Strona 1 z 1

Jak podłączyć przewody podciśnieniowe do eletrozaworu zafira

: 26 kwie 2010, 18:15
autor: luis105
Witam wszystkich. Szwankował mi elektrozawór przy 120 przechodził w tryb awaryjny błąd (przeładowanie silnika), więc postanowiłem kupić drugi, po zamontowaniu cały czas świeci się kontrolka silnika i obroty tylko 3 tys. więc zmieniłem na stary i to samo! - może źle podłączyłem przewody już sam nie wiem, może mi ktoś podesłać jak podłączyć przewody podciśnieniowe do elektrozaworu tego za filtrem powietrza, są dwa wejścia i jeszcze u mnie u góry jest jeden mały elektrozawór za tym większym za akumulatorem i też są dwa wejścia, najlepiej prosił bym o rysunek lub zdjęcie.

: 26 kwie 2010, 18:30
autor: QRZOL
A może trzeba jechać na kompa i skasować błąd i będzie w porządku..

: 26 kwie 2010, 18:35
autor: luis105
myślisz, że to może być problem, wcześniej jak czyściłem tego problemu nie było, po podłączeniu wtyczki elektrycznej do elektrozaworu kontrolka nikła

: 26 kwie 2010, 18:42
autor: QRZOL
Gdzieś ten temat był poruszany że jak rozłączy się kostkę to wyskoczy błąd,jak wymieniłeś na nowy to tylko skasuj błąd i powinno grać

: 26 kwie 2010, 19:16
autor: luis105
Zauważyłem też, że przepala mi się bezpiecznik 30 A nr prawdopodobnie 17


//kolego zanim naciśniesz Wyślij, sprawdź tekst, który napisałeś//

: 26 kwie 2010, 21:39
autor: rafi
Witam ostatnio troche grzebałem przy zaworkach jak dobrze kojarze to ten z napisem vacum powinien być podpięty do wężyka , który idzie w strone vacumpompy a ten drugi pod turbo.

: 27 kwie 2010, 23:05
autor: samson
sprawdz kostke czy dobrze wpioles a w starym sprawdz czy ten filterek na dole jest drozny (wyjmij go i przedmuchaj)

: 28 kwie 2010, 11:35
autor: luis105
dzięki będe próbował

: 05 maja 2010, 15:56
autor: samson
Same zaworki sprawdzam tak ze pod styki pradowe podlanczam napiecie(moze tez byc bateria 9v)pod napieciem zaworek powinien byc zamkniety(pociagajac powietrze przez wejscie "vac"mozliwe jest tylko przejscie przez kruciec "out" kiedy palcem przydkamy ten kruciec to zazsanie powietrza powinno byc niemozliwe)kiedy napiecie odleczymy zaworek sie otwiera i powietrze moze do zaworka wchodzic tez tym dolnym kruccem z filterkiem(dopowietrzanie zaworka)a wiec praca zaworka polega na zamykaniu i otwieraniu dopowietrzania.Szczelnosc za zaworkiem sprawdzam podlanczajac przewody podcisnienia "na krotko "tzn.przewody z kruccow "vac"i "aut" lacze razem wtedy podcisnienie omija elektrozaworeki leci prosto np. do sterowania turbiny(ciegno powinno zostac zazsane i przesunac do oporu w lewo uniemozliwiajac poruszanie tym ciegnem) to samo zEGR i klapkami zawirowan.wtedy widac czy systemy dzialaja.Kazdy obwod sprawdzam osobno czyli podcisnieni leci wtedy tylko na ten obwod eliminujac w ten sposob wplyw nieszczelnosci z innego obiegu.Ale najpierw czeba sie upewnic cy pompa vacum dziala prawidlowo(min-0.6)Te wezyki pomiedzy pompom vacum a eleektrozaworkami sprawdzam odinajac obydwa konce jeden zaslepiam palcem a w drogi dmucham w ten sposub mozna wykryc najmniejsza nieszczelnosc .to tyle co do darmowego testoeania systemu podcisnienia mysle ze komus sie przyda.