doktor pisze:olej w dolocie i icku zawsze bedzie, nie mowie o tym ze ma sie wylewac ale taki nalot bedzie zawsze
to ze czuc spaliny w kabinie to musisz na kanal wjechac i zobaczec skad cieknie, a cieknie na bank bo splywa na wydech i stad czujesz spaliny
do sprawdzenia:
- splyw oleju z turbiny
- pokrywa zaworow
- chlodniczka oleju a w szczegolnosci weze ( z kanalu, jest z tylu pod kolektorem)
jesli chodzi o dzwiek:
- sprawdz DVke bo to 20 sekund
wtedy slychac taki jakby swist
- i tak jak piszesz uszczelka turbo-glowica (dzwiek przypominajacy cykanie)
- lub polaczenie turbo-wydech (dzwiek przypomina syczenie z furczeniem)
w wersji nieoptymistycznej... przy tym przebiegu juz mogl sie blok zwichrowac(tak blok) na 3 i 4 cylindrze
musisz wtedy sprawdzic czy na polaczeniu bloku i glowicy nie cieknie, bedzie tam taka magistrala z roznymi czujnikami, miedzy blokiem a akumulatorem
wtedy remont lub inny silnik
pozdro
Dzięki bardzo za sugestie
, ale:
- spływ oleju czysty(generalnie turbo jest suche)
- pokrywa zaworów czysta
- węże przy chłodnicy, faktycznie trochę się pocą, ale przy większej naprawie będę zakuwał na nowo, bo w zafirze niestety jest bardzo ciężki dostęp do tych przewodów i niestety trochę trzeba rozebrać żeby wymienić
, a tragedii nie ma '' nie leje się''
Jest sporo oleju w blow offie, widzę, że leje nim trochę po silniku...
Co do dźwięku, to właśnie mam takie syczenie jak wchodzi na obroty i furczenie jak jest gaz w podłogę.....
- zawór dv sprawdzałem, jest ok
- uszczelka na bank, bo już turbo miałem zluzowane ma śrubach, było skręcone, problem przez pół roku nie występował, teraz widzę ze powrócił i widzę, że ta podkładka "pływająca" jest pęknięta, więc tylko wymiana całości...
- połączenie turbo wydech, opaska v band, myślę, że jest dobrze skręcone. Nie było ruszane i itp. Ale widzę po sprężynie co w niej jest, że jest bardzo mocno skręcona, nie wiem czy tak powinno być... Jak możecie to wrzućcie proszę jakieś foto to porównam ze swoim
A z kolei z tymi cylindrami, to mnie nie załamuj... Ogólnie auto miało remont przy 200tyś, książka jest, telefon do serwisu i potwierdzili naprawy... Jeśli chodzi Ci o miejsce, mniej więcej stojąc przodem do silnika i patrząc od prawej strony bloku, pod podłączeniem cewki zapłonowej, a między dolotem z intercoolera, to jest sucho. Oczywiście pomijając fakt, że strasznie tam zbiera się syf, to wydaje mi się, że wycieków brak. Jeśli oczywiście patrzę na dobre miejsce....