Gdzie jest EGR i silnik
Moderator: Sebu$
Gdzie jest EGR i silnik
Witajcie
Jestem na tym forum pierwszy raz. Proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. Jakiś czas temu czyściłem zawór EGR w astrze u brata i wyszło bez problemów bo zawór był z boku silnika a w zośce nie potrafię znaleźć. Czy on tam wogóle jest??
Mój rocznik to 2003. Przebieg 160 tys.
Jeszcze mam dwa pytanka.
2. Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? Poniżej lub powyżej nie ma żadnych problemów.
3. Obroty po puszczeniu gazu wolno spadają, lubię hamować silnikiem i wydaje mi sie ze nie powinno być problemów a charakterystycznie przytrzymuje go i bardzo wolno sie obniża.
Jestem na tym forum pierwszy raz. Proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. Jakiś czas temu czyściłem zawór EGR w astrze u brata i wyszło bez problemów bo zawór był z boku silnika a w zośce nie potrafię znaleźć. Czy on tam wogóle jest??
Mój rocznik to 2003. Przebieg 160 tys.
Jeszcze mam dwa pytanka.
2. Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? Poniżej lub powyżej nie ma żadnych problemów.
3. Obroty po puszczeniu gazu wolno spadają, lubię hamować silnikiem i wydaje mi sie ze nie powinno być problemów a charakterystycznie przytrzymuje go i bardzo wolno sie obniża.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 21:14 przez gerbito, łącznie zmieniany 1 raz.
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4086
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Sądząc po roczniku, masz silnik Z18XE, a w tym silniku nie ma EGR-a.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 21:14 przez janekW67, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczywiście!
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Forum to nie Pogotowie Ratunkowe - zaczekaj na odpowiedźgerbito pisze:A CO Z RESZTĄ?
Na Forum nie piszemy z włączonym Capsem
Jest to niezgodne z Regulaminem.
Twoje pytanie powinny być napisane w odpowiednich tematach, które już istnieją na Forum.
Proszę używać opcji "szukaj"
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- ryba1
- Zafiromaniak
- Posty: 1982
- Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: CGD/SB
- Auto: Zafira B 381KM/507NM
- Model: OPC
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
- Kontakt:
o co z tym chodzi.może troche jaśniejgerbito pisze:Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być??
to tzw przytrzymanie obrotówgerbito pisze:Obroty po puszczeniu gazu wolno spadają
gerbito pisze:EGR
ten silnik nie ma EGR-agerbito pisze:Czy on tam wogóle jest??
Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? to dokładnie tak samo jak bym bardzo szybko puścił sprzęgło i nagle BUM. nie wiem czemu ale dzieje sie miedzy 2 a 3 tys. nie do wysprzęglenia.
ten silnik nie ma EGR-a - za to stwierdzenie dziękuje
to tzw przytrzymanie obrotów - czyli mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem??
Ryba dziękuje bardzo za chęć czekam na wiecej info
ten silnik nie ma EGR-a - za to stwierdzenie dziękuje
to tzw przytrzymanie obrotów - czyli mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem??
Ryba dziękuje bardzo za chęć czekam na wiecej info
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 22:04 przez gerbito, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 28 sty 2014, 10:48
- Imię: Leszek
- Lokalizacja: Bielsk Podl.
- Auto: Zafira A
- Model: A
- Oznaczenie silnika: z18xe
- Gender:
Hamować silnikiem możesz tylko nie nastąpi to od razu po puszczeniu gazu.gerbito pisze:Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? to dokładnie tak samo jak bym bardzo szybko puścił sprzęgło i nagle BUM. nie wiem czemu ale dzieje sie miedzy 2 a 3 tys. nie do wysprzęglenia.
to tzw przytrzymanie obrotów - czyli mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem??
Co do tego "tąpnięcia" spróbuj puszczać wolniej sprzęgło przy zamianie biegów i wtedy zobacz jak się zachowuje.
P.S. Twój silnik to Z18XE a nie Z18XER jak masz w profilu.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2016, 11:10 przez leszeksz2, łącznie zmieniany 2 razy.
leszeksz2 Dziękuje za poprawienie mnie, masz we wszystkim racje. Co do hamowania silnikiem spróbuje dzisiaj wyczyścić przepustnice bo uszczelkę za groszowe pieniądze już mam. jakoś słabo mi sie chce wierzyć zeby silnik az tak słabo zwalniał i jak jeszcze pomogę hamulcem a później już muszę wcisnąć sprzęgło i hamulec już do końca i obroty spadają do 1 tys to przez chwile jest charakterystyczne drżenie samochodu zwłaszcze w kierownicy. Ten objaw jest najdziwniejszy. Wie moze ktos co to moze byc za drzenie i czym jest spowodowane??