Strona 1 z 2

Jak rozpoznac typ skrzyni?

: 27 wrz 2016, 23:53
autor: Fedorak
Witam. Chciałbym Was podpytać jak w silniku Z18XE Zafiry A 2003 można odczytać kod typu skrzyni biegów? Podobno jest wybity gdzieś na kadłubie skrzyni. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni, podniosłem maskę, zaglądałem jak szpak w kubeł śmieci, z każdej strony i nic... Kompletnie nie widać jaki to typ skrzyni, gdzie jest korek spustowy oleju, niczego... Potem pomyślałem że dojdę do typu skrzyni po nr VIN ale wyszło mi tylko takie coś:

PRZEKŁADNIA MAN 5 SPD, ISUZU, 72MM, 3.41 1ST, .89 5TH

Czy po tych numerach można coś wyczytać? No i czy da się w tym typie bez kłopotu zmienić olej?

Dzięki z góry za info...

: 28 wrz 2016, 23:56
autor: janekW67
Masz skrzynię typu F17.
Zalecany olej to SAE 75W-85 API GL4. Do skrzyni wchodzi ok. 1,6 l oleju.

: 30 wrz 2016, 23:50
autor: Fedorak
janekW67 pisze:Masz skrzynię typu F17
Hm...Też tak myślałem, niemniej nie gra mi przełożenie 1 biegu... Wg VIN mam 3.41 a w specyfikacji skrzyni F17 jest albo 3,727 lub albo 3,909. Natomiast 5 bieg się zgadza... Mam nadzieję że to nie jakaś nietypówka. Dla ciekawości - moje drugie auto to Corsa B z 95 roku z silnikiem X12SZ. Niedawno rypnęła mi linka sprzęgła i jakież było moje zdziwienie gdy się okazało że tam linki do silnika X12SZ do 95 nie pasują, tylko mam linkę do Opla Tigry po 1996... Nie będę więc zdziwiony jak tutaj też będzie jakiś hit. Przeszukując czeluście internetu znalazłem specyfikację do 5cio biegowej skrzyni F16CR oraz F16WR w których te przełożenia pasują do opisu z VIN, ale wg OPLA te skrzynie nie były nigdy montowane w Zafirach z Z18XE... I bądź tutaj mądry... Z jakiego źródła danych korzystałeś? Ja się dogrzebałem na:

https://opel2015.wordpress.com/

zakładka DANE TECHNCZNE -> SKRZYNIE MANUALNE

: 01 paź 2016, 00:16
autor: janekW67
Być może dekoder VIN-u przekłamuje dane.
Zobacz tutaj:
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html

: 01 paź 2016, 01:27
autor: Fedorak
janekW67 pisze:Być może dekoder VIN-u przekłamuje dane.
Zobacz tutaj:
http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html
Yyy... :mysli: Więc chyba jednak nie F17... Żadna z tych tam podanych nie ma przełożenia 3.41 na 1 biegu...

Ale klikając już na:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html

to wszystko zaczyna się trzymać kupy - F16CR Variante1, 1 bieg 3,417, 5 bieg 0,892. Więc to chyba to... Teraz pozostaje poszukać kanału i "obejrzeć pacjenta na żywo w celach porównawczych" :) Jeśli oględziny nie potwerdzą F16tki to prawda będzie w tym co piszesz - dekoder VIN czasem mija się z rzeczywistością. No chyba że w poprzednim życiu autka, ktoś tę rzeczywistość zmanipulował... :mysli:

Wkurza mnie tylko to, że w opisie jest F16 a w grafikach jest F18... Oraz to że w tabeli poniżej Zafra A nie występuje... I dalej człowiek jest głupi...

Tak czy inaczej - Dzięki za info :piwo: , jesteś Bogiem :)

: 02 paź 2016, 00:52
autor: Fedorak
janekW67 pisze:Masz skrzynię typu F17
No i się wyjaśniło do końca. I to nie gdzie indziej tylko na własnym podwórku:

http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=12896

Przy moim Z18XE mam F17+CR jako opcja produkowana w latach 02/03. :driver:

Tiaaaa... Człowiek przez całe życie się uczy.... 8)

: 02 paź 2016, 11:52
autor: janekW67
Czyli Twoja ciekawość została zaspokojona. :D

: 02 paź 2016, 12:10
autor: Fedorak
janekW67 pisze:Czyli Twoja ciekawość została zaspokojona. :D
No ba... :) Tak więc szacun... :piwo: Już nawet mam na chwilę obecną kandydata który zastąpi stary olej - LM Getriebeoil GL4+ aczkolwiek muszę doczytać czy faktycznie spełnia wszystkie parametry jakie musi mieć w zastępstwie zwykłego serwisowego GM 75W85. Ten LM ma 75W90 i wstyd przyznać nie wiem czy to dobrze czy źle... :/

No ale nie wszystko na raz... Skrzynia może poczekać. Ciągle czeka mnie zabawa z kabelkami wiązek tylnych drzwi. Dzięki kolegom kaczy1982 i Dziadkowi mam zamiar najpierw to ogarnąć...

