Z18XE Zafira A zapala sie check i tc
Moderator: Sebu$
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Z18XE Zafira A zapala sie check i tc
Witam
Mam do was pytanie
Mam problem z zafirka mianowicie.
Zapala mi się kontrolka check engine i tc
jak zapali sie tc to silnik na lpg nie chce chodzic traci moc i dławi sie
Jezeli zgasze silnik to zgasnie tc i wtedy dobrze chodzi na benzynie i lpg
Lpg napewno jest dobrze założony poniewaz byłem juz u gazownika i sprawdzał
Swiece tez założyłem nowe.
Check mi nie gasnie ale tc tak
Co to może byc prosze o pomoc
Mam do was pytanie
Mam problem z zafirka mianowicie.
Zapala mi się kontrolka check engine i tc
jak zapali sie tc to silnik na lpg nie chce chodzic traci moc i dławi sie
Jezeli zgasze silnik to zgasnie tc i wtedy dobrze chodzi na benzynie i lpg
Lpg napewno jest dobrze założony poniewaz byłem juz u gazownika i sprawdzał
Swiece tez założyłem nowe.
Check mi nie gasnie ale tc tak
Co to może byc prosze o pomoc
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Jestem tutaj nowy na forum
Jak mozna zczytac błedy ?
Z predkosciomierzem nic chyba nie zauwazyłem niepokojacego
A czujnik absu to jak sprawdzic czy moze byc zły
Bo jak tylko pokaze mi sie kontrolka tc to zle chodzi mi wtedy auto
EDIT
Dodam ze mam urwany kabelek z lewej strony z przodu od czujnika zuzycia klocków hamulcowych i jest zaklejona koncowka tasma izolacyjna takie auto juz kupiłem
Moze to byc bład tc mi pokazuje ?
Klocki były wymienane z przodu ostatnio i moze przez to wariuje mi komputer
Tylko nie wiem czy te klocki mam z zuzyciem
Jak mozna zczytac błedy ?
Z predkosciomierzem nic chyba nie zauwazyłem niepokojacego
A czujnik absu to jak sprawdzic czy moze byc zły
Bo jak tylko pokaze mi sie kontrolka tc to zle chodzi mi wtedy auto
EDIT
Dodam ze mam urwany kabelek z lewej strony z przodu od czujnika zuzycia klocków hamulcowych i jest zaklejona koncowka tasma izolacyjna takie auto juz kupiłem
Moze to byc bład tc mi pokazuje ?
Klocki były wymienane z przodu ostatnio i moze przez to wariuje mi komputer
Tylko nie wiem czy te klocki mam z zuzyciem
Ostatnio zmieniony 07 paź 2016, 17:12 przez gaco12, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ostatnio dopompowywałem na 2,5 bara chciałem wiecej na przód i tył.
Felgi mam oryginalne 17 cali a opony 215/45/17
Tak opony 4 sa takie same
A to ma znaczenie jakies ?
Teraz sprawdziłem dokładnie jak zapala sie check i tc na benzynie chodzi dobrze.
Na gazie z check i tc sie dławi nie chce jechac a na samych check jedzie dobrze.
Jak zgasze silnik to tc gasnie a jak jade na lpg to pozniej sie zapala
Felgi mam oryginalne 17 cali a opony 215/45/17
Tak opony 4 sa takie same
A to ma znaczenie jakies ?
Teraz sprawdziłem dokładnie jak zapala sie check i tc na benzynie chodzi dobrze.
Na gazie z check i tc sie dławi nie chce jechac a na samych check jedzie dobrze.
Jak zgasze silnik to tc gasnie a jak jade na lpg to pozniej sie zapala
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Ma i to właśnie wielkie dla TC , bo czujniki mierzą prędkość kół i jak któreś kręci się szybciej lub wolniej , to TC odczytuje,że auto wpadło w poślizg i dławi silnik ...gaco12 pisze:Felgi mam oryginalne 17 cali a opony 215/45/17
Tak opony 4 sa takie same
A to ma znaczenie jakies ?
Jeżeli opony masz 4 takie same o tym samym profilu to może któryś czujnik ABS Ci pada ...
Najlepiej to podłącz auto pod komputer i odczytaj błędy ...
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Podłaczałem komp pod zafirke i pokazało bład P0302 ale nie pokazało błedów od tc.
Aha nawet nie wiedziałem ze tak moze byc.
Teraz jechałem dałem mu buta po obrotach ponad 4 tys zgasiłem auto i poszedłem do odomu.
Jak miałem jechac znowu na miasto odpaliłem autko i nie ma checka ani tc.
