Strona 1 z 1

Zafira 2.0 Dti nierowna praca silnika po włączeniu świateł

: 12 gru 2016, 07:48
autor: pavlo553
Witam serdecznie. Jestem tutaj świeży i niemoglem znaleźć na forum podobnego tematu, mianowicie moja zafira po odpaleniu na zimnym silniku pracuje bardzo ladnie ale gdy tylko włączę światła, wentylatory lub ogrzewanie tylnej szyby zaczyna się nierowna praca i tak jakby co chwile się tłukło. Podejrzewam alternator ale był robiony. Na cieplym silniku problem znika. Pozdrawiam

: 12 gru 2016, 20:03
autor: Skasowany użytkownik 6483
Sprawdź sobie jakie masz ładowanie po odpaleniu auta . Nie może być niższe niż 14.04V pod pełnym obciążeniem.

: 12 gru 2016, 20:32
autor: Dziadek13
pavlo553 pisze: na zimnym silniku pracuje bardzo ladnie ale gdy tylko włączę światła, wentylatory lub ogrzewanie tylnej szyby zaczyna się nierowna praca i tak jakby co chwile się tłukło
pavlo553 pisze:Na cieplym silniku problem znika.
Bo się podładuje akumulator, czyli masz coś z ładowaniem bardzo dobre ładowanie to 13.9V do 14V dla akumulatora bezobsługowego, dla obsługowego to 14.4V

: 13 gru 2016, 07:30
autor: pavlo553
Witam. sprawdziłem ładowanie i wynosi od 13.9V do 14,2V.
Panowie czy to mogłaby być wina paska klinowego?( jak się odpali to bardzo piszczy)

: 13 gru 2016, 11:08
autor: Sumik
No jasne że tak.
Naciąg paska to podstawa. Wymień na nowy, a podczas wymiany sprawdź czy masz sprawny napinacz, bo to chyba tutaj o niego chodzi :)

: 13 gru 2016, 13:06
autor: Janus
Sumik pisze:No jasne że tak.
Naciąg paska to podstawa. Wymień na nowy, a podczas wymiany sprawdź czy masz sprawny napinacz, bo to chyba tutaj o niego chodzi :)
Jest jeszcze koło pasowe z tłumikiem drgań, które w DTI lubi się rozwarstwić i urwać... Wtedy tracisz napęd wszystkiego (altek, kompresor, pompa wody)

: 13 gru 2016, 18:11
autor: Dziadek13
Mogę dodać że można założyć na alternatorze sprzęgło jedno kierunkowe i wtedy już nie będzie problemów z kopaniem silnika i furkotaniem paska a i koło pasowe nie będzie dostawało po gumnie.
B chyba wiesz @Janus co się dzieje jak wyłączysz prąd kluczykiem z aku jeden wielki hamulec, już nawet w starych vw zakładają na innym gość też robi do vectry B z tym że tam ma jakiś zamiennik czekam na finał dla naszych są ori sprzęgła .
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeg ... 02239.html
Tylko trza pytać o sprzęgło do paska 6PK czyli 6 żeber.Do tego specjalny klucz .
http://www.kangoo.pl/szukaj/klucz+do+alternatora
Ale może założymy osobny temat o tej modyfikacji.

: 13 gru 2016, 19:11
autor: Sumik
Tak jak mówisz. Koło pasowe lubi się rozpaść. Jednak jak pada napęd osprzętu, to zaświeci się ładowanie, a pavlo553, nic nie pisał o kontrolce.
Sprzęgło jednokierunkowe jest bardzo dobrym patentem bo faktycznie po zgaszeniu suta altek staje dęba :shock: a tak to delikatnie wyhamuje i jest ok.
Do sprawdzenia:
- koło pasowe
- napinacz + pasek
- sprzęgło altka bo może przeskakuje

I jeszcze jedno. Sprawdź czy nie odkręciła Ci się górna śruba od alternatora. Miałem taki przypadek w Astrze G, że było słabe ładowanie i czasami piszczał pasek. Po wymianie paska i rolki napinacza (to przy okazji bo szumiała) okazało się że dalej jest jak jest. Okazało się że nie ma dobrego naciągu bo poluzowała się śruba od alternatora i przesunął się do silnika i wybrał naciąg napinacza.