Strona 1 z 1

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.

: 15 mar 2016, 18:54
autor: Dziadek13
Sprawdzenie szczelności układu paliwowego prostym sposobem.

Żeby dobrze sprawdzić szczelność układu paliwowego to zrobić testera do sprawdzenia jeśli nie ma szczelności, ponadto jeśli mamy biały dym a ponieważ wiadomo, że biały dym oznacza ubogą mieszankę która może być z fałszywego powietrza (filtr paliwa i zamian dokonanych na układzie, itp), dlatego zawsze przed podjęciem decyzji czy to jest z winny pompy polecam test zczelności. Do tego potrzebna jest pompa paliwa max 2 bary (np Skoda Felicia pompa benzynowa) przewód paliwowy z pompki podłanczamy do wejścia filtra paliwa od strony baku, pompke zamurzamy w bańce, butelce z paliwem podłanczamy przewodami do akumulatora na czas nabicia przez pompke 2 bary (i tu uwaga nie więcej).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jest to pompa 2 bar podłączona w szereg z zaworem,który zamykamy jak nabijemy te 2 bary jeśli nie ma problemów ze szczelnością układ musi utrzymać to ciśnienie do 2 godzin. Jeśli nie to szukamy gdzie wycieka olej napędowy. Jeśli ta próba została wykonana, a następnego dnia nadal masz problemy z uruchomieniem rano (kiedy są niższe temperatury), to może wskazywać na słabą pompe, uszkodzone świece żarowe.
Można to wykonać w każdy inny sposób podając ciśnienie do filtra paliwa.

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.

: 17 paź 2020, 09:28
autor: marcinz22
Witam. Czy wystarczy tylko ten układ wpiąć do wejścia przy filtrze paliwa? Czy robić to na włączonym czy wyłączonym zapłonie. Dodam tylko, że mój przypadek dotyczy signuma 2.2dti. Ale tylko tutaj znalazłem ten post z tym "patentem" na sprawdzanie szczelności. Pozdrawiam

Sprawdzenie szczelności układu paliwowego diesla.

: 17 paź 2020, 14:56
autor: Dziadek13
Zrób na wyłączonym zapłonie i wyłączonym załączonym wtedy dowiesz się gdzie dostaje powietrza np filtr do pompy na wył, na zał czyli na samej pompie jeżeli test na wył wyszedł pomyślnie.Reszta w opisie wyżej.