Strona 1 z 1

z18xe dziwna sprawa z uszczelka pod glowicą

: 21 paź 2016, 07:49
autor: rysiek20gr
Witam.
Zacznę może od opisu dolegliwości mojego silnika.
A więc posiadam zafire z silnikiem z18xe, po odpaleniu i osiągnięciu przez silnik temperatury 90 ° C powstaje w układzie chłodzenia duże ciśnienie, przewód idący od termostatu do chłodnicy jest twardy na tyle że przez trujniki które rozdzielają płyn chłodzący na reduktor zaczęły przeciekać,oczywiście poprawilem to i kolejny wyciek pokazał się w górnej części chłodnicy przy łączeniu metalu i plastiku chłodnicy.Oczywiście korków zmieniłem chyba z sześć i nic się nie zmieniło.Najdziwniejsze jest to że po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku i opuszczeniu nadciśnienia i zakręceniu go spowrotem ciśnienie nie powstaje spokojnie można przejechać 20 km i przewody są miekkie. Samochód nie kopci na biało ,oleju nie przybywa,nie widać tłustych plam w płynie chłodzącym,nie ma problemow z odpalaniem wszystko wydaje sie dobrze ale to cisnienie staniwczo jest za duze.Proszę o pomoc bo nie chce niepotrzebnie rozbierać silnika.
Pozdrawiam

: 21 paź 2016, 21:40
autor: Janus
1. Uszczelka puszcza delikatnie spaliny
2. Niesprawny korek (zapytaj siebie ile próbowałeś NOWYCH korków)
3. Za dużo wody w płynie i auto się normalnie gotuje...

: 22 paź 2016, 06:07
autor: rysiek20gr
W zasadzie korków nowych wstawiłem 3,dwa jakieś bezfirmowe i jeden febi.
Jeżeli chodzi o wodę w płynie :mysli: hmm w tamtym roku wymieniałem płyn kupilem koncentrat GM i rozrobiłem go z wodą 1:1.Zauważyłem po wymianie że przy mrozach powstawał lód na korku.Koncentrat rozcienczylem napewno dobrze :roll:
Może coś nie tak z tym koncentratem.
Zacznę od wymiany płynu kupie różowe borygo. ;)

: 22 paź 2016, 15:53
autor: Skasowany użytkownik 6483
Auta jeżdżą nieraz na samej wodzie w układzie chłodzenia, oczywiście latem i takie cyrki się nie dzieją a zatem wątpię aby to był powód tego dziwnego ciśnienia w układzie. Bardziej bym się przyjrzał przedmuchom uszczelki pod głowicą. Podjedź najlepiej do konkretnego mechaniora, który ma czujnik , który wsadzi Ci do zbiorniczka cieczy i sprawdzi czy tam nie ma gazów spalinowych. To chyba będzie najtańszy sposób na diagnozę póki co...

: 22 paź 2016, 20:46
autor: rysiek20gr
Napewno coś będę musiał z tym zrobic,na początek może zrobię ten pomiar gazów w płynie i bede obserwował dalej.
Jedno mnie dziwi że po odkręceniu korka na rozgrzanym silniku i opuszczeniu nadciśnienia można spokojnie przejechać kilkadziesiąt kilometrów i to ciśnienie nie występuje. :roll: