Strona 1 z 2

Nierówna praca silnika 1.8 125KM

: 03 kwie 2017, 21:32
autor: artuss811
Witam ma problem z moja Zośką, a mianowicie nierówna praca na benzynie, ma delikatne wibracje coś jakby wypadające zapłony. Z programu do LPG stag widać ze szybciej pracują wtryski benzyny na benzynie niż po przełączeniu na LPG. W czym może być problem ze na LPG silnik ma wyższą kulturę pracy. A oto foto błędów

: 04 kwie 2017, 16:37
autor: mariusz_technik
Ja pamiętam miałem na benzynie czasy wtrysków coś około 3,2 na wolnych.

Po przełączeniu na gaz czasy wtrysku benzyny nie powinny się zmienić w porównaniu do tego jak było na benzynie.

Widać że na benzynie masz trochę za bogato (w porównaniu do mojej byłej zośki), a na gazie ci mocno spada - dlatego że gazowe wtryski zbyt dużo leją - komp widzi po przełączeniu na gaz że jest za bogato (komp "myśli" że cały czas jedzie się na benzynie), więc skraca czas wtryskiwaczy benzynowych.

Dlaczego na benzynie masz czasy wtrysku powyżej 4ms to nie wiem(czy usterka układu paliwowego, czy rozstrojenie z powodu wadliwie wyregulowanej lub zamontowanej instalacji gazowej) , ale zrobił bym na początek tak:

Zatankował dużo benzyny :)

skasował krótkoterminowe i długoterminowe adaptacje paliwa (np programem op-com czy tech-em)

jeździł ze 200-300km tylko na benzynie

potem bym sprawdził czasy wtrysków

jeśli ok, to dostroić do tych czasów instalację gazową - mapa ma sie pokrywać, a czasy wtrysku benzyny nie mogą się zmieniać po przełączeniu na gaz

jeśli nie jest ok, i czasy na wolnych dalej są powyżej 4ms, to trzeba szukać przyczyny (mogą być zabrudzone wtryski, niesprawna sonda, przepływka, albo nieszczelny układ...i itd

Niech ktoś tylko potwierdzi czasy wtrysków na wolnych obrotach

: 04 kwie 2017, 23:00
autor: artuss811
Powiem tak zrobiłem kasowanie ECU tak jak gdzieś tu ktoś na forum podawał, odpięte i zwarte klemy z przekręconym kluczykiem i tak przez kilka godzin. krótkie i długie korekty się pokasowały. I tak długie są na około 10% krótkie na 0%

Przejeździłem na benzynie 50km i sondy lambda ani drgną przed kat 0.01V, a o dziwo jak tylko przełączę na chwile na gaz zaczynają pracować do 0.8V o co z tym chodzi.

: 05 kwie 2017, 12:14
autor: mariusz_technik
Mi nigdy nie udało się skasować korekt w zafirze przed odpięcie klem i tym podobne patenty (chociaż działa to w niektórych autach), zawsze musiałem to robić laptopem.

A sonda ta w kolektorze wydechowym (czyli przed katalizatorem - o tej mówisz?) co ją widać po otwarciu maski działa? to jest sonda nr 1

0,01V to oznacza że albo sonda jest uszkodzona (lub kabel, złącze itp), druga możliwość to uszkodzony sterownik silnika (zdarza się czasem), albo naprawdę jest tak ubogo że sonda pokazuje 0,01V cały czas, a powinna falować ubogo-bogato itd

Ubogo jest wtedy, gdy silnik łapie fałszywe powietrze, lub gdy wtrysk/wtryski są zanieczyszczone-niesprawne. No albo inne mechaniczne uszkodzenie silnika

Można sprawdzić samą sondę miernikiem, podpinając się pod wtyczkę sondy


Musi ci to ktoś kumaty ogarnąć, daj do dobrego elektryka czy mechanika

: 05 kwie 2017, 15:36
autor: artuss811
cały czas mowie o pierwszej sondzie i tam jest 0.1 V ale jak tylko włączę gaz sonda zaczyna pokazywać zakres 0 do 0.9 i tylko na benzynie nic nie pokazuje

i gdzie wpiąć miernik, jak we wytczke bo nie rozumiem, odpiąć wytczke od sony i zmierzyc rezystancje grzałki to tak moge zrobić, ale jak zmierzyć napięcia musiał bym jakoś wpiąć się w kabek

: 05 kwie 2017, 17:02
autor: mariusz_technik
Sonda sama z siebie napięcie daje, wystarczy ją odpiąć i zmierzyć

Ale jak na gazie sonda pracuje, to może być rzeczywiście problem z układem benzynowym, ale to wszystko takie gdybanie - musi obejrzeć to ktoś kumaty

: 05 kwie 2017, 19:02
autor: firek
artuss811, jakim urządzeniem diagnozujesz (sprawdzasz pracę) sterownika??
Pytam bo dziwią mnie wartości korekt jakie podajesz...
Jeśli masz silnik taki jak w opisie(X18Xe1) to nie powinno być korekt procentowych.
Sterowniki obsługujące ten silnik miały w podglądzie korektę która startowała od "128" i wokół tej cyfry pracowały.
Po drugie w tym silniku nie było sondy 1 Voltowej tylko 5 Voltowa..

