by ją wymienić. Koszt takiej obudowy to ponad 100 zł i tak się zastanawiam czy jest możliwość założenia normalnego filtra a nie samego wkładu.
Znalazłem jeden wątek, że ktoś zakupił redukcje i wkręcił standardowy filtr. Problem był taki, że kontrolka oleju nie gasła.
Oglądałem tą obudowę i wydaje mi się, że nie da się zastosować standardowego filtra. Sama obudowa ma jakiś zaworek i otwór w dolnej częsci.
Ciekaw jestem jak wygląda "gniazdo" bloku silnika gdzie zastosowane są standardowe filtry wykręcane w całości.
Czy ktoś ma doświadczenie czy taka modyfikacja jest możliwa ?
Pozdrawiam
Darek
Pękła obudowa filtra oleju Z18XE 125km
Moderator: Sebu$
100zł to nie jest jakiś ogromny wydatek, a wystarczy na lata. Jeżeli chcesz to kombinuj, później będziesz na forum prosił o pomoc w sprawie świecącej kontrolki i zawsze dostaniesz odpowiedź, aby wymienić obudowę filtra. Druga sprawa to sprzedaż samochodu - zapomnisz powiedzieć nowemu właścicielowi o takim wynalazku i nie wymieni filtra oleju albo będzie zachodził w głowę co zrobić jak kontrolka oleju się oświeci albo i nie jeżeli zostanie zdemontowana (głupszy sposób)...
Kolego smarowanie silnika i jego chłodzenie to podstawowe rzeczy, które muszą być na 200% sprawne bez żadnego majsterkowania "Janusza", a Zafira to nie Maluch, aby mogła nas cieszyć i odwdzięczać się naprawiana drutem i młotkiem
Kolego smarowanie silnika i jego chłodzenie to podstawowe rzeczy, które muszą być na 200% sprawne bez żadnego majsterkowania "Janusza", a Zafira to nie Maluch, aby mogła nas cieszyć i odwdzięczać się naprawiana drutem i młotkiem
-
- Debiutant
- Posty: 42
- Rejestracja: 03 maja 2014, 10:30
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Tarnobrzeg RT
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolego tylko nie zapomnij o dokładnym ustawieniu obudowy filtra do bloku silnika aby zgrał ci się zaworek w obudowie z otworem w bloku silnika bo jak źle ustawisz to będziesz miał jazdę z palącą się lampką od ciśnienia oleju przerabiałem to kilka dni temu tu masz link http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20131
Z tym dam sobie radę, nie ma problemu. Dziękiroberto pisze:Kolego tylko nie zapomnij o dokładnym ustawieniu obudowy filtra do bloku silnika aby zgrał ci się zaworek w obudowie z otworem w bloku silnika bo jak źle ustawisz to będziesz miał jazdę z palącą się lampką od ciśnienia oleju przerabiałem to kilka dni temu tu masz link http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=20131