Strona 1 z 2

Silnik gaśnie

: 14 lis 2015, 22:07
autor: sebekm
Cześć,posiadam zafirę 1.8 125km 2001r opisuję swój problem z zafirą, ponieważ przeczytałem wiele postów ale żaden nie był taki sam. A mianowicie silnik gaśnie kilka razy dziennie kiedy mu pasuje np przy odpaleniu rano na wolnych obrotach(zimny silnik), podczas jazdy po równej drodze jak i po dziurawej. Odpala zaraz po cofnięciu kluczyka i przekręceniu do pozycji rozruch(silnik pracuje), ale nie zawsze nieraz trzeba odczekać około 10 min. kiedy nie chce odpalić włączają się wentylatory chłodnicy. Wymieniłem kostkę stacyjki, czujnik położenia wału na oryginał GM oraz sterownik silnika na używany, kupiłem od gościa który zapewniał że jest ok, komputer błędów nie zapisuje. To się wszystko działo gdy silnik nie miał założonego gazu, ale na gazie jest to samo. Co może być przyczyną takich objawów, proszę o pomoc i z góry dzięki.

Re: Silnik gaśnie

: 14 lis 2015, 22:19
autor: Janus
sebekm pisze:(...)Co może być przyczyną takich objawów, proszę o pomoc i z góry dzięki.
Mh, a zapala Ci się w ogóle kontrolka od immobilisera? Auto nie ma żadnych dodatkowych zabezpieczeń typu odcięcie komputera?

Jeżeli auto gaśnie w trakcie jazdy to na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnika, czy przy pełnej mocy (np przyspieszanie) ??

Jeżeli zgaśnie na ciepłym silniku i nie chce odpalić - spróbuj zapalić przy gazie całkowicie wciśniętym w podłogę (chociaż nie wiem czy przy Z18XE - elektroniczna przepustnica - to zadziała)

PS włączenie się wentylatorów chłodnicy sugeruje problem z czujnikiem temp silnika - tak jakby się odłączał przypadkowo albo pokazywał nagle abstrakcyjną temperaturę. Nie masz problemów z temperaturą na desce wskaźników??

: 14 lis 2015, 22:38
autor: sebekm
Nie bardzo wiem jaka kontrolka od imo. silnik gaśnie przy różnej prędkości obrotowej jak i różnym obciążeniu, dodawanie gazu przy próbie odpalenia nic nie daje. Dodam, że gdy nie można go uruchomić to po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon kontrolka trakcji nie gaśnie, jak zgaśnie to silnik zapali. Temperatura na wskażniku oscyluje około środkowej kreski jest ok.

: 14 lis 2015, 23:32
autor: Janus
Jak nie gaśnie kontrola trakcji to może niskie napięcie akumulatora??

: 14 lis 2015, 23:57
autor: sebekm
A po chwili już jest dobre napięcie gdy zapali? Dodam, że rozrusznik dobrze kręci a jak zgasł i zatarasował przejazd to zjeżdżałem na rozruszniku.

: 15 lis 2015, 18:58
autor: Janus
sebekm pisze:A po chwili już jest dobre napięcie gdy zapali? Dodam, że rozrusznik dobrze kręci a jak zgasł i zatarasował przejazd to zjeżdżałem na rozruszniku.
Proponuję zczytać błędy na komputerze

: 15 lis 2015, 20:51
autor: sebekm
Błędów komputer nie zapisuje żadnych, tak mówił mechanik, ale dzisiaj zgasł 3x na biegu jałowym i zwróciłem uwagę na temperaturę silnika na wskażniku, oczywiście nie chciał zapalić, a wskazówka temperatury po przekręceniu zapłonu chodziła 70-80. Po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka w kierunku zapłon- wył. wskazówka temp. silnika równomiernie poszła na 90 i zapalił, tak było za każdym razem.Myślicie, że czujnik temp. ma coś do tego gaśnięcia, czy po prostu takie zachowanie wskazówki ma inny powód. Z góry dziękuję za rady.

