Problem z silnikiem-nierównomierna praca
: 12 cze 2016, 20:11
Witam
Opel Zafira 1,8 Enjoy 125km 92kw prod 10/2003
Opis problemu.
Dzisiaj jechałem moją Zosią- Już przywykłem że na zimnym silniku jest falowanie obrotów ale po rozgrzaniu do ok 50st.celc (ok 2-3min) wszystko się normuje.
Miałem rozgrzaną Zosię (+- 80st). Podczas jechania drogą (prędkość 80km/h obr 2800, 4bieg) nagle zapaliła się kontrolka (auto z kluczykiem- stale paląca- nie miga) i załączył się ASR(auto w poślizgu), auto tak dziwnie szarpnęło (jakbym zdjął gwałtownie nogę z gazu)i mi prędkość zaczęła spadać... Po kilku sekundach lampka zgasła i po jakimś czasie znowu się zapaliła (kontrolka silnika +ASR). I silnik zaczął dziwnie skrzeczeć.
Teraz sytuacja wygląda następująco...
Silnik po uruchomieniu (ciepły) skrzeczy, po jakimś czasie zapala się auto z kluczykiem+kontrola ASR silnik tak dziwnie rzuca na boki, obroty skaczą z 1300 na 1500 płynnie, jak osiągnie 100st (załącza się wentylator) to wtedy silnik się tylko trzęsie, a skrzeczenie ustępuje, jak wentylator się wyłączy znowu zaczyna skrzeczeć. Po wyłączeniu auta- silnik przestaje pracować, a to coś jeszcze skrzeczy przez ok 3-4sek...
Podczas jazdy jak dodaję gazu, auto jest na biegu to jedzie normalnie ale jak zapali się kontrolka, auto jest zamulone, a jak wrzucam na luz lub stoję to auto skrzeczy i obroty rzędu 1300-1500...
Zczystałem kody błędów.
Wyskoczyły mi błędy
P1500 Electronic throttle system (ETS) circuit malfunction
P1550 Electronic throttle system (ETS) in emergency mod
Po skasowaniu błędów auto znowu skrzeczy i po jakimś czasie znowu pojawiają się błędy...
Co to może być?
Proszę wszystkich o odpowiedź
Rafał
Opel Zafira 1,8 Enjoy 125km 92kw prod 10/2003
Opis problemu.
Dzisiaj jechałem moją Zosią- Już przywykłem że na zimnym silniku jest falowanie obrotów ale po rozgrzaniu do ok 50st.celc (ok 2-3min) wszystko się normuje.
Miałem rozgrzaną Zosię (+- 80st). Podczas jechania drogą (prędkość 80km/h obr 2800, 4bieg) nagle zapaliła się kontrolka (auto z kluczykiem- stale paląca- nie miga) i załączył się ASR(auto w poślizgu), auto tak dziwnie szarpnęło (jakbym zdjął gwałtownie nogę z gazu)i mi prędkość zaczęła spadać... Po kilku sekundach lampka zgasła i po jakimś czasie znowu się zapaliła (kontrolka silnika +ASR). I silnik zaczął dziwnie skrzeczeć.
Teraz sytuacja wygląda następująco...
Silnik po uruchomieniu (ciepły) skrzeczy, po jakimś czasie zapala się auto z kluczykiem+kontrola ASR silnik tak dziwnie rzuca na boki, obroty skaczą z 1300 na 1500 płynnie, jak osiągnie 100st (załącza się wentylator) to wtedy silnik się tylko trzęsie, a skrzeczenie ustępuje, jak wentylator się wyłączy znowu zaczyna skrzeczeć. Po wyłączeniu auta- silnik przestaje pracować, a to coś jeszcze skrzeczy przez ok 3-4sek...
Podczas jazdy jak dodaję gazu, auto jest na biegu to jedzie normalnie ale jak zapali się kontrolka, auto jest zamulone, a jak wrzucam na luz lub stoję to auto skrzeczy i obroty rzędu 1300-1500...
Zczystałem kody błędów.
Wyskoczyły mi błędy
P1500 Electronic throttle system (ETS) circuit malfunction
P1550 Electronic throttle system (ETS) in emergency mod
Po skasowaniu błędów auto znowu skrzeczy i po jakimś czasie znowu pojawiają się błędy...
Co to może być?
Proszę wszystkich o odpowiedź
Rafał