Wracając do problemów:
Ewidentnie masz błąd przepływomierza - P 0101, który może być odpowiedzialny za problemy jakie Cię nękają.
Piszę może, gdyż często zdarza się że za pojawienie się tego błędu odpowiedzialny jest uszkodzony sterownik benzynowy.
Dobry elektromechanik powinien temat ogarnąć.
Polecam Pana Przemka z ulicy Południowej.
Pozdro

: 05 kwie 2017, 22:33
autor: artuss811
W opisie silnika wkradł się błąd mam Z 18 XE 125KM.
Co do programu do diagnozy porosty eobd2 na moim smartfonie pokazuje podstawowe parametry. Kolejna rzecz która zauważyłem, to gdy zgaszę silnik i dam podgląd na sondy lambda, ale kluczyk przekręcony w pozycje gdzie świecą sie kontroli na desce rozdzielczej sonty pokazuja cały czas stałą wartość 0.4, gdy tylko odpalę silnik powoli spada do 0 lub 0.1


EDIT
firek pisze:artuss811,
Polecam Pana Przemka z ulicy Południowej.
Pozdro
A jakiś kontakt do tego pana

: 06 kwie 2017, 11:14
autor: mariusz_technik
A przepływomierz odpinałeś? Jest różnica w pracy silnika?

Przepływka na wolnych powinna wskazywać około 8-9

: 06 kwie 2017, 13:07
autor: Oficer
mariusz_technik pisze:Przepływka na wolnych powinna wskazywać około 8-9
Napewno ? mi pokazuje 2,5 do 2.9 na jałowym.

: 06 kwie 2017, 15:13
autor: mariusz_technik
Może uściślę, na wolnych obrotach 8-9 kg/h, czyli około 2,5g/s, więc jeśli masz w gramach to jest ok. Wartości w voltach, to około chyba z tego co pamiętam około 0,5V

A jakie masz korekty długoterminowe? Doczytałem że 10%, ale trzeba to sprawdzić znów czy wzrosło, i druga sprawa nie może tak być że czasy wtrysków benzynowych się różnią na benzynie i na gazie

Tak sobie przypominam, że też miałem problem z sondą, że stała na wolnych obrotach na minimum, jak tylko się minimalnie dodało gazu to zaczynała pracować. Pamiętam że wymieniłem ja w końcu na jakąś porządną NTK już z wtyczką, jakbyś przewertował moje posty to byś znalazł jak to było, wymieniałem tez przepływkę na vdo-siemens - ale cię do tego nie namawiam zanim nie będziesz wiedział że to to, bo przepływka to z 500zł, sonda z 400..

Coś masz pokićkane z tym autem

: 06 kwie 2017, 18:58
autor: artuss811
Więc wskazania przepływomierza są takie jakie podajesz w okolicach 3g/s dziś ściągnąłem przepływke i była lekko zaolejone te druciki w środku, wiec umyłem preparatem do elektroniki. po tym zabiegu sondy lekko drgnęły wyrównała się praca silnika, ale powróciły do swojej stałej pracy i po chwili silnik zaczął drgać.

: 07 kwie 2017, 11:01
autor: mariusz_technik
około 3g/s to już 11kg/h, trochę za dużo powinno być 8-9kg/h, to niby mało, ale jednak +20% , sprawdzasz na ciepłym silniku mam nadzieję (na zimnym są wyższe obroty=większa ilość-masa zasysanego powietrza)

No chyba że masz trochę wyższe wolne obroty, powinny być po nagrzaniu silnika gdzieś 780? chyba, a jak masz np 900 to są za wysokie i wtedy przepływka też pokazuje większy przepływ powietrza

: 09 kwie 2017, 22:32
autor: artuss811
Witam ponownie nadal nie udało mi sie doprowadzić auta do porządku do pracy na benzynie, jeździłem tydzień czasu na benzynie i nic to nie pomogło. Auto na gazie pięknie pracuje nie pala się żadne check-i zero błędów, a na benzynie zapala się ikona silnika samochód nierówno pracuje. A najbardziej zastanawia mnie gdy wyłączę gaz i jest praca na benzynie sondy lambda nie reagują i korekty krótkie ida w góre. Po przełączeniu na gaz sondy ładnie pracują korekty maleją i silnik równo mruczy. W czym rzecz źle podłączony gaz ze wyłącza sondy na benzynie? A oto zdjęcia poglądowe

: 10 kwie 2017, 13:24
autor: mariusz_technik
Być może masz coś z układem benzynowym - sprawdzałeś ciśnienie na listwie? Ponad 3 ma być nawet do 4 - to już sprawdza warsztat podpinając się pod listwę manometrem. Może też być coś z samymi wtryskiwaczami benzynowymi... Np jak słabo psikają (zanieczyszczone/zepsute)- jest ubogo dla sondy, więc komp zaczyna zwiększać dawkę (czas wtrysku), a to może nie wystarczać i jest dalej kicha. Korekty długoterminowe wtedy są ponad 16%

Musisz sprawdzić układ benzynowy, od pompki w baku, przez filtr, listwę wtryskową, i wtryski.

Pierwsze co - to bym sprawdził ciśnienie na listwie, jak będzie ok to wtedy wtryskiwacze. A jak nie będzie ok to pompka w baku i filtr - czyli to co jest przed listwą.

Słuchaj, to są tylko takie porady przez forum, ale lepiej by było gdyby to ktoś kumaty obejrzał na żywo