Strona 1 z 1
Zafira A 1.8 125KM Padł podczas jazdy
: 14 maja 2016, 22:54
autor: PabloSBT
Witam, mam problem z moją Zafira dziś podczas jazdy zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i samochód z kluczykiem samochód zaczął zwalniać nie reagował na gaz po zatrzymaniu się nie chciał odpalić migał check i świeciła się kontrolka trakcji posprawdzałem kabelki pod maską bo TC chyba z przepływomierza bierze dane ale wszystko było ok po kilkunastu próbach odpalenia odpalił i tylko kontrolka TC świeciła przejechałem 10 km zgasiłem samochód odpaliłem i już niby wszystko ok, ale nie chce żeby mi gdzieś stanął w drodze bo mam teraz mieć dłuższe trasy dane samochodu
Opel Zafira A 1.8 125KM 2002r
Ostatnie naprawy
wymiana rozrządu
wymiana czujnika wałka rozrządu
wymiana cewki zapłonowej
w załączniku przesyłam screen z błędami z komputera o co może teraz chodzić? niedawno miałem problem z czujnikiem rozrządu przez który mi szarpał samochód wymieniłem na delphi zaczął wyskakiwać błąd check i awaria po wymianie na lepszy czujnik EPS problem znikł a teraz kolejne coś szwankuje
: 15 maja 2016, 06:47
autor: ja37
Miga check - problem z immobiliserem.
Tylko to działa tak, że immobiliser blokuje samo odpalenie silnika, jak jest odpalony, to można pestkę z kluczyka wyjąć i będzie chodził, do zgaszenia.
Przynajmniej ja tak mam.
Musisz mieć gdzieś zły styk na kabelkach, najprędzej brudna masa jest.
: 15 maja 2016, 12:06
autor: PabloSBT
To mogl byc immobilajzer tylko dlqczego zgasl podczas jazdy a nie powinien, bledy sprawdzalem tydzien temu i nie bylo zadnego a teraz tyle na raz
skasowalem bledy przejechalem 30 km i jest normalnie silnik pracuje rowno żadnego bledu nie ma jak by cos siadlo to bym wiedzial co to a tak to trzeba jezdzic i nie wiadomo kiedy moze stanac
przelozylem akumulator wyczyscilem wszystkie masy ładowanie 13.90
: 15 maja 2016, 14:39
autor: ja37
Nie wszystkie masy wyczyściłeś.
13,9 to nie jest świetny wynik.
U mnie muszę naprawdę dużo włączyć, żeby mieć ładowanie 13,6, normalnie tylko na światłach mam 14,4.
To wina ekonomistów, którzy właśnie projektują też opla....zobacz kable wiązki silnika opla z lat '90, a teraz....niebo, a ziemia....
Najlepiej zakup jakiś kontakt spray i popsikaj wszystkie złącza, to od pętli immo też.
: 15 maja 2016, 16:12
autor: PabloSBT
Mozliwe ze to przez miernik bo sprawdzalem drugim i pokazuje 14.2 v nie wiem czemu taka roznica ten miernik ktory kosztowal 50 zl pokazuje 13.8 a miernik za 20 zl pokazuje 14.4 przy wylaczonymi odbiornikami a ze swiatlami 14.2 v
: 15 maja 2016, 16:31
autor: ja37
Hmmm, ja mam miernik za 1200.....
Ale nie iotym sprawa.
Wtyczka od pętli immobilisera jest podejrzana jak dla mnie.
Popsikać i zobaczyć, co będzie.
: 15 maja 2016, 22:26
autor: Janus
A ja podejrzewam że Kolega stał się kolejną ofiarą sterownika silnika w Z18XE
I nawet nie chodzi o to, że te sterowniki padają. Problemem jest zdobycie drugiego sprawnego który pochodzi kolejne X lat
: 17 maja 2016, 09:52
autor: Forfiter2012
PabloSBT objawy miałem identyczne, rozwiązanie problemu wg. mnie podał kolega Janus i ja się pod tym podpisuje "obyma ręcyma".
: 17 maja 2016, 20:22
autor: Janus
Forfiter2012 pisze:PabloSBT objawy miałem identyczne, rozwiązanie problemu wg. mnie podał kolega Janus i ja się pod tym podpisuje "obyma ręcyma".
Moim zdaniem to nie jest rozwiązanie problemu, a tylko wskazanie źródła
Ostatnio miałem do czynienia z takim urządzeniem jak DET3 i zaczynam się zastanawiać, czy to właśnie w rękach kumatego człowieka nie było by dobrym docelowym rozwiązaniem...
I aby uściślić znaczenie "dobrym" - tutaj ekonomicznie (cena) i praktycznie (trwałość) usprawiedliwionym rozwiązaniem
: 19 maja 2016, 22:04
autor: PabloSBT
Od kiedy sie to stalo przejechalem kolo 900 km i zaden blad ani nic niepokojącego sie nie dzialo teraz nie ma bledów nie wiem czemu tak sie moglo wtedy stac slyszalem o tych sterownikach wadliwych przez umieszczenie na silniku, mam nadzieje ze jeszcze troche pochodzi i nie bedzie mi juz robil takich akcji bo zblizaja mi się dłuższe trasy