Strona 1 z 1

Zawór sterujacy turbina

: 28 maja 2010, 11:12
autor: Vikrim
Witam wszystkich.Zakladam nowy temat gdyz nie znalazlem zadnego zdjecia pogladowego odnosnie tego zaworu i nie chodzi mi tu o EGR tylko o ten za przeplywomierzem kolo turbiny.Otoz posiadam zafire A 2004 DTI 2.0l.Od jakiegos czasu przy ruszaniu strasznie wyrywa z kopyta zupelnie jak bym wciskal do deski pedal gazu no i blad tez sie pojawial ale sporadycznie.Bylem u mechaniora i powiedzial ze to ten zawor ma ktos moze jakis zdjecie i jak go wyczyscic jakies wskazowki?Dzieki.

: 28 maja 2010, 14:48
autor: MieHor
Kolego Vikrim, nie wiem czy o ten zaworek Ci chodziło

Obrazek

i czy ten rozebrany to ten u góry

Obrazek

: 28 maja 2010, 15:38
autor: Vikrim
Chyba tak,chociaz ciezko mi stwierdzic bo nie moge go dokladnie zobaczyc,ale wiem ze do niego dochodzi wezyk podcisnienia i jakies ciégno o ile sie nie myle.Teraz pytanko czy moge tak poprostu to zdjac i wyczyscic?Jak czyscic to czym?I czy przy skladaniu zwracac uwage szczegolna na cos(to ciegno?),czy poprostu skrecic jak bylo i tyle?Dzieki za zdjecia.

: 28 maja 2010, 15:51
autor: MieHor
Co do technicznej strony, to nie pomogę bo jeszcze tego nie robiłem i nawet nie widziałem tej roboty

: 28 maja 2010, 22:37
autor: j
witam.jeżeli jest tam jakieś cięgno to będzie to zawór DV on jest nie rozbieralny jedyne co możesz zrobić to psiknąć wd 40 do środka przez podciśnienie.może się przycina.co do objawów to może to być pedał gazu który jest na potencjometrze.a zawór DV jest od regulacji ciśnienia w układzie dolotowym,upuszcza nadmiar ciśnienia.jeśli się mylę to nie bijcie :P

: 29 maja 2010, 00:03
autor: raszmen
Za przepływomierzem znajduje się elektrozawór który steruje podciśnieniem do cięgna w turbinie. Podobno da się to w jakiś sposób naprawic ( tak twierdzi gośc z którym dziś rozmawiałem bo mam ten zawór uszkodzony i mam się do niego stawic w przyszłym tygodniu). Zakup nowego to dośc spory koszt b około 500zł a podróby się nie opłaca kupowac bo szybko wysiada.

: 02 cze 2010, 02:28
autor: Vikrim
No wlasnie w salonie opla chca 460zl za nowy wymiana nie wiem ile kosztuje.Podziel sie swoim doswiadczeniem jak bys cos wiecej wiedzial.Pozdrawiam.

: 04 cze 2010, 22:51
autor: raszmen
Niestety nie udało się naprawic tego elektrozaworu. Na chwile obecną mam zamieniony elektrozawór od turbiny z tym od przepustnicy w recyrkulatorze spalin. Po podpięciu pod komputer nie pokazuje żadnych błedów, ale trochę więcej będzie palic. Tak więc zakup nowego elektrozaworu będzie chyba koniecznością.

: 06 cze 2010, 08:30
autor: Vikrim
Dzieki za info,czyli musze sie udac na szrot i pogrzebac moze cos znajde.Czy ktos sie orientuje w tych zaworach jaki pasuje do zafiry 2004 DTI 2.0?Na przyklad od vectry z takim samym silnikiem tylko z 2000r?Czy musi byc dokladnie taki sam?

: 24 kwie 2017, 17:29
autor: Dziadek13
liero1988 pisze:A więc witam wszystkich problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo tak jak w temacie proszę o pomoc czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta itp a auto to zafira a 2.0 dti 101km (135km) pomocy



liero1988 pisze: problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo
I co się dzieje?.
liero1988 pisze: czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta
Można ale dlaczego?.
liero1988 pisze: pomocy
No i teraz w czym problem?.

Zamiast podpowiadać to trza pytać pisz konkretnie co się dzieje.

: 24 kwie 2017, 21:49
autor: liero1988
Dziadek13 pisze:
liero1988 pisze:A więc witam wszystkich problem mianowicie jest taki wymieniłem już 2x zawór od turbo tak jak w temacie proszę o pomoc czy można to czymś innym zastapic .... ???? Albo z innego auta itp a auto to zafira a 2.0 dti 101km (135km) pomocy

Witam w czym jest problem ??hmmm brak jakiej kolwiek mocy i na 100% jest to ten zawór poprostu nie steruje turbina a co za tym idzie brak doładowania jak ja mam kolejny raz to wymieniać to wolę z innego mniej zawodnego samochodu lub jakieś inne rozwiązanie bez rozbieranie i babrania się :) więc proszę o jakie kolwiek inne rozwiązanie aktualnie jeżdżę bez tego elektrozaworu (podpięty bezposrednio) ale to nie jest rozwiązanie tego problemu iz przy 120km/h zapala się check i napewno jest to przeładowanie :/ ps. Kiedyś podpinany pod komputer przy pierwszej awarii ...

: 07 maja 2017, 22:22
autor: liero1988
Problem niedzialajacego elektrozaworu jest taki ze przeładowuje .... i zapala się check a co za tym idzie tryb awaryjny a moje pytania było proste czym to zastapic ???

: 07 maja 2017, 22:29
autor: Sumik
Nowym zaworem. Tak chyba będzie najlepiej.

Jedz do kogoś kto ma kompa i niech Ci zdiagnozuje auto na logach dynamicznych czy to na pewno to.
Ewentualnie możesz wsadzić MBC (manual boost control) i ustawić wartość na dane dla ciebie odpowiednie doładowanie i problem znika.