Po odpaleniu zimnego silnika mogę ruszyć dopiero po 30 sek.
Moderator: Sebu$
- HETMAN_
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 cze 2016, 12:34
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Po odpaleniu zimnego silnika mogę ruszyć dopiero po 30 sek.
Witam drodzy Forumowicze.
Posiadam Zafirę A 2005 r. 1.8 benzyna, 125 km silnik Z18XE (bez gazu)
Mam następujący problem.
Odpalam z rana silnik (zimny). Odpala bez problemu. Następnie wchodzi na obroty ok. 1100 i lekko skacze. W tym czasie pedał gazu prawie w ogóle nie reaguje na nacisk i silnik lekko się trzęsie. Po około pół minuty obroty się stabilizują na około 1000-ach. I wtedy wiem, że mogę jechać ponieważ silnik poprawnie reaguje na nacisk na pedał gazu. Ruszam więc i na odcinku ok. 100 metrów leciutkie czasem szarpnięcie, ale potem jedzie bez problemu. Jeśli zgaszę silnik na przykład po przejechaniu kilometra to po ponownym odpaleniu problem ten nie występuje. PROBLEM NIE WYSTĘPUJE W OGÓLE NA CIEPŁYM SILNIKU. Nie wyskakują w ogóle żadne błędy check.
Jednym słowem – po odpaleniu zimnego silnika muszę odczekać pół minuty zanim ruszę.
Pół roku temu został wymieniony rozrząd z pompą, olej, wszystkie filtry i nowe świece NGK. Przebieg 190.000.
I jeszcze jedno pytanko. Czy po włączeniu klimatyzacji (klimatronik) na chłodzenie może nastąpić lekki spadek mocy silnika? Bo mam takie odczucie.
Proszę o radę gdzie szukać problemu.
Pozdrawiam
HETMAN
Posiadam Zafirę A 2005 r. 1.8 benzyna, 125 km silnik Z18XE (bez gazu)
Mam następujący problem.
Odpalam z rana silnik (zimny). Odpala bez problemu. Następnie wchodzi na obroty ok. 1100 i lekko skacze. W tym czasie pedał gazu prawie w ogóle nie reaguje na nacisk i silnik lekko się trzęsie. Po około pół minuty obroty się stabilizują na około 1000-ach. I wtedy wiem, że mogę jechać ponieważ silnik poprawnie reaguje na nacisk na pedał gazu. Ruszam więc i na odcinku ok. 100 metrów leciutkie czasem szarpnięcie, ale potem jedzie bez problemu. Jeśli zgaszę silnik na przykład po przejechaniu kilometra to po ponownym odpaleniu problem ten nie występuje. PROBLEM NIE WYSTĘPUJE W OGÓLE NA CIEPŁYM SILNIKU. Nie wyskakują w ogóle żadne błędy check.
Jednym słowem – po odpaleniu zimnego silnika muszę odczekać pół minuty zanim ruszę.
Pół roku temu został wymieniony rozrząd z pompą, olej, wszystkie filtry i nowe świece NGK. Przebieg 190.000.
I jeszcze jedno pytanko. Czy po włączeniu klimatyzacji (klimatronik) na chłodzenie może nastąpić lekki spadek mocy silnika? Bo mam takie odczucie.
Proszę o radę gdzie szukać problemu.
Pozdrawiam
HETMAN
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
być może jakaś wilgoć się dostaje do układu zapłonowego i stąd ten problem, sprawdził bym na początku cewkę, przewody itd.
Oczywiście, sprężarka klimatyzacji zaczyna pracować i stąd ten lekki spadek mocy, to jest normalne zjawiskoHETMAN_ pisze:Czy po włączeniu klimatyzacji (klimatronik) na chłodzenie może nastąpić lekki spadek mocy silnika?
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Na moje oko to jest przepływomierz niestety... przechodziłem przez to rok temu i wcześniej. Na starej przepływce było prawie tak samo, ale zimny silnik (szczególnie zimą, latem o wiele mniej) trzeba było odczekać... u mnie silnik reagował na pedał gazu, ale trzeba było go dodawać delikatnie, aby nie zadusić silnika, po lekkim rozgrzaniu bez żadnych problemów. Wymieniłem przepływkę na używaną (dziś już dogorywa) i dużo lepiej, ale nie dobrze. Odłącz na początek przepływomierz całkowicie i sprawdź jak auto się zachowuje pomimo błędów
- HETMAN_
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 cze 2016, 12:34
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Hej witam!
