Strona 1 z 2
2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
: 27 gru 2016, 21:06
autor: liero1988
Witam wszystkich forumowiczów chcialbym sie dowiedziec czy mozna zrobic swapa maszyna to (opel Zafira a ) z 2.0 dti na 1.9 cdti 150km lub 120 km (zafcia b lub vectra c) oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam
: 27 gru 2016, 21:49
autor: Forfiter2012
Swapa to prawie zawsze możesz sobie zrobić takiego jak proponujesz również tylko koszty obstawiam że mogą być nawet dwucyfrowe.
: 27 gru 2016, 21:54
autor: ryba1
2.0 dti na 1.9 cdti mozliwe?
widzę kolejny śmiałek.1.9CDTI jest na CAN-ie.wszystko się da ale SWAP nigdy nie był tani.podejrzewam 5-cio cyfrową kwotę
liero1988 pisze:oczywiscie nie chodzi mi o fundusze ze sie nie oplaca bo zawsze sie oplaca przekladka niz ingerecja w silnik (chip lub chip-box) Prosze tylko o powazne wypowiedzi pozdrawiam
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszesz
: 27 gru 2016, 22:04
autor: Janus
ryba1 pisze:(...)
robiłeś kiedyś swap???a program???bo sądzę że nie wiesz o czym piszesz
Kolega nie wie o czym pisze, zgadzam się
Często chip lub box wychodzi taniej niż wymiana silnika, a co dopiero swap... Oczywiście mam na myśli wymianę z sensem - materiały eksploatacyjne i uszczelnienia które można/trzeba przy okazji wymiany silnika zrobić...
: 27 gru 2016, 22:25
autor: Forfiter2012
Dwucyfrową miałem na myśli właśnie np. 10k lub więcej
: 28 gru 2016, 13:03
autor: liero1988
Witam panowie myslalem o kupnie jakiegos angola (koszty calosci czesto takie jak sam silnik) kolega ryba1 ma racje programowanie itp. posiadam warsztat "zaprzyjazniony" zajmujacy sie wgrywaniem przerabianiem (chipowaniem) lecz z tego silnika zawiele nie wyciagne tz ok 125koni wiec lepiej zrobic swap (tak mi sie wydaje) skrzynia wtedy 6 biegowa a nie 5 ;/ moja zoska jedzie tylko 160 km/h a o przyspieszeniu do wyprzedzania mozna sie zastanawiac "latami" wiec mysle ze to lepsze rozwiazanie nizeli chip ( w aucie spedzam ok 10h dziennie) i mocy brak;/
: 28 gru 2016, 13:09
autor: Crazy
ja to bym wolał sprzedać i kupić coś mocniejszego
Np 2.2 DTI i wtedy chip jeśli o dieslu mowa
: 28 gru 2016, 14:03
autor: liero1988
crazy latwo sie mowi ja juz zawiele za nia nie dostane ma 370.000km oczywiscie robiony na czas ale sam przebieg ludzi odstrasza
: 28 gru 2016, 21:06
autor: Janus
To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
: 29 gru 2016, 13:37
autor: liero1988
Janus pisze:To co wydasz na zakup zdrowego? 2.2 DTI i PRZESZCZEP tego pod maskę - przeznaczysz na doprowadzenie swojego auta do porządku. Ździwisz się ile można ugrać kiedy:
1) zrobisz porządek z układem podawania paliwa
2) zrobisz porządek z podciśnieniami i sterowaniem turbiną
3) sprawdzisz/zrobisz turbinę aby ładowała te 2 bary
4) wymienisz filtr powietrza, przeczyścisz intercooler
5) możesz jeszcze pomyśleć o eliminacji EGR-a
A jak tak zrobione auto zaprowadzisz na hamownię i wyjdzie coś pod 100KM, to wtedy chips na okolice 120KM i 260Nm (tyle podobno realne z tego silnika przy tej turbinie i tej dawce paliwa co tłoczy pompa). Ale +20KM i +30Nm też piechotą nie chodzi
Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) chodzi o to przyspieszenie bo co do silnika odpukac nic sie niedzieje odpala jedzie itp z tego co sie orientuje tam (w 2.0 dti ) jest brak zmiennej geometri na turbinie i jak to mi powiedzial znajomy ze jest to gorsza turbina od np 2.2 dti a przeszczep samego doladowania wyniesie grube pieniadze i godzin. Powiem ze moj sasiad ma 1.9 tdi Wv i chip-a ma zrobionego rakieta jak nic . ale to jest tdi a nie dti bez zmiennej geometrii pozdrawiam
: 30 gru 2016, 22:07
autor: Janus
liero1988 pisze:
Czyli uwazasz ze lepiej zainwestowac w chip niz zmiane silnika (swap) (...)
Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz to chip. Wymiana silnika nawet na 2.2DTI to już wydatek na sam silnik, a ten będzie praktycznie równy z kosztem chipa. A gdzie koszty "zrobienia" zakupionego silnika i swapa? ;-)
: 30 gru 2016, 22:16
autor: ryba1
Janus pisze:Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz
'to raczej masa która zabija ten samochód
: 31 gru 2016, 14:05
autor: Janus
ryba1 pisze:Janus pisze:Relatywnie najtańsze KM które trochę już odczujesz
'to raczej masa która zabija ten samochód
Że co??
masz na myśli że ZA to kawał kloca? No fakt, DTI to 1500kg ale co zrobisz...
: 31 gru 2016, 15:14
autor: tomzam
u mnie wymiana silnika na taki sam zdrowszy zdecydowanie ożywiła samochód, chociaż mam też vectre B z tym samym silnikiem i róznica w "bucie" jest mocno odczuwalna
: 02 sty 2017, 22:00
autor: liero1988
Wpadłem na pomysł na wymiana na większe kolo kompresji turbiny ?"znajomy" w tym silniku jesli kazdy odradza swap to w ten diesen dzisiaj bylem u znajomego mechanika sprawdzac elektrozaworki i jak mu przygazowalem to sie mnie tylko zapytal skad mam takie doladowanie turbiny hmmm a ja co no podczas dodania wiecej gazu szarpniecie i but jest ale tylko chwilowo i mnie to wk... powiedzial ze w jego 1.9 tdi niema takiego doladowania ... ps. nie wywala checku o przeladowaniu itp i co teraz mam zrobic to propozycja zebym usunol egr, i klapy zawirowan to bedzie but na maxa przy takim doladowaniu co radzicie?