Strona 1 z 1

Trzeba kręcić ok 10sek by odpaliła. Zafira A Z20LET

: 26 lis 2015, 20:47
autor: LENIWIEC
Witam bardzo serdecznie.

W temacie już chyba wszystko zostało napisane. Założyłem nowy temat bo nie widzę żadnego podobnego wątku. Wszystkie dotyczą Diesla a nie benzynki tak jak u mnie...

Problem jest tego typu że od jakiegoś czasu moja Zafirka ma problemy z odpaleniem za pierwszym razem. Owszem zawsze odpala za 1 razem ale po kręceniu ok 10sek... Boje się że szlag trafi rozrusznik bądź coś innego... Aku padnie lub tym podobne...


Dodam jeszcze że Jak odpale za pierwszym razem, zgaszę i palę za 2 razem to pali od strzała...


Ktoś może mi coś podpowiedzieć.

Czy może to być spowodowane złym działaniem przepływomierza ? Bo wiem że mam go do wymiany ale czy to przez niego może się tak dziać ?

Proszę bardzo o pomoc.

: 26 lis 2015, 20:56
autor: Kolo72
Coś mi się wydaje, że zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jak dłużej postoi, to paliwo ucieknie do zbiornika i wtedy trzeba dłużej kręcić, żeby zaciągła je ponownie.

Mogę się mylić, ale zaczął bym szukać od sprawdzenia połączeń przewodów paliwowych.

: 26 lis 2015, 21:00
autor: LENIWIEC
Kolo72 pisze:Coś mi się wydaje, że zapowietrza Ci się układ paliwowy.
Jak dłużej postoi, to paliwo ucieknie do zbiornika i wtedy trzeba dłużej kręcić, żeby zaciągła je ponownie.

Mogę się mylić, ale zaczął bym szukać od sprawdzenia połączeń przewodów paliwowych.
Szczerze to jestem kiepski z mechaniki. Powiedz mi czy takie sprawdzenie przewodów to sprawdzenie na oko w kanale czy gdzieś nie jest pęknięty wężyk czy może jest nie wiem jakaś pompka którą można to sprawdzić czy rzeczywiście gdzieś dostaje się to powietrze ?

Boje się trochę takich napraw na oko bo już na prawdę sporo włożyłem w samochód i boje się kolejnych kosztów...

: 26 lis 2015, 21:01
autor: lech31
Na początek wymień filtr paliwa. Jeśli układ paliwowy bez uszkodzeń powinno pomóc. Pozdrawiam.

: 28 lis 2015, 06:45
autor: gRZENIU
LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...

: 05 gru 2015, 18:35
autor: LENIWIEC
gRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEM :(

ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/

: 11 gru 2015, 09:26
autor: michaslipknot
LENIWIEC pisze:
gRZENIU pisze:LENIWIEC, Prosty sposób na sprawdzenie czy to układ paliwowy , na listwie wtryskowej masz taki plastikowy korek , odkręć go i tam jest taki ala wentyl.
Wciśnij go przed uruchomieniem silnika , powinno trysnąć paliwem . Jeżeli nie to wina układu paliwowego (dostarczania paliwa) , jeżeli jest ciśnienie to przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ...
Na pewno zrobię tak jak piszesz, lecz najpierw muszę uporać się z TURBEM :(

ps. Zapomniałem ostatnio dodać że w aucie mam gaz i jak wyłączę Zośkę właśnie na benzynie to rano pali normalnie. Nie wiem czy nie jest coś z Gazem... ;/
Napisz jaki masz gaz, czy były wymieniane filtry, czy długo śmigasz z gazem? Jakie masz problemy z turbo? Ja też mam leta z gazem, jak kupiłem walczyłem a z pół roku z problemami, też właśnie z czym piszesz. Napisz jeszcze czy masz problem z odpaleniem samochodu po przejechaniu pewnej odległości i zgaszeniu czy pali normalnie? Jak jeździsz na gazie i odpalasz to pali na benzynie czy na gazie?... Opisz wszystko, coś się wymyśli ;)