Obejrzałem pierw sobie dokładnie okolice filtra powietrza i znalazłem zsuniętą rurę doprowadzającą powietrze do filtra no, ale to raczej nie ma znaczenia. Przed filtrem chyba już żadnych czujników nie ma prawda? Tylko wlot rury na grilu. Uruchomiłem zimny silnik i wyciągnąłem wtyczkę z przepływomierza. Obroty poszły trochę do góry i niemal natychmiast się ustabilizowały, Problem z falowaniem i brakiem reakcji na pedał gazu natychmiast ustał. Czyli kolega, który wspomniał o przepływomierzu wygląda na to, że ma rację. I teraz pytanko. Na Allegro są przepływomierze w różnych cenach. Do mojego silnika są i za 130 zł chyba no name i oryginalne Siemensa za przeszło 400 zł. Różnica kolosalna. Tak więc jakieś rady? Przyoszczędzić i kupić no name, czy też z płaczem kupować Siemensa?
Pozdrawiam
Hetman
Obejrzałem pierw sobie dokładnie okolice filtra powietrza i znalazłem zsuniętą rurę doprowadzającą powietrze do filtra no, ale to raczej nie ma znaczenia. Przed filtrem chyba już żadnych czujników nie ma prawda? Tylko wlot rury na grilu. Uruchomiłem zimny silnik i wyciągnąłem wtyczkę z przepływomierza. Obroty poszły trochę do góry i niemal natychmiast się ustabilizowały, Problem z falowaniem i brakiem reakcji na pedał gazu natychmiast ustał. Czyli kolega, który wspomniał o przepływomierzu wygląda na to, że ma rację. I teraz pytanko. Na Allegro są przepływomierze w różnych cenach. Do mojego silnika są i za 130 zł chyba no name i oryginalne Siemensa za przeszło 400 zł. Różnica kolosalna. Tak więc jakieś rady? Przyoszczędzić i kupić no name, czy też z płaczem kupować Siemensa?
Pozdrawiam
Hetman
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Kolego tylko oryginał. No name jak kupisz moze podziałac troche ale i może być tak samo jak z tym starym nie działac od razu.
Ja też musze u siebie zmienic przepływomierz mam taki sam objaw jak ty i napewno kupie oryginał siemensa.
Ojciec z bratem kupili zamiennik jeden pochodził miesiac a drugi wogóle nie chciał chodzic. Jak w koncu kupił oryginała to od razu jest dobrze. I juz długo na nim jeżdzi i nic sie nie dzieje.
Wiec kup oryginał bo przy zamienniku tylko stracisz kase i tak bedziesz musiał kupic oryginalny siemensa.
Znasz przysłowie hytry dwa razy traci. tak jest w przypadku opli.
Ja też musze u siebie zmienic przepływomierz mam taki sam objaw jak ty i napewno kupie oryginał siemensa.
Ojciec z bratem kupili zamiennik jeden pochodził miesiac a drugi wogóle nie chciał chodzic. Jak w koncu kupił oryginała to od razu jest dobrze. I juz długo na nim jeżdzi i nic sie nie dzieje.
Wiec kup oryginał bo przy zamienniku tylko stracisz kase i tak bedziesz musiał kupic oryginalny siemensa.
Znasz przysłowie hytry dwa razy traci. tak jest w przypadku opli.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1813
- Rejestracja: 25 maja 2016, 08:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Insignia
- Model: A
- Oznaczenie silnika: A16LET
- Gender:
sterowniki ECU nie lubią zamienników i nie chcą z nimi współpracować,
poszukajcie używki na podmianę do sprawdzenia.
poszukajcie używki na podmianę do sprawdzenia.
Diagnostyka komputerowa, programowanie, dorabianie kluczy OPEL wszystkie modele do 2020r.Odczyt kodu PIN/Car-Pass, rozszerzenie komputera Zafira C i inne
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Pomoc przy zakupie pojazdu. Zapraszam
Tu się zgadzam w stu procentach:Crazy pisze:sterowniki ECU nie lubią zamienników i nie chcą z nimi współpracować,
poszukajcie używki na podmianę do sprawdzenia.
