Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Niepoprawna praca silnika - Diesel

#1 Post autor: Mattai »

Wymienialem pasek, napinacz, pompe wody, wyczyscilem EGR, przeplywke i sprawdzilem prace pompy podcisnieniowej - wymienilem szybkozlaczke byla nieszczelna, moc jest na lekko rozgrzanym silniku - jak zimny to taki troszke leniwy. Check sie nie pojawia, bledow brak, przebieg 180tys.km. Olej 10w40


Wylapalem dwa nienormalne objawy odczuwalne w czasie normalnego uzytkowania.
Na biegu jalowym pojawiaja sie delikatne nieregolarne szarpniecia ...tak prawie niewyczowalne, jakby sie cos zacinalo.
Niezaleznie od tego czy jest zimny czy cieply.
Inna sprawa to glosna praca na zimnym silniku, ale tylko kiedy ruszam i przekraczam 1700obrotow/min na biegu trzecim. Wyraznie auto klekoce, zdaniem mechanika to jak w starym klekocie....zastanawia mnie jaki jest poprawny dzwiek ecotec-a? Bo juz mam watpliwosci i chyba zaczynam slyszec to co chca zebym slyszal.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 08:28 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

mattai, twardy orzech do zgryzienia,odkąd cię znam z klubu to szukasz tego rozwiązania.
Mam to samo,albo miałem,bo czasem pojawia się na dzień lub dwa,a potem znika i znów chodzi miękko i cicho przez parę dni.Według mnie problem tkwii przy elektrozaworach.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#3 Post autor: Mattai »

Ale to efekt zuzycia czy tylko wymagane rozruszanie? Jest to bardzo prawdopodobna teoria, bo w zasadzie w tym aucie wszystko pacuje na podcisnieniu. To autko wszysko mialo tak zastale ze misialem nawet kierownice rozruszac :D Mozliwe ze przyczyna tkwi w tych zaworkach...
Na forum jest tego sporo, ale nie bardzo wiem w jakiej kolejnosci sie za nie zabrac.
Regulacja turbiny widze pracuje poprawnie, klapki komory zawirowac i egr tez wydaja sie klapac bez oporow . Mam nawet przyjemnosc posluchac milego gawedzenia zaworu EGR :D

chcialbym temat przorac do konca i ewentualnie machnac kilka wskazowek. Moze potomni beda potrzebowac , a i pewnie mnie sie w chwili amnezji przyda :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#4 Post autor: boogoo »

Te nasze zaworki mogą się przycinac,trudno jest określic który,bo komp nie wskaże błędu.Po różnych tzw amatorskich zabiegach należy je ustawic.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#5 Post autor: Mattai »

W jakim sensie ustawic?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#6 Post autor: boogoo »

Robią to jakoś w aso,ale dobrym.Mieliśmy tu kiedyś taką joledolas i miała ten sam problem.I pewien spryciarz mechanik zrobił jej zabieg,który poprawił jakośc pracy i który naprowadził mnie.A właśnie przy pompie wacum zdjąłem ten króciec i tam zatkałem palcem na chwilę i póściłem.Zrobiłem tak kilka razy na zimnym silniku i pomogło.Ale dalej któryś się przycina,więc czasem mnie zmartwii-ale rzadko.I uwierz mi,auto chodzi równiej i ciszej przez to,a przy 120km/h tj.3tyś obr silnika nie słychac tylko szum.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 22:32 przez boogoo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#7 Post autor: Mattai »

U mnie ogolnie to bylo polamane, tak dzialalo ze pedal musialem zapierac z calej sily bo nie chcialo hamowac. Teraz jest ok, tak zastanawiam, jak obczaic ktory to.... i czym to machnac...Nie pamietam gdzie ale chyba trafilem na wzmianke o tym ze to sie rozbiera....
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 07:23 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#8 Post autor: boogoo »

Już rozbierałem-nie wiele to dało

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#9 Post autor: Mattai »

Sroda 19 maja
Auto od rana zbiera sie niesamowicie dobrze , bez klekotu
Wilgotnosc na poziomie 80%, temp 9C, turbina slyszalna juz od 1700rpm (miekki szum)...niczym beznyniak...
Ciekaw jestem tylko ktory to gnojek sie zacina i przy tej wilgoci po 3 dniach ulewy zalapal poslizg... ten za turbina? do czego sluzy? bo na forum sie pojawia kilka wersji - on ma takie nietypowe zakonczenie
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

samson

#10 Post autor: samson »

Zaworek za turbina sluzy do sterowania praca turbiny za pomoca ciegna.na wolnych obrotach zaworek przepuszcza podcisnienie na mebrame w wyniku czego taprzesuwa ciegno max w lewo .Kiedy cisnienie w kolektorze dolotowym jest zbyt duze czujnik cisnienia doladowania daje sygnal na komputer a ten otwiera dopowietrzanie na elektrozaworku w wyniku czego spada podcisnienie na mebrane i ciegno wraca w prawo . Prace zaworkow juz opisywalem : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2148.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#11 Post autor: Mattai »

Piszesz ze:
"Te wezyki pomiedzy pompom vacum a eleektrozaworkami sprawdzam odinajac obydwa konce jeden zaslepiam palcem a w drogi dmucham w ten sposub mozna wykryc najmniejsza nieszczelnosc"

Masz na mysli ten cienki wezyk? Bo gruby to do serwo jak dobrze pamietam.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

samson

#12 Post autor: samson »

Dokladnie,chodzi o te cienkie przewody.

wicia735

#13 Post autor: wicia735 »

witam posiadam zafirkę 1.6 TD. problem pojawił sie dzisiaj rano mruga kontrolka prawdopodobnie czujnika położenia wału [ pomarańczowa skrzynia] mam pytanie gdzie dokładnie znajduje sie ten czujnik i czy dam sobie rade z wymiana a może to inna przyczyna

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#14 Post autor: Mattai »

Na forum byl opis co i gdzie, a czesci podobno to tylko oryginalne
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#15 Post autor: MieHor »

wicia735 pisze:witam posiadam zafirkę 1.6 TD.
Kolego coś tu przekombinowałeś - w ZA nie było silnika 1,6 TD, sprecyzuj dokładnie jakim bolidem jeździsz, łatwiej będzie podjąć próbę pomocy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”