Zafira 2.0 Dti nierowna praca silnika po włączeniu świateł

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
pavlo553

Zafira 2.0 Dti nierowna praca silnika po włączeniu świateł

#1 Post autor: pavlo553 »

Witam serdecznie. Jestem tutaj świeży i niemoglem znaleźć na forum podobnego tematu, mianowicie moja zafira po odpaleniu na zimnym silniku pracuje bardzo ladnie ale gdy tylko włączę światła, wentylatory lub ogrzewanie tylnej szyby zaczyna się nierowna praca i tak jakby co chwile się tłukło. Podejrzewam alternator ale był robiony. Na cieplym silniku problem znika. Pozdrawiam

Skasowany użytkownik 6483

#2 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Sprawdź sobie jakie masz ładowanie po odpaleniu auta . Nie może być niższe niż 14.04V pod pełnym obciążeniem.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#3 Post autor: Dziadek13 »

pavlo553 pisze: na zimnym silniku pracuje bardzo ladnie ale gdy tylko włączę światła, wentylatory lub ogrzewanie tylnej szyby zaczyna się nierowna praca i tak jakby co chwile się tłukło
pavlo553 pisze:Na cieplym silniku problem znika.
Bo się podładuje akumulator, czyli masz coś z ładowaniem bardzo dobre ładowanie to 13.9V do 14V dla akumulatora bezobsługowego, dla obsługowego to 14.4V

pavlo553

#4 Post autor: pavlo553 »

Witam. sprawdziłem ładowanie i wynosi od 13.9V do 14,2V.
Panowie czy to mogłaby być wina paska klinowego?( jak się odpali to bardzo piszczy)

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Sumik »

No jasne że tak.
Naciąg paska to podstawa. Wymień na nowy, a podczas wymiany sprawdź czy masz sprawny napinacz, bo to chyba tutaj o niego chodzi :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#6 Post autor: Janus »

Sumik pisze:No jasne że tak.
Naciąg paska to podstawa. Wymień na nowy, a podczas wymiany sprawdź czy masz sprawny napinacz, bo to chyba tutaj o niego chodzi :)
Jest jeszcze koło pasowe z tłumikiem drgań, które w DTI lubi się rozwarstwić i urwać... Wtedy tracisz napęd wszystkiego (altek, kompresor, pompa wody)
Janusz

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#7 Post autor: Dziadek13 »

Mogę dodać że można założyć na alternatorze sprzęgło jedno kierunkowe i wtedy już nie będzie problemów z kopaniem silnika i furkotaniem paska a i koło pasowe nie będzie dostawało po gumnie.
B chyba wiesz @Janus co się dzieje jak wyłączysz prąd kluczykiem z aku jeden wielki hamulec, już nawet w starych vw zakładają na innym gość też robi do vectry B z tym że tam ma jakiś zamiennik czekam na finał dla naszych są ori sprzęgła .
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeg ... 02239.html
Tylko trza pytać o sprzęgło do paska 6PK czyli 6 żeber.Do tego specjalny klucz .
http://www.kangoo.pl/szukaj/klucz+do+alternatora
Ale może założymy osobny temat o tej modyfikacji.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Sumik »

Tak jak mówisz. Koło pasowe lubi się rozpaść. Jednak jak pada napęd osprzętu, to zaświeci się ładowanie, a pavlo553, nic nie pisał o kontrolce.
Sprzęgło jednokierunkowe jest bardzo dobrym patentem bo faktycznie po zgaszeniu suta altek staje dęba :shock: a tak to delikatnie wyhamuje i jest ok.
Do sprawdzenia:
- koło pasowe
- napinacz + pasek
- sprzęgło altka bo może przeskakuje

I jeszcze jedno. Sprawdź czy nie odkręciła Ci się górna śruba od alternatora. Miałem taki przypadek w Astrze G, że było słabe ładowanie i czasami piszczał pasek. Po wymianie paska i rolki napinacza (to przy okazji bo szumiała) okazało się że dalej jest jak jest. Okazało się że nie ma dobrego naciągu bo poluzowała się śruba od alternatora i przesunął się do silnika i wybrał naciąg napinacza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”