Strona 1 z 1

Gdzie jest EGR i silnik

: 20 lip 2016, 19:13
autor: gerbito
Witajcie

Jestem na tym forum pierwszy raz. Proszę o wyrozumiałość dla świeżaka. Jakiś czas temu czyściłem zawór EGR w astrze u brata i wyszło bez problemów bo zawór był z boku silnika a w zośce nie potrafię znaleźć. Czy on tam wogóle jest??
Mój rocznik to 2003. Przebieg 160 tys.
Jeszcze mam dwa pytanka.
2. Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? Poniżej lub powyżej nie ma żadnych problemów.
3. Obroty po puszczeniu gazu wolno spadają, lubię hamować silnikiem i wydaje mi sie ze nie powinno być problemów a charakterystycznie przytrzymuje go i bardzo wolno sie obniża.

: 20 lip 2016, 21:13
autor: janekW67
Sądząc po roczniku, masz silnik Z18XE, a w tym silniku nie ma EGR-a.

Tompniecie

: 20 lip 2016, 21:23
autor: gerbito
A CO Z RESZTĄ?

Re: Tompniecie

: 20 lip 2016, 21:26
autor: Bodek
gerbito pisze:A CO Z RESZTĄ?
Forum to nie Pogotowie Ratunkowe - zaczekaj na odpowiedź :!:

Na Forum nie piszemy z włączonym Capsem :!:

Jest to niezgodne z Regulaminem.

Twoje pytanie powinny być napisane w odpowiednich tematach, które już istnieją na Forum.

Proszę używać opcji "szukaj"

:!:

: 20 lip 2016, 21:27
autor: ryba1
gerbito pisze:Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być??
o co z tym chodzi.może troche jaśniej
gerbito pisze:Obroty po puszczeniu gazu wolno spadają
to tzw przytrzymanie obrotów
gerbito pisze:EGR
gerbito pisze:Czy on tam wogóle jest??
ten silnik nie ma EGR-a

: 20 lip 2016, 22:03
autor: gerbito
Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? to dokładnie tak samo jak bym bardzo szybko puścił sprzęgło i nagle BUM. nie wiem czemu ale dzieje sie miedzy 2 a 3 tys. nie do wysprzęglenia.

ten silnik nie ma EGR-a - za to stwierdzenie dziękuje


to tzw przytrzymanie obrotów - czyli mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem??

Ryba dziękuje bardzo za chęć czekam na wiecej info

: 21 lip 2016, 11:04
autor: leszeksz2
gerbito pisze:Przy zmianie biegów miedzy 2 a 3 tys. obr. jest charakterystyczne tąpnięcie, czy tak powinno być?? to dokładnie tak samo jak bym bardzo szybko puścił sprzęgło i nagle BUM. nie wiem czemu ale dzieje sie miedzy 2 a 3 tys. nie do wysprzęglenia.

to tzw przytrzymanie obrotów - czyli mogę zapomnieć o hamowaniu silnikiem??
Hamować silnikiem możesz tylko nie nastąpi to od razu po puszczeniu gazu.
Co do tego "tąpnięcia" spróbuj puszczać wolniej sprzęgło przy zamianie biegów i wtedy zobacz jak się zachowuje.
P.S. Twój silnik to Z18XE a nie Z18XER jak masz w profilu.

: 21 lip 2016, 12:24
autor: gerbito
leszeksz2 :piwo: Dziękuje za poprawienie mnie, masz we wszystkim racje. Co do hamowania silnikiem spróbuje dzisiaj wyczyścić przepustnice bo uszczelkę za groszowe pieniądze już mam. jakoś słabo mi sie chce wierzyć zeby silnik az tak słabo zwalniał i jak jeszcze pomogę hamulcem a później już muszę wcisnąć sprzęgło i hamulec już do końca i obroty spadają do 1 tys to przez chwile jest charakterystyczne drżenie samochodu zwłaszcze w kierownicy. Ten objaw jest najdziwniejszy. Wie moze ktos co to moze byc za drzenie i czym jest spowodowane?? :/