Strona 1 z 5
odpalanie silnika rano
: 13 lut 2010, 11:14
autor: buli
Witam kolegów! Mam taki mały problem moja zafira po nocy lub kilku dniach stania troche ciezko odpala trzeba dłuzej krecic zaczyna łapac tak jak by nie na wszystkie cylindry i z tyłu pojawia sie biały dymek.Pózniej wszystko jest ok zapala bez problemu tylko rano jest mały problem? Podejrzewam ze paliwo z papy zchodzi ale nie wiem czy mam racje.Moze ktos doradzi od czego mam zaczac szukac a moze to wina swiec? Dodam ze moja zafira jest z 2003 roku regularnie wymieniam filtry idt mam przejechane 150000 mam nadzieje ze nie pada pompa?Prosze o jakas pomoc! Pozdrawiam!
: 13 lut 2010, 11:57
autor: Anony Mous
Tak jak Buli piszesz.Pierwsze trzeba sprawdzić świece żarowe..
: 13 lut 2010, 12:01
autor: buli
Kolego swiece zmieniałem kilka miesiecy temu bo swieciła sie kontrolka z sam i kluczem po odpaleniu i rzeczywiscie była jedna walnieta teraz sie nie swieci wiec podejrzewam ze swiece sa oki.
: 13 lut 2010, 14:49
autor: boogoo
No to masz problem.Najczęściej to dzieje się sprawa koło zaworu na pompie zwrotnego-zacina się i paliwo wraca do baku
.Świece masz nowe.Oczywiście podaje prąd na świece.Błędu ci nie wyświetla już żadnego.Więc może zapowietrza układ.SPRAWDŹ too.
: 13 lut 2010, 14:58
autor: buli
A mozesz kolego powiedziec dokładnie gdzie znajduje sie ten zawór bo szczerze mówiac nie mam pojecia!
: 13 lut 2010, 20:49
autor: boogoo
To sprawa dla dobrego mechanika.Sam możesz sobie założyc zaworek na doprowadzeniu do filtra-jeśli umiesz
.I jest to tańszy sposób.Zawór na pompie jest drogi około 200zł.A na wężyk 12 złotych.
: 13 lut 2010, 21:36
autor: Łukasz Szmańda
witam mam ten sam problem rano z samochodem wymieniłem świece filtr paliwa.Mechanik powiedział że przyczyną są gumki pod wtryskami.
: 13 lut 2010, 22:24
autor: Anony Mous
Pod wtryskami?Czy przewody gumowe - przelewowe między wtryskami?To też warto sprawdzic,bo jak są nieszczelne(zmurszałe) to auto się zapowietrza.
: 13 lut 2010, 22:59
autor: podbiel
Witam te gumki pod wtryskami to tzw. trawersy a objawem jest też brudne paliwo
: 14 lut 2010, 09:18
autor: rafi
Witam przyłącze się do debaty ja walcze z odpalaniem już długi czas.przyczyn zapowietrzania jest wiele. Zaczoł bym od oględzin obudowy filtra (często uszczelka żle się uklada i trzeba wymienić na nową) wężyki na przelewach ostatnio wpusciłem się w kanał u siębie wymieniałem w lato i byłem na 100% pewien że są dobre a tu lipa ostatnio troche grzebałem przy zośce i przypadkiem odkryłem przecieki na połączeniu weża z trójnikiem. Wąże które kupiłem były do bani bo bez oplotu. Oczywiście że mam załorzony zaworek zwrotny przed filtrem a co żle odpala to odpala. Wczoraj przeleciałem ręką i znowu jest wilgotny gdzieś mam znowu przeciek i tak to już jest życze powodzenia.
: 02 mar 2010, 09:58
autor: Todek
No i niestety ja też mam ten problem.
Rano źle odpala.
Wczoraj wymieniłem świece, bo fachowiec orzekł, że 2 są spalone. Ale dzisiaj rano niestety nie było lepiej.
Wystąpił problem z odpaleniem, i po odpaleniu pojawił się z rury kłąb białego dymu. Jedyne co poprawiło się po wymianie świec, to to, że ta kontrolka z kluczykiem zachowuje się poprawnie.
Jak jest ciepły to odpala bez problemu.
I jeszcze jedno, jestem dociekliwy, i sprawdziłem na "krótko" te stare świece. Podpiąłem je pod prostownik i one normalnie
rozżarzają się do czerwoności, to znaczy, że są dobre, tak?
O jakim zaworku na wężyk mówicie?
Jak to wygląda?
Gdzie go dostać?
Czy chodzi o takie coś?
http://www.moto.allegro.pl/item93573337 ... y_8mm.html
: 02 mar 2010, 13:22
autor: J.A.C.E.K
tak, nieszczelne przelewy dają nieraz podobne objawy.
Co do świec, to może być tak, że nie nagrzewają wystarczająco mocno, ja już kiedyś tak miałem, na krótko grało, przed wymianą na nowe kompletnie nie chciało chodzić. Więc w systemie 0/1 raczej tego rozpatrywac nie można. Co więcej, nie jestem zwolnnikiem wymian tylko części świec, ale przy tych temperaturach to juz raczej nie ma znaczenia.
Ja.
I jeszcze... z powodami może być naprawdę różnie. Można szukac przy pompie, filtrach, przewodach... Naprwdę czasami ciężko to zdiagnozować. DObry mechanik i tyle, choć ile możesz, sprawdź sam. Kosztowo bywa taniej, ale doświadczenie... bezcenne
: 28 sie 2014, 18:42
autor: chabretti
karollolo88 pisze:Witam jestem od niedawna posiadaczem zafiry 2.0 Dti 101KM i mam taki problem dwa razy w ciagu miesiaca zdarzylo mi sie ze po nocy odpalilem auto od strzala i po chwili zgasla i pozniej musialem sporo pokrecic zeby zapalila i po ruszeniu przez jakis czas jest slaba gdzie mam szukac przyczyny prosze o pomoc
A nie wymieniałeś czasami filtra paliwa ostatnio
Bo z tego co piszesz to tak jakby się zapowietrzała.
: 28 sie 2014, 18:56
autor: karollolo88
nie wymienialem filtra dodam ze komputer zadnych bledow niema i zdarzylo sie to dwa razy
: 09 lut 2015, 08:40
autor: rajli
buli pisze:Mam taki mały problem moja zafira po nocy lub kilku dniach stania troche ciezko odpala trzeba dłuzej krecic zaczyna łapac tak jak by nie na wszystkie cylindry i z tyłu pojawia sie biały dymek.Pózniej wszystko jest ok zapala bez problemu tylko rano jest mały problem
]
Mam tak samo, im większy minus na termometrze, tym dłużej kręcę. Po odpaleniu pali elegancko. Dałem auto do mechanika, sprawdził żarowe i są ok. Wymienił przewody i trójniki przelewowe, ale nie wiele to dało. Chmura białego dymu i smród spalin jest denerwujące dla mnie i sąsiadów. Po jeździe, gdy otwieram drzwi, wyraźnie czuje smród, jakby parafiny (?) Rozwiązał już ktoś z Was taki problem?