Dławiący się silnik

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
JarJar84

Dławiący się silnik

#1 Post autor: JarJar84 »

Witam.

Nabyłem Opla Zafirę A 1.8 16V wraz z roczną instalacją gazową.
Jest jednak pewien problem. Po odpaleniu auta na zimno, na benzynie silnik pracuje nie równo, czasem obroty spadają do granicy zgaśnięcia (żadna kontrolka się jednak nie zapala), jak dodam obrotów jest lepiej, pracuje prawie równo. Po przełączeniu na gaz problemy znikają, silnik pracuje równo.

Od czego zacząć poszukiwania problemu?

Pozdrawiam.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#2 Post autor: Janus »

Układ zapłonowy zostawiłbym w spokoju, bo warunki do jego pracy na gazie są gorsze niż na benzynie.

Pytanie jak pracuje auto na benzynie jak jest rozgrzane?

Możesz odpiąć na chwilę akumulator (do 1 min), podłączyć, i wtedy uruchomić na benzynie i ocenić pracę na zimno. Jeśli się poprawi - zła emulacja sondy lambda.

Czy Kolega ma silnik Z18XE (2 sondy lambda, w pierwszej katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym) ?
Janusz

JarJar84

#3 Post autor: JarJar84 »

Sprawdziłem i wychodzi na to że rocznikowo mam silnik X18XE1. Już poprawiłem w profilu.

Byłem się teraz przejechać trochę i zauważyłem, że jak dodaję normalnie gazu, to auto normalnie przyspiesza, jeżeli dodam ostro na 3 i 4 biegu zaczyna trochę szarpać. Nie wiem czy ma to związek, czy to kolejna rzecz do poprawy.

Jak odepnę akumulator i potem go podepnę to ile będzie rzeczy które się zresetują?

Zna ktoś z kolegów miejsce w Łodzi, gdzie by mi to wszystko obejrzeli i wycenili naprawę?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: Janus »

Radio może się zakodować - na to trzeba uważać. Poza tym zegar i kalendarz do poprawy... To tyle :)

Aha - szarpanie pojawia się na ciepłym czy na zimnym silniku? Bo szarpanie przy zwiększaniu obrotów może wskazywać na złe obliczanie dawki paliwa. Może przepływomierz, może sama pompa paliwa. A może problemy idą ze strony sterownika LPG. Zauważ że jeżeli masz LPG, to sygnały do wtryskiwaczy idą przez sterownik LPG, gdzie są układy odcinające...
Janusz

Mariusz 79
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
Lokalizacja: Kielce
Model:

#5 Post autor: Mariusz 79 »

Cześć nie wiem czy to pomoże ale wyczyść przepustnice, zwłaszcza te dwie dziurki, bardzo dokładny poradnik znajdziesz na forum, to tylko koszt nowej uszczelki, wiec można spróbować.

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#6 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Kolego. Borykam się z podobnym problemem (też mam 1,8 16v 125km tyylko benzin prod 10/2003).
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=7505
A przy jakiej temp. praca silnika ci się normuje?.
Czy po odpaleniu Zimnego Autka świeci Ci się jakaś kontrolka?
A jak reaguje pedał hamulca- zapowietrza się?

Żebyś nie pchał się w koszty to (szczerze) Ci radzę. Oddaj autko na diagnozę do ASO (albo dobrego mechanika, który naprawia Ople)..
Taka inspekcja będzie kosztowała od 100 (mechanik)-300zł(ASO)..

(Z własnych obserwacji):
Co to może być- no cóż. Może to być: przepływomierz, przepustnica, sonda lambda1 albo... sterownik silnika...
Jak mi na PW prześlesz emaila to prześlę Ci filmik- powiesz czy u Ciebie też są takie problemy

pozdrawiam
Rafał

rafaellowarszaw
Mieszkaniec
Posty: 233
Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#7 Post autor: rafaellowarszaw »

Witam.
Ja już jestem po wizycie u mechanika...
U mnie powodem usterki była przepustnica. Wystarczyło ją wyjąć, wyczyścić, założyć nową uszczelkę (z tym był największy problem bo w Warszawie trudno ją dostać..Jest na zamówienie). Później jeszcze tylko rese, wgranie nowych mapt i jak narazie działa.
Mechanik powiedział tylko, że go nie pokoi że przepustnica nie chce do końca przejść testu- staje na pewnym etapie..
Za wszystko zapłaciłem 150zł

Mogę w tym miejscu z czystym sumieniem polecić Warsztat w Warszawie przy ul. Hery 25.
Szybko, Profesjonalnie i ... tanio a i najważniejsze.. właściciel nie robi w ciula, nie szuka przyczyn w bóg wie co- jednym słowem nie naciąga!!!
Jeżeli chodzi o uszczelki to jeżeli będzie komuś potrzebna to polecam podzwonić po ASO- ja dostałem na Połczyńskiej i (byłem mile zaskoczony) kosztowała tyle, co w sklepach- 5,55zł..

Pozdrawiam
Rafał

Skasowany użytkownik 16629

#8 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Rok temu dałem auto na czyszczenie przepustnicy (przebieg wtedy ok. 220kkm po zakupie, a przepustnica czyszczona wcześniej 5 lat przy przebiegu 120kkm) i o dziwo oddałem auto do serwisu opla. koszt 120zł z uszczelką, więc taniej, ale jedyna różnica w stosunku do mechanika - mechanikowi możesz patrzeć na ręce, a aso już raczej nie :(

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#9 Post autor: Piasek »

Ciekawe na czym i jak przebiega proces czyszczenia takiej przepustnicy i czy to nie jest zwykłe popsikanie sprayem do czyszczenia takich rzeczy, tudzież zmywaczem do hamulców + nowa uszczelka za 5zł i po sprawie ?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#10 Post autor: Janus »

Piasek pisze:Ciekawe na czym i jak przebiega proces czyszczenia takiej przepustnicy i czy to nie jest zwykłe popsikanie sprayem do czyszczenia takich rzeczy, tudzież zmywaczem do hamulców + nowa uszczelka za 5zł i po sprawie ?
Obawiam się że właśnie na tym to polega ;) ale tak to już jest z mechanizmami z kontrolą położenia. To nie jest tak że one zupełnie przestają działać - one działają, ale wg układu kontroli położenia działają źle :P Wystarczy jakieś przyblokowanie brudem bądź zatarcie (nawet częściowe) mechaniki i dodatkowe, zbyt duże opory w układzie...
Janusz

Skasowany użytkownik 16629

#11 Post autor: Skasowany użytkownik 16629 »

Piasek pisze:Ciekawe na czym i jak przebiega proces czyszczenia takiej przepustnicy i czy to nie jest zwykłe popsikanie sprayem do czyszczenia takich rzeczy, tudzież zmywaczem do hamulców + nowa uszczelka za 5zł i po sprawie ?
No właśnie o tym pisałem wcześniej, że u mechanika może i zapłacisz te 150zł, ale możesz patrzeć na to co robi i masz pewność, że zrobił to, za co mu zapłaciłeś, a w ASO - hmmm, tu dla Pana kawka i proszę czekać i człowiek nie ma bladego pojęcia czy demontują chociażby przepustnicę czy tylko spray do czyszczenia i cały syf do silnika... u mnie po czyszczeniu obroty zaczęły szybciej spadać podczas zmiany biegu, ale jednak nie tak jak bym chciał, ale to moje pierwsze auto "bez linki gazu", więc nie mam porównania. Po czasie się przyzwyczaiłem się i jest ok. Nie zmienia to faktu, że i tak nie polecę aso ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”