: 15 lis 2015, 21:13
autor: Janus
Przyjrzałbym się na komputerze jaką temperaturę widzi sterownik silnika. Może czujnik szwankuje i zaniża temperaturę ws do rzeczywistej. Silnik jeździ na bogatej mieszance i nie zawsze jest w stanie całą mieszankę "przepalić". Im bardziej rozgrzany tym większe będą problemy

: 15 lis 2015, 21:23
autor: sebekm
Dzięki za podpowiedż spróbuję coś wymyśleć i dam znać. Jak macie jakiś pomysł odnośnie mojego problemu, dajcie znać. Dzięki.

: 10 gru 2015, 17:41
autor: Ra-V
MAm podobną sytuację o kilku dni w swoim 1,8 .Auto uruchamia się i podczas jazdy silnik wyłącza się ,zdarzyło się to już 3 razy w przeciągu 3 dni.
. PO odpaleniu świeci się kontrola trakcji. Jakieś 2 tyg temu wymieniany był wkład termostatu a miesiac temu komputer z imubilizerem ale nigdy przedtem nie miałem takiego problemu. NIe wiem czy wpływ na to ma użytkowanie auta bo przez ostatnie 2 tyg auto jest mało jeżdżone ,ewentualnie na bardzo krótkich odcinkach.

: 10 gru 2015, 20:12
autor: Ra-V
a wlasnie teraz zdechl na amen. Kreci i nie odpala . Wszystkie kontrolki na desce , wlaczony wiatrak chlodnicy a silnik zimny .Jutro go szrotuje bo juz nie mam cierpliwosci do tego auta
albo oddam tesciowej:evil:

: 10 gru 2015, 20:55
autor: Janus
Ra-V pisze:a wlasnie teraz zdechl na amen. Kreci i nie odpala . Wszystkie kontrolki na desce , wlaczony wiatrak chlodnicy a silnik zimny .Jutro go szrotuje bo juz nie mam cierpliwosci do tego auta
albo oddam tesciowej:evil:
Kontrolka immobilisera również? Auto z kluczykiem? To że włącza się wentylator chłodnicy znaczy tyle, że albo masz uszkodzony czujnik temperatury silnika albo komputer sterujący jego pracą - bo nie podaje sygnału temperatury do modułu wentylatorów. Zakładam że kolega ma moduł - jeśli masz moduł, to po włączeniu zapłonu pojawia się na zegarach ikonka chłodnicy z wentylatorem po środku

: 11 gru 2015, 10:12
autor: Ra-V
NIe, immo nie świeciło.Dziś rano samochód odpalił bezproblemowo ,chociaż wczoraj nie chciał.Oczywiście standardowo świeci się check i kontrola trakcji. Czujnik temperatury jest w porządku.Całość sprawy tkwi w sterowniku hybrydowym .Raz już był wymieniany wraz z immo. Zakład który to wykonował moim zdaniem coś spierd..... Zaprowadziłem dziś auto na w/w warsztat i czekam na wyrok.Mam nadzieję że auto nie będzie stało znów 2 miesiące i zaśpiewają 2500 za naprawę z du**.

: 11 gru 2015, 10:33
autor: Janus
No niestety w tych silnikach padają sterowniki (zmęczenie i tak słabego materiału spowodowane niefortunną lokalizacją przy silniku)

Natomiast nie należy ignorować błędów które raportuje sterownik silnika. Najpierw sprawdzamy to, co sugeruje błąd. Jeżeli komponent wskazany przez sterownik w innym aucie nie pokazuje błedu lub wymieniony na nowy wciąż daje błąd - wtedy dopiero można podejrzewać sterownik silnika. Regenerowany sterownik silnika to w przypadku tego silnika jedna z droższych części elektronicznych związanych z jego sterowaniem.

: 11 gru 2015, 18:04
autor: Ra-V
U mnie stwierdzono błąd immubilizera . Poprzedni oryginalny immo podobno nie pasował do sterownika i wymieniono go na inny ,a ten inny jest po prostu zjebany.MIałem w oryginale Motoroli a ten który siedzi teraz to jakaś podobno porażka ,ale nie pamiętam jakiej jest firmy.W każdym bądz razie jest do wymiany i samochod znów stoi na warsztacie.
Pewnie do świąt, wielkanocnych :evil: