Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Niepoprawna praca silnika - Diesel
Wymienialem pasek, napinacz, pompe wody, wyczyscilem EGR, przeplywke i sprawdzilem prace pompy podcisnieniowej - wymienilem szybkozlaczke byla nieszczelna, moc jest na lekko rozgrzanym silniku - jak zimny to taki troszke leniwy. Check sie nie pojawia, bledow brak, przebieg 180tys.km. Olej 10w40
Wylapalem dwa nienormalne objawy odczuwalne w czasie normalnego uzytkowania.
Na biegu jalowym pojawiaja sie delikatne nieregolarne szarpniecia ...tak prawie niewyczowalne, jakby sie cos zacinalo.
Niezaleznie od tego czy jest zimny czy cieply.
Inna sprawa to glosna praca na zimnym silniku, ale tylko kiedy ruszam i przekraczam 1700obrotow/min na biegu trzecim. Wyraznie auto klekoce, zdaniem mechanika to jak w starym klekocie....zastanawia mnie jaki jest poprawny dzwiek ecotec-a? Bo juz mam watpliwosci i chyba zaczynam slyszec to co chca zebym slyszal.
Wylapalem dwa nienormalne objawy odczuwalne w czasie normalnego uzytkowania.
Na biegu jalowym pojawiaja sie delikatne nieregolarne szarpniecia ...tak prawie niewyczowalne, jakby sie cos zacinalo.
Niezaleznie od tego czy jest zimny czy cieply.
Inna sprawa to glosna praca na zimnym silniku, ale tylko kiedy ruszam i przekraczam 1700obrotow/min na biegu trzecim. Wyraznie auto klekoce, zdaniem mechanika to jak w starym klekocie....zastanawia mnie jaki jest poprawny dzwiek ecotec-a? Bo juz mam watpliwosci i chyba zaczynam slyszec to co chca zebym slyszal.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2011, 08:28 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Ale to efekt zuzycia czy tylko wymagane rozruszanie? Jest to bardzo prawdopodobna teoria, bo w zasadzie w tym aucie wszystko pacuje na podcisnieniu. To autko wszysko mialo tak zastale ze misialem nawet kierownice rozruszac Mozliwe ze przyczyna tkwi w tych zaworkach...
Na forum jest tego sporo, ale nie bardzo wiem w jakiej kolejnosci sie za nie zabrac.
Regulacja turbiny widze pracuje poprawnie, klapki komory zawirowac i egr tez wydaja sie klapac bez oporow . Mam nawet przyjemnosc posluchac milego gawedzenia zaworu EGR
chcialbym temat przorac do konca i ewentualnie machnac kilka wskazowek. Moze potomni beda potrzebowac , a i pewnie mnie sie w chwili amnezji przyda :-)
Na forum jest tego sporo, ale nie bardzo wiem w jakiej kolejnosci sie za nie zabrac.
Regulacja turbiny widze pracuje poprawnie, klapki komory zawirowac i egr tez wydaja sie klapac bez oporow . Mam nawet przyjemnosc posluchac milego gawedzenia zaworu EGR
chcialbym temat przorac do konca i ewentualnie machnac kilka wskazowek. Moze potomni beda potrzebowac , a i pewnie mnie sie w chwili amnezji przyda :-)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Robią to jakoś w aso,ale dobrym.Mieliśmy tu kiedyś taką joledolas i miała ten sam problem.I pewien spryciarz mechanik zrobił jej zabieg,który poprawił jakośc pracy i który naprowadził mnie.A właśnie przy pompie wacum zdjąłem ten króciec i tam zatkałem palcem na chwilę i póściłem.Zrobiłem tak kilka razy na zimnym silniku i pomogło.Ale dalej któryś się przycina,więc czasem mnie zmartwii-ale rzadko.I uwierz mi,auto chodzi równiej i ciszej przez to,a przy 120km/h tj.3tyś obr silnika nie słychac tylko szum.
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 22:32 przez boogoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
U mnie ogolnie to bylo polamane, tak dzialalo ze pedal musialem zapierac z calej sily bo nie chcialo hamowac. Teraz jest ok, tak zastanawiam, jak obczaic ktory to.... i czym to machnac...Nie pamietam gdzie ale chyba trafilem na wzmianke o tym ze to sie rozbiera....
Ostatnio zmieniony 19 maja 2010, 07:23 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Sroda 19 maja
Auto od rana zbiera sie niesamowicie dobrze , bez klekotu
Wilgotnosc na poziomie 80%, temp 9C, turbina slyszalna juz od 1700rpm (miekki szum)...niczym beznyniak...
Ciekaw jestem tylko ktory to gnojek sie zacina i przy tej wilgoci po 3 dniach ulewy zalapal poslizg... ten za turbina? do czego sluzy? bo na forum sie pojawia kilka wersji - on ma takie nietypowe zakonczenie
Auto od rana zbiera sie niesamowicie dobrze , bez klekotu
Wilgotnosc na poziomie 80%, temp 9C, turbina slyszalna juz od 1700rpm (miekki szum)...niczym beznyniak...
Ciekaw jestem tylko ktory to gnojek sie zacina i przy tej wilgoci po 3 dniach ulewy zalapal poslizg... ten za turbina? do czego sluzy? bo na forum sie pojawia kilka wersji - on ma takie nietypowe zakonczenie
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Zaworek za turbina sluzy do sterowania praca turbiny za pomoca ciegna.na wolnych obrotach zaworek przepuszcza podcisnienie na mebrame w wyniku czego taprzesuwa ciegno max w lewo .Kiedy cisnienie w kolektorze dolotowym jest zbyt duze czujnik cisnienia doladowania daje sygnal na komputer a ten otwiera dopowietrzanie na elektrozaworku w wyniku czego spada podcisnienie na mebrane i ciegno wraca w prawo . Prace zaworkow juz opisywalem : http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=2148.
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Piszesz ze:
"Te wezyki pomiedzy pompom vacum a eleektrozaworkami sprawdzam odinajac obydwa konce jeden zaslepiam palcem a w drogi dmucham w ten sposub mozna wykryc najmniejsza nieszczelnosc"
Masz na mysli ten cienki wezyk? Bo gruby to do serwo jak dobrze pamietam.
"Te wezyki pomiedzy pompom vacum a eleektrozaworkami sprawdzam odinajac obydwa konce jeden zaslepiam palcem a w drogi dmucham w ten sposub mozna wykryc najmniejsza nieszczelnosc"
Masz na mysli ten cienki wezyk? Bo gruby to do serwo jak dobrze pamietam.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)