: 06 paź 2016, 00:43
autor: Fedorak
Chyba będzie poprawka i wezmę GL3+75W80, zgodnie ze specyfikacją zawartą na:

http://www.iparts.pl/czesc/olej-przekla ... 75w80.html

W odnośniku karty charakterystyki:

http://www.iparts.pl/pdf,olej-przekladn ... 792323.pdf

jak w pysk strzelił dedykują ten olej do Zafir A i B. Tylko że z kolei to jest olej klasy GL3+ a GM zaleca GL4 do skrzyń F17. :/ :mysli: No i znów człowiek głupieje... :? A może się nie szczypać, dołożyć parę złotych i zaaplikować raz a dobrze od razu olej przekładniowy GL5?

: 31 paź 2016, 01:18
autor: Fedorak
Temat zamknięty - skrzynia rozpoznana, olej wymieniony, auto hula, gra i buczy :f1:

Dzięki wszystkim zaangażowanym w ilości sztuk 1... :)

:piwo: :witam:

: 31 paź 2016, 17:18
autor: janekW67
Fedorak pisze:
Dzięki wszystkim zaangażowanym w ilości sztuk 1... :)
Ale z Ciebie zgrywus! :lol:

: 02 lis 2016, 01:19
autor: Fedorak
janekW67 pisze:Ale z Ciebie zgrywus! :lol:
:) Mówię jak jest... Ot co... :) :piwo:

: 03 lut 2017, 00:08
autor: Fedorak
janekW67 pisze:
Fedorak pisze:
Dzięki wszystkim zaangażowanym w ilości sztuk 1... :)
Ale z Ciebie zgrywus! :lol:
Zgrywus czy nie, dla uzupełnienia nieco już zimnego tematu mały obrazeczek. Korzystając z tego że (jeszcze) mamy Strefę Schengen i nie trzeba na granicy dowodu osobistego ;) :lol: , wlazłem w czeluście niemieckiego neta i znalazłem tabelkę przełożeń dla skrzyni F17+CR. Zawsze to jakieś ułatwienie w znajomości skrzyni. Szukałem tego bo coś mi się nie podobało przyśpieszanie na 1 biegu po wymianie katalizatora w mojej Zośce - autko łapało 4000-5000 obr, a prędkość wychodziła max 30-35 km/h. Dopiero na kolejnych biegach włącza się rakieta i wcisk w fotele.

No ale widać na załączonym obrazku że tak to właśnie ma być... :)

: 23 lut 2017, 07:36
autor: Maćku
Odgrzeje kotleta :lol:

Nawiązując do obrazka wyżej moje f17cr nie ma takich prędkości na danych biegach.

: 24 lut 2017, 23:39
autor: Fedorak
Maćku pisze:Odgrzeje kotleta :lol:

Nawiązując do obrazka wyżej moje f17cr nie ma takich prędkości na danych biegach.
Kotlet skwierczy bo także go zaczynam odgrzewać... ;)

A poważniej, duże masz odchyłki? Może nie masz jednak F17+CR tylko F17C394 albo cuś...

A jeszcze poważniej - mi te prędkości przez pewien czas pasowały (oczywiście mniej więcej bo sprawdzane były na oko). Niestety ostatnio znów poległem... Po wymianie kata, przepływomierza przyszedł czas na pasek rozrządu... Auto bowiem po krtóko okresowym unormowaniu się nagle dalej zaczęło ćwiczyć @%@!#%#@ i po zagłębieniu się w temat wyszło że prawdopodobnie przeskoczył mi rozrząd. Dziś byłem pobieżnie sprawdzić, na razie bez rozbierania polowy silnika - koła wałków rozrządu są ustawione ok, ale sam pasek jest tak luźny że można by go przy średniodużej sile ściągnąć z tych kół jednym palcem. Oprócz tego wszystkie koła rozrządu są dość mocno "bezwładne" względem siebie bo obrót jednego jest najpierw "naciągany" luzem paska a potem dopiero całość idzie dalej. Przeskoku względem koła pasowego wału nie dało rady sprawdzić z powodu zabudowy silnika ale wnioski są oczywiste:
1. luźny pasek albo sobie przeskoczył o ząbek i teraz silnik chodzi jak chodzi: mam to cholerne burczenie, ciężkie albo wręcz żadne rozpędzanie na wyższych niż 3 biegach a maks prędkość na 4 czy 5 to 90-100 km.
2. albo nic nie przeskoczyło ale bezwładność rozciągniętego paska powoduje rozjechanie odczytu czujnika położenia wału korbowego z odczytem położenia wałka rozrządu i wtrysk paliwa idzie sobie jak chce. Normalnie, przy napiętym pasku te sygnały są sztywno do siebie przywiązane a teraz cały układ chodzi jak na gumie od majtek.
3.albo poluzował się napinacz... W to wątpię. Przy moim szczęściu.... :pech: :bron:

W niedziele auto znów wraca do nadwornego mechaniora, więc będziemy wiedzieć... Sam pasek miał być wymieniany za 20 tys km... :czerwona: Super... :evil: Nigdy więcej żadnej INY...

A piszę o tym bo może coś u Ciebie się też dzieje z paskiem?