1. Sterownik Siemensa jest bardzo wybredny i rzadko przyjmuje jakiekolwiek zamienniki, a najtańsze często są odrzucane na "dzień dobry"
2. Tylko oryginalny przepływomierz, a jeżeli prawie 500zł to za dużo to warto rozejrzeć się za używką, ale tu niestety nie wiesz jaki kupisz, jak stary, z jakim przebiegiem i jak długo pochodzi... ja kupiłem używany ponad rok temu, teraz już dogorywa niestety i muszę kupić nowy... znaczy mój chodzi "dobrze", ale już wywala błąd przepływomierza i z rana zaczyna świrować
- HETMAN_
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 cze 2016, 12:34
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Słupsk
- Auto: Opel Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam ponownie.
W wigilię wyskoczył mi błąd check engine. Auto nadal zachowuje się tak jak wcześniej opisałem. Zanim zacznę szukać przepływomierza to oczywiście chciałbym poznać jakie to błędy generuje komputer. Metodą hamulec-gaz sczytałem te błędy, a że jakoś nie za bardzo kumam ten temat i nie chcąc popełnić jakiegoś błędu proszę uprzejmie kolegów o pomoc.
Nagrałem filmik. Poniżej będzie link.
Mi wychodzi coś takiego:
10, 1, 7, 10 długa przerwa i:
10, 1, 10, 10 długa przerwa i:
10, 1, 1, 10.
Link do filmiku:
https://drive.google.com/file/d/0B1NmLB ... sp=sharing
Dziękuję.
Hetman
W wigilię wyskoczył mi błąd check engine. Auto nadal zachowuje się tak jak wcześniej opisałem. Zanim zacznę szukać przepływomierza to oczywiście chciałbym poznać jakie to błędy generuje komputer. Metodą hamulec-gaz sczytałem te błędy, a że jakoś nie za bardzo kumam ten temat i nie chcąc popełnić jakiegoś błędu proszę uprzejmie kolegów o pomoc.
Nagrałem filmik. Poniżej będzie link.
Mi wychodzi coś takiego:
10, 1, 7, 10 długa przerwa i:
10, 1, 10, 10 długa przerwa i:
10, 1, 1, 10.
Link do filmiku:
https://drive.google.com/file/d/0B1NmLB ... sp=sharing
Dziękuję.
Hetman
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Nie bede zakładał nowego tematu i mam pytanie.
Też mam ten sam problem że mam problem z ruszeniem i to też będzie chyba przepływomierz ale mam takie błędy.
Zapala mi sie jakiś czas bład P0302 wypadanie zapłonów cewka była wymieniona juz na nowa wczesniej i bład sie czasami znów pokazuje
I drugi błąd to P0170.
Dziś zapalił mi sie check z tc i po przyjechaniu do domu zczytałem błedy i były P0302 i P0170 naraz.
I czy ten bład p0302 jest powiązany z przepływomierzem ??
Bo cewka jest nowa
Też mam ten sam problem że mam problem z ruszeniem i to też będzie chyba przepływomierz ale mam takie błędy.
Zapala mi sie jakiś czas bład P0302 wypadanie zapłonów cewka była wymieniona juz na nowa wczesniej i bład sie czasami znów pokazuje
I drugi błąd to P0170.
Dziś zapalił mi sie check z tc i po przyjechaniu do domu zczytałem błedy i były P0302 i P0170 naraz.
I czy ten bład p0302 jest powiązany z przepływomierzem ??
Bo cewka jest nowa
-
- Bywalec
- Posty: 163
- Rejestracja: 09 wrz 2016, 17:21
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Stce
- Auto: Zafira A 1.8 NJoy
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
aha
mam nadzieje ze to bedzie on.
bo wywala mi czasami bład wypadania zapłonu bo juz mi rece opadaja na auto.
a cewke kupiłem najdrozsza Beru to juz musi byc dobra
zamierzam moze jeszcze wymienic swiece na gm i zmniejszyc przerwe.
spytam jeszcze o to:
powiedzmy przez uszkodzony przepływomierz pokazywac mi bedzie bład wypadania zapłonu i zapalic sie moze check z tc i silnik bedzie chodził wtedy na 3 garach ?
mam nadzieje ze to bedzie on.
bo wywala mi czasami bład wypadania zapłonu bo juz mi rece opadaja na auto.
a cewke kupiłem najdrozsza Beru to juz musi byc dobra
zamierzam moze jeszcze wymienic swiece na gm i zmniejszyc przerwe.
spytam jeszcze o to:
powiedzmy przez uszkodzony przepływomierz pokazywac mi bedzie bład wypadania zapłonu i zapalic sie moze check z tc i silnik bedzie chodził wtedy na 3 garach ?