Jezdziłęm troche po miescie i nie wywaliło już mi kontrolek.
Odpukać i mam nadzieje ze nie pojawi sie już.
Może cos było zapchane lub brudne i wydmuchało to
Aha nawet nie wiedziałem ze tak moze byc.
Teraz jechałem dałem mu buta po obrotach ponad 4 tys zgasiłem auto i poszedłem do odomu.
Jak miałem jechac znowu na miasto odpaliłem autko i nie ma checka ani tc.
Jezdziłęm troche po miescie i nie wywaliło już mi kontrolek.
Odpukać i mam nadzieje ze nie pojawi sie już.
Może cos było zapchane lub brudne i wydmuchało to
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
0302 Zapłon cylindra 2 - wypadanie zapłonówgaco12 pisze:Podłaczałem komp pod zafirke i pokazało bład P0302 ale nie pokazało błedów od tc.
To już wszystko jasne, cewka Ci pada ... To pierwsze objawy zanim panie całkiem , wypadanie zapłonu , check engine i TC
Pewnikiem zaptasz co z tym ma TC , nie wiem , ale tak się dzieje ...
Błąd z wypadaniem zapłonu to nie zawsze cewka! Rok temu miałem przypadek, że pojawiło się wypadanie na 1 cylindrze i winny okazał się wtryskiwacz gazu na 1 cylindrze. Objawy - na benzynie super, na gazie po rozgrzaniu wywalał błąd i tryb serwisowy, kontrolka silnika i TC. Wystarczyło zgasić silnik i jechać na benzynie i jest ok. Po wymianie wtryskiwacza gazu było ok. Może najpierw podjedź do gazownika i niech sprawdzi wtrysk gazu, później zamień świece miejscami i zobacz co się dzieje... jeżeli to nie pomoże to niestety pozostaje droga wymiana cewki...
ps1. jazda po mieście - mniejsze obciążenie, więc wtrysk nie jest tak obciążony, ale to o niczym nie świadczy, może dlatego też błędu nie wywalił wcześniej
ps2. kontrolka TC wcale nie oznacza, że awaria tyczy się kontroli trakcji czy ESP (ja nie mam ESP, a jedynie kontrolę trakcji). U mnie wystarczy odłączyć przepływomierz i po odpaleniu świeci check i TC, kontrola trakcji nie działa, ale auto działa poprawnie
ps3. po sprawdzeniu wtrysków gazu tudzież ich podmianie, później świec/podmianie możesz zdecydować się na wymianę cewki... jeżeli Twoje auto na benzynie działa dobrze, nie musi działać na LPG, bo gaz jest o wiele bardziej czuły na zapłon - tu oczywiście zgodzę się z Grzeniem - cewka na gazie niestety szybciej daje o sobie znać, ale nie chcę załamywać nowego kolegi i daję odrobinę nadzieji... co nie zmienia faktu, że nasze cewki wytrzymują ok. 15 lat maksymalnie i przebieg 250-300kkm
Powodzenia
ps1. jazda po mieście - mniejsze obciążenie, więc wtrysk nie jest tak obciążony, ale to o niczym nie świadczy, może dlatego też błędu nie wywalił wcześniej
ps2. kontrolka TC wcale nie oznacza, że awaria tyczy się kontroli trakcji czy ESP (ja nie mam ESP, a jedynie kontrolę trakcji). U mnie wystarczy odłączyć przepływomierz i po odpaleniu świeci check i TC, kontrola trakcji nie działa, ale auto działa poprawnie
ps3. po sprawdzeniu wtrysków gazu tudzież ich podmianie, później świec/podmianie możesz zdecydować się na wymianę cewki... jeżeli Twoje auto na benzynie działa dobrze, nie musi działać na LPG, bo gaz jest o wiele bardziej czuły na zapłon - tu oczywiście zgodzę się z Grzeniem - cewka na gazie niestety szybciej daje o sobie znać, ale nie chcę załamywać nowego kolegi i daję odrobinę nadzieji... co nie zmienia faktu, że nasze cewki wytrzymują ok. 15 lat maksymalnie i przebieg 250-300kkm
Powodzenia
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Aha rozumiem kolego
Lpg mam założony w srode i byłem u gazownika sprawdzał komputerem to wszystko mówi że jest dobrze.
