Strona 1 z 1

czy silnik od vw pasuje do opla zafiry?

: 20 gru 2016, 20:25
autor: Marek1234
j.w^ ;)

: 20 gru 2016, 20:26
autor: Tunio999
Jak "na biednego nie trafiło" to wszystko da radę ;)

: 20 gru 2016, 20:33
autor: Marek1234
coś więcej wiesz w temacie ? :P

: 20 gru 2016, 20:36
autor: Tunio999
Marek1234 pisze:coś więcej wiesz w temacie ?
Moim zdaniem jest bez sensu pchać silnik VW do OPLA :> - ale to moje zdanie...
Tym bardziej, że grzechotniki "tanieją" ;)

: 20 gru 2016, 21:37
autor: Forfiter2012
Technicznie takiego swapa to można. Finansowo czy problemowo raczej nie ma sensu.

: 20 gru 2016, 22:51
autor: Sumik
Wszystko można wsadzić wszędzie, ale po co. Swap, czyli silnika z całą wiązką i sterownikiem, mocowania silnika do tego skrzynia biegów lub flansza pod skrzynię, przeguby lub nawet modzone półosie i osoba która to zespoli z głową, ogarnie instalację i odpali to już gruba kasa.
Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał, ale i tak trzeba wiedzieć co i jak. Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.

: 20 gru 2016, 23:02
autor: ryba1
Forfiter2012, każdy swap to min 10 tyś a trzeba brac pod uwagę że zawsze wychodzą nie przewidziane wydatki
Sumik pisze:Swap z Opla do Opla np. 1.6 @ 2.5 to banał,
też trzeba liczyć z 5-6 tyś + to co wspomniałem wyżej.SWAP albo wybulisz porządny hajs albo problemy non stop z czymś

: 21 gru 2016, 08:46
autor: tomzam
kupel wsadził oplowskiego (isuzu) 1,7td do grand voyagera i sie dało, ale zrobił to dla sportu bardziej niż żeby miało to jakiś sens
jak szukasz alternatywy dla dth i w dieslu to wsadź nowszego 1,7 - mocowo podobnie jak do tej pory a skrzynia, mocowania itp. da się łatwo zaadaptować
z vw nawet półosie będziesz musiał ciąć jak założysz ze skrzynią a jak sam silnik to będzie problem z dopasowaniem skrzyni, właśnie wymieniam sprzęgło i jest mało miejsca między podłużnicami wiec jakiś adapter między silnikiem a skrzynią nawet na 2cm raczej odpada, do tego dobór sprzęgła i zaraz się okaże że źle wymierzone i wysprzęglik szlag trafi po 2 wciśnięciach pedału a koszty nie małe
lepiej poszukać zdrowego dth - 1000zł (mi się taki trafił na wakacjach i jestem zadowolony)
do tego zregenerować pompę - 1500zł
jakiś zestaw startowy (dla spokoju nawet gumki na trawersach powymieniać) - 500zł
+ robota i masz na pewno taniej a te silniki same w sobie są mocno pancerne, jak pompa żyje to niewiele może mu zaszkodzić - czasem padnie turbo
no i zawsze kiedyś dasz rade go sprzedać, bo z silnikiem od vw to raczej tylko złomiarze go wezmą

: 21 gru 2016, 20:57
autor: Janus
Sumik pisze:(...)Gdybyś chciał Diesla zamienić na benzynę tez da się ogarnąć.
F23 z diesla pasuje do bigblocka Opla (C18NZ, C20NE, C20XE, X20XEV oraz X22XE) na 90%. Wyczytane na angielskim forum. Zrobiłem szablon kielicha skrzyni F23 z Zośki X20DTH i przymierzałem do bloku C20NE. Szablon pasuje...

: 22 gru 2016, 11:28
autor: Sumik
Tylko przełożenie inne.
Zobacz, że diesel kreci się do 5000 a benzyna do 7500. Gdybyś wsadził skrzynie z diesla do mocnej benzyny to mógłbyś kręcić mega prędkości :D

: 23 gru 2016, 13:08
autor: Janus
Sumik pisze:Tylko przełożenie inne.
Zobacz, że diesel kreci się do 5000 a benzyna do 7500. Gdybyś wsadził skrzynie z diesla do mocnej benzyny to mógłbyś kręcić mega prędkości :D
Wiem :-) ściągnąłem z jakiegoś niemieckiego forum programik Getriebomat. Przeliczyłem przełożenia skrzyni dieslowskiej. Przy benzynie 2.0 (silniki C20NE, C20XE, X20XEV gdzie ponad 80% momentu jest już od 2tys obr/min) aby to jechało musisz rozkręcać silnik do 3,5-4tys obr/min i dopiero wyższy bieg.

Za to na autostradzie przy 130km/h masz 3,2tys obr/min więc dla benzyny to pikuś ;-)