Silnik X2.0DTL

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
klostazy

Silnik X2.0DTL

#1 Post autor: klostazy »

Witam
Silnik posiada takie błędy z czym one są związane, samochód nie pali, czy to ma związek
pompą Bosch. Na co zwrócić uwagę?

P1345 - Wadliwe działanie układu krytycznego 1 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki)
P1660 - Za mocne wejście obwodu solenoidu odcięcia paliwa

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#2 Post autor: Harry200 »

Witam,P-1345 -jest to usterka czujnika Halla w pompie wtryskowej,moduł sterujący pompą wtryskowa rozpoznaje nieprawidłowy sygnał prędkości pompy wtryskowej
P-1660 usterka elektromagnetycznego zaworu odcięcia paliwa,przeważnie jest to usterka sterownika popmpy wtryskowej,
,w przypadku pierwszego błędu zdaża się że czujnik ma poprostu niekontakt na złączu ale dostęp do niego nie należy do najłatwiejszych
Czy po skasowaniu błędów i próbie odpalenia od razu pojawiają się znowu?

klostazy

#3 Post autor: klostazy »

Po skasowaniu błędu od razu pojawia się błąd P1345, bo P1660 nie zawsze.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Wygląda na to że czujnik Halla alo układ sterowania nim masz walnięty,zrobiłem symulację w programie serwisowym opla TIS 2002 i na podstawie danych które ty przedstawiłeś wychodzi mi zawsze uszkodzona elektronika pompy,oczywiście podają żeby sprawdzić czy niema nieszczelności w zasilaniu paliwem i czy paliwo dochodzi ale wtedy pojawił by się jeszcze błąd P1222.

d.marco

#5 Post autor: d.marco »

Witam
jako,że nie znalazłem odpowiedniego wątku postanowiłem tu napisać jeśli źle to przepraszam z góry
1. co może być powodem zatarcia się łożyska w pompie ( dwa i pół roku temu była regenerowana) czy prawdą jest to, ze to wina dodatków do oleju napędowego które to owszem stosowałem w okresie zimowym ?
2. czy prawdą jest to, że po przebiegu 165 tyś i regeneracji turbiny należy wymienić olej ( z tym się mogę zgodzić) na mineralny gdzie przedtem był półsyntetyk ?
3. jaka jest wasza opinia na temat oleju Valvoline gdyż takiej marki zalano mi silnik po w/w naprawach (mineralny)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”