Po wymianie swiec na nowe jadą z Lublina do Starachowic wszystko było dobrze jechałem tak srednio ze 100km/h
Ale na nastepny dzień wstając rano i pojechałem do sklepu to zapalił mi sie check i tc
Powiem ciekawostke:
Wczoraj tez mi sie paliły te kontrolki wiec zrobiłem tak
Dałem mu po zaworach i tak 4 tys obrotów i zwyz przejechałem tak troche nim i pozniej normalnie juz jechałem ale palił mi sie cały czas check wiec zgasiłem i poszedłem do domu.
Za jakos godzine miałem jechac na miasto wiec zapaliłem patrze nie ma kontrolek zadnych ani check ani tez tc .
Troche pojezdziłem wczoraj i nie zapaliła sie dzis tak samo jechałem i nic nie ma i dobrzed już mi chodzi.
Mam nadzieje ze bedzie już dobrze.
Ale nie wiem czemu tak się zrobiło?
ps. koledzy gdzie mozna kupic op-coma abym mógł błedy usuwac ?
Lpg mam założony w srode i byłem u gazownika sprawdzał komputerem to wszystko mówi że jest dobrze.
Po wymianie swiec na nowe jadą z Lublina do Starachowic wszystko było dobrze jechałem tak srednio ze 100km/h
Ale na nastepny dzień wstając rano i pojechałem do sklepu to zapalił mi sie check i tc
Powiem ciekawostke:
Wczoraj tez mi sie paliły te kontrolki wiec zrobiłem tak
Dałem mu po zaworach i tak 4 tys obrotów i zwyz przejechałem tak troche nim i pozniej normalnie juz jechałem ale palił mi sie cały czas check wiec zgasiłem i poszedłem do domu.
Za jakos godzine miałem jechac na miasto wiec zapaliłem patrze nie ma kontrolek zadnych ani check ani tez tc .
Troche pojezdziłem wczoraj i nie zapaliła sie dzis tak samo jechałem i nic nie ma i dobrzed już mi chodzi.
Mam nadzieje ze bedzie już dobrze.
Ale nie wiem czemu tak się zrobiło?
ps. koledzy gdzie mozna kupic op-coma abym mógł błedy usuwac ?
Op-coma to raczej się nie opłaca, aby kasować podstawowe błędy... koszta idą w tysiące, no chyba, że chiński ja mam elma i daje radę, a dokładniej - interfejs na bluetooth elm327 (na pewnym portalu tego jest masa za ok. 40zł z wysyłką). Do tego aplikacja na smartfona (Torque lub ScanMyOpel) i błędy silnika sam poznasz i skasujesz. Elmem odczytasz jedynie błędy silnika! nie dostaniesz się głębiej. Opcom czy Tech2 sprawdzi o wiele więcej, ale $$$ też więcej trzeba
Miejmy nadzieję, że Twój przypadek to tylko chwilowa adaptacja silnika (w związku z tym też tak sobie pomyślałem, że może rozjechały się mapy benzynki czyli reset by się przydał = odłącz aku na godzinę czy dwie lub na całą noc, a później przejedź ok. 300-500km na samej benzynie, aby sterownik się zaadoptował i później przełącz na lpg... choć podejrzewam, że to raczej nie to, skoro auto ma świeżo założoną instalację), pojeździj i daj znać jak Zośka śmiga
Miejmy nadzieję, że Twój przypadek to tylko chwilowa adaptacja silnika (w związku z tym też tak sobie pomyślałem, że może rozjechały się mapy benzynki czyli reset by się przydał = odłącz aku na godzinę czy dwie lub na całą noc, a później przejedź ok. 300-500km na samej benzynie, aby sterownik się zaadoptował i później przełącz na lpg... choć podejrzewam, że to raczej nie to, skoro auto ma świeżo założoną instalację), pojeździj i daj znać jak Zośka śmiga
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ok.
Dobrze bede jezdził i będe patrzył ale mam nadzieje że teraz bedzie juz wszystko dobrze.
Bo wczoraj zrobiłem 100 km i było wszystko dobrze.
Jak mam elm327 ale bez bluetooth to połaczy sie z zafirka ?
A ten elm usunie też błedy powiedzmy z tc czy abs czy tylko silnik ?
A ten op-com chinski bedzie lepszy od elma ?
Dobrze bede jezdził i będe patrzył ale mam nadzieje że teraz bedzie juz wszystko dobrze.
Bo wczoraj zrobiłem 100 km i było wszystko dobrze.
Jak mam elm327 ale bez bluetooth to połaczy sie z zafirka ?
A ten elm usunie też błedy powiedzmy z tc czy abs czy tylko silnik ?
A ten op-com chinski bedzie lepszy od elma ?
Ostatnio zmieniony 09 paź 2016, 10:02 przez gaco12, łącznie zmieniany 1 raz.