Świecą kontrolki TC i kluczyka
: 08 gru 2016, 22:27
Witam.
Kilka dni temu zaświeciły kontrolki TC i kluczyka. Świecą się cały czas. Zafirka odpala i jeździ normalnie (przynajmniej takie mam wrażenie).
OpCom podaje takie błędy:
Z silnika:
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(00) - Obecny
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
(00) - Obecny
Z ABS/TC:
U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(04) - Obecny
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
(08) - Nie występuje
U2103 - Zakłócenie komunikatu szyny CAN
(04) - Obecny
U2104 raz pokazuje, że jest obecny raz że nieobecny.
Kontrolki świecą bez względu na to, czy jest na PB czy na LPG.
Silnik na wolnych obrotach i podczas jazdy działa bez zarzutu, obrotu nie falują itp.
Czujniki w piastach są OK bo podczas jazdy pokazują jednakową prędkość.
Akumulator wymieniłem w nadziei, że to pomoże (stary i tak niedomagał bo miał prąd zwarcia 290A (na naklejce jest 460A). Alternator daje napięcie 14,3V (wymieniłem regulator napięcia bo przyrząd podczas badania akumulatora pokazał 13,9 V (napięcie wahało się od 13,5 V do 13,9 V)). Alternator miał utlenione połączenia stojana z mostkiem prostowniczym więc polutowałem wszystkie połączenia.
Wszystkie wtyczki w komorze silnika zapsikane KontaktemU. Nie dostałem się tylko do wtyczki przy pompie ABS bo nie dałem rady Nie obstawiam tej wtyczki aby nie łączyła prawidłowo bo reszta wtyczek była w idealnym stanie.
Może założyć dodatkową masę od akumulatora do silnika? Żadne połączenie elektryczne się nie grzeje a różnica napięcia między słupkami akumulatora a silnikiem wynosi 0,1 V.
Możecie mi podsunąć jakiś pomysł gdzie szukać problemu?
Pada ECU? Sterownik ABS?
ABS i TC działa.
Kilka dni temu zaświeciły kontrolki TC i kluczyka. Świecą się cały czas. Zafirka odpala i jeździ normalnie (przynajmniej takie mam wrażenie).
OpCom podaje takie błędy:
Z silnika:
U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(00) - Obecny
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
(00) - Obecny
Z ABS/TC:
U2105 - CAN-BUS - brak komunikacji z ECM (modulem kontroli silnika)
(04) - Obecny
U2104 - CAN-BUS - kasowanie przekroczenia licznika
(08) - Nie występuje
U2103 - Zakłócenie komunikatu szyny CAN
(04) - Obecny
U2104 raz pokazuje, że jest obecny raz że nieobecny.
Kontrolki świecą bez względu na to, czy jest na PB czy na LPG.
Silnik na wolnych obrotach i podczas jazdy działa bez zarzutu, obrotu nie falują itp.
Czujniki w piastach są OK bo podczas jazdy pokazują jednakową prędkość.
Akumulator wymieniłem w nadziei, że to pomoże (stary i tak niedomagał bo miał prąd zwarcia 290A (na naklejce jest 460A). Alternator daje napięcie 14,3V (wymieniłem regulator napięcia bo przyrząd podczas badania akumulatora pokazał 13,9 V (napięcie wahało się od 13,5 V do 13,9 V)). Alternator miał utlenione połączenia stojana z mostkiem prostowniczym więc polutowałem wszystkie połączenia.
Wszystkie wtyczki w komorze silnika zapsikane KontaktemU. Nie dostałem się tylko do wtyczki przy pompie ABS bo nie dałem rady Nie obstawiam tej wtyczki aby nie łączyła prawidłowo bo reszta wtyczek była w idealnym stanie.
Może założyć dodatkową masę od akumulatora do silnika? Żadne połączenie elektryczne się nie grzeje a różnica napięcia między słupkami akumulatora a silnikiem wynosi 0,1 V.
Możecie mi podsunąć jakiś pomysł gdzie szukać problemu?
Pada ECU? Sterownik ABS?
ABS i TC działa.