Strona 1 z 2

Opel Zafira 99r. 1.8 16v

: 19 maja 2010, 07:43
autor: bumero
Witam Wszystkich

posiadam Zafira a 99r 1.8 16v
zośka szarpie przy około 1500obr. i niema mocy dzieje się to tylko przy szybkim naciśnięciu gazu a jak poczekam 2-3sec. i powoli przyspieszam to jest w miarę nie wiem co jest nie jestem fachowcem ale czytałem dużo po farach o tym problemie jest tego nie mało ale nic do mojej zośki nie pasuje i puki co to wyczyściłem przepustnice wymieniony filtr powietrza EGR niby w porządku, nie pokoi mnie aktywne 0 V przy włączonym silniku na przekaźniku pompy paliwa czy to będzie przekaźnik do wymiany auto odpala na dotyk.


Proszę o P O M O C

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywne 0V
Sygnał regulacji przepustnicy,3.7 V
TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),4.0 V
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,9 %
Przeł. sym. pozycji jałowej,Aktywny
Przełącznik symulowanego położenia części,Nieaktywny
Przeł. sym. pełnej pozycji,Nieaktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,15 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,4.5 V
Temperatura powietrza wlotowego,2.3 V
Temperatura powietrza wlotowego,15 °C
Przepływomierz powietrza,1.3 V
Przepływomierz powietrza,23.0 kg/h
Przełącznik Park/Neutral,P - N 0V
Kodowanie skrzyni biegów,Manualna skrzynia biegów
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 0V
Współczynnik obciążenia PWM ciśnienia systemu klimatyzacji,0 %
Cyl. 1 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 2 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 3 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Cyl. 4 Opóźnienie spalania stukowego,0 CA
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),1.2 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
O2 Pętla sensora,Otwarte
O2 Sensor,4 023 mV
O2 Integrator,128 kroki
O2 Przepustnica BLM bieg jałowy (Mnożnik bloku uczącego),128 kroki
O2 BLM przepustnica częściowo otawart (Mnożnik bloku uczącego),133 kroki
Prędkość silnika,1 035 obr/min
Pożądane jałowe,1 024 obr/min
IAC integrator (Regulacja biegu jałowego),-1 kroki
IAC rozbieżność w regulacji biegu jałowego,-1 kroki
Zawór kolektora ssacego,Nieaktywny
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Prędkość pojazdu,0 km/h
Lampka kontrolna,Wył 12V
Wyprzedzenie zapłonu,5 CA
Impuls wtrysku,5.4 ms
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny
Kontrola powietrza jałowego,59 kroki
Wentylator Niskoobrotowy,Nieaktywne 12V
Wentylator Wysokoobrotowy,Nieaktywne 12V




Pozdrawiam

: 19 maja 2010, 21:30
autor: darek_s
Moze dis czyli listwa cewek jest uszkodzona,najlepiej jakby podmienic od sprawnego auta aby nie wlezc niepotrzebnie w koszta.Komp diagnostyczny nie zawsze wykryje ta usterke.pzdr.

: 24 maja 2010, 20:38
autor: czeslaw555
na początek wymień świece ,jak to nie pomoże to pomyśl o przewodach do świec bo to są najczęstsze przypadki takiego zachowanie ,choć nie jedyne

: 24 maja 2010, 21:09
autor: opelmen
Ja mam Zosię 1.8 16V co prawda z 2001 :P ale nie ma przewodów zapłonowych, a zintegrowaną cewkę, która jest nakładana wprost na świece...
Mówią, ze te cewki też padają - są notowane takie przypadki - oby Twojej nie dotyczyły bo to koszt zaczynający się od jakichś 250pln w górę :/

: 05 cze 2010, 13:48
autor: bumero
Witam
zauważyłem że jak przejadę duszą trasę to mało co szarpie i niepokoi mnie obr to znaczy silnik rozgrzany na maksa po trasie wjeżdżam w miasto wciskam sprzęgło a obroty trochę podskakują na 2 3 sec. i bardzo powoli spadają na 1200obr. i tak się trzyma przy rozgrzanym silniku tem. około 90C linka od gazu jest luźna

: 05 cze 2010, 14:20
autor: darek_s
Wyczysc dokladnie przepustnice i zrob po tym zabiegu adaptacje. http://www.instalacjebudowlane.pl/obraz ... x18xe1.pdf

: 05 cze 2010, 14:35
autor: bumero
witam darek_s, już to czyszczenie jest zrobione dwa kanaliki są drożne nie czyściłem tylko tego silniczka krokowego bo niby go nie można rozebrać.



pozdrawiam

: 10 cze 2010, 20:59
autor: johanes
witam czy zaslepienie EGR cos pomoże zeby samochod nie szarpal, mam podobne objawy co koledzy.

: 10 cze 2010, 23:59
autor: bumero
Witam EGR zaślepiony i bez różnicy a szarpie co raz więcej aż krew mnie zalewa chcę ruszyć a tu eis krztusi :cry:

: 13 cze 2010, 07:43
autor: johanes
a morze kupienie nowego EGR coś pomoże

: 13 cze 2010, 08:10
autor: marwisn
Ja miałem podobne objawy.

Przy około 1200 rpm, jak wciskałem gaz mocniej to strasznie szarpało. Potrafiło nawet błąd złapać. Jak delikatnie to było ok.

Na kompie wyszło wypadanie zapłonu. Gazownik jak montował mi instalacje to poradził wymienić świece na NGK (miałem oplowskie GM).

Problem ustąpił w 90 %. Teraz szarpnie sporadycznie. Pewno trzeba by cewkę wymienić, ale markowa (veleo) to 350 pln :? .

Nie ma tragedii więc na razie tak jeżdżę.

: 13 cze 2010, 08:29
autor: boogoo
Ja bardziej w dieslach,ale...
Miałem przypadek przerywania od ok 1,5 tysia i po sprawdzeniu okazało się,że czujnik położenia wałka się obluzował.Po skręceniu objaw ustąpił na pół roku.Bo gośc musiał potem wymienic jeszcze jednak listwę cewek właśnie za 350zł.A teraz cieszy się z jazdy już 2-gi rok....

: 20 cze 2010, 19:34
autor: bumero
Witam
Cewka wymieniona na orginał i dalej to samo przerywa dusi się
co to morze być???

: 20 cze 2010, 20:00
autor: tomekuza
A może by tak prostą drogą, filtr paliwa dawno wymieniany?

A z tą pompą to faktycznie coś może być nie tak.

: 21 cze 2010, 20:08
autor: bumero
nie wiem czy był kiedy kol wiek wymieniany filtr paliwa.
a tak czy dam rade wymienic to Sam ??
czy jest to trudna operacja i czy dam rade to zrobić bez kanału



pozdrawiam