Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.
: 15 mar 2016, 18:54
Sprawdzenie szczelności układu paliwowego prostym sposobem.
Żeby dobrze sprawdzić szczelność układu paliwowego to zrobić testera do sprawdzenia jeśli nie ma szczelności, ponadto jeśli mamy biały dym a ponieważ wiadomo, że biały dym oznacza ubogą mieszankę która może być z fałszywego powietrza (filtr paliwa i zamian dokonanych na układzie, itp), dlatego zawsze przed podjęciem decyzji czy to jest z winny pompy polecam test zczelności. Do tego potrzebna jest pompa paliwa max 2 bary (np Skoda Felicia pompa benzynowa) przewód paliwowy z pompki podłanczamy do wejścia filtra paliwa od strony baku, pompke zamurzamy w bańce, butelce z paliwem podłanczamy przewodami do akumulatora na czas nabicia przez pompke 2 bary (i tu uwaga nie więcej).
Jest to pompa 2 bar podłączona w szereg z zaworem,który zamykamy jak nabijemy te 2 bary jeśli nie ma problemów ze szczelnością układ musi utrzymać to ciśnienie do 2 godzin. Jeśli nie to szukamy gdzie wycieka olej napędowy. Jeśli ta próba została wykonana, a następnego dnia nadal masz problemy z uruchomieniem rano (kiedy są niższe temperatury), to może wskazywać na słabą pompe, uszkodzone świece żarowe.
Można to wykonać w każdy inny sposób podając ciśnienie do filtra paliwa.
Żeby dobrze sprawdzić szczelność układu paliwowego to zrobić testera do sprawdzenia jeśli nie ma szczelności, ponadto jeśli mamy biały dym a ponieważ wiadomo, że biały dym oznacza ubogą mieszankę która może być z fałszywego powietrza (filtr paliwa i zamian dokonanych na układzie, itp), dlatego zawsze przed podjęciem decyzji czy to jest z winny pompy polecam test zczelności. Do tego potrzebna jest pompa paliwa max 2 bary (np Skoda Felicia pompa benzynowa) przewód paliwowy z pompki podłanczamy do wejścia filtra paliwa od strony baku, pompke zamurzamy w bańce, butelce z paliwem podłanczamy przewodami do akumulatora na czas nabicia przez pompke 2 bary (i tu uwaga nie więcej).
Jest to pompa 2 bar podłączona w szereg z zaworem,który zamykamy jak nabijemy te 2 bary jeśli nie ma problemów ze szczelnością układ musi utrzymać to ciśnienie do 2 godzin. Jeśli nie to szukamy gdzie wycieka olej napędowy. Jeśli ta próba została wykonana, a następnego dnia nadal masz problemy z uruchomieniem rano (kiedy są niższe temperatury), to może wskazywać na słabą pompe, uszkodzone świece żarowe.
Można to wykonać w każdy inny sposób podając ciśnienie do filtra paliwa.