(DTI) Cisnienie oleju - PILNE!
: 03 cze 2010, 09:06
Sprawa pilna, więc proszę o maksymalnie dużo odpowiedzi.
Na początku maja wymieniłem olej (Lotos 5w40 ThermalControl TurboDiesel)
Cały maj przejeździłem na tym oleju i nie było problemu.
Wczoraj kiedy jechałem na weekend, po przejechaniu ok 5km na wolnych
obrotach zaczęła żarzyć się kontrolka oleju. Jak tylko obr. przekraczały
1000/min. kontrolka błyskawicznie gasła. Przed wyjażdem kręciłem się troche
po mieście i wszystko było OK.
Dolałem oleju, ale to nie to.
Kilka faktów:
- na zimnym oleju wszystko jest OK - kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu
i nie żarzy się na wolnych obrotach
- jak tylko olej się rozgrzeje kontrolka zaczyna się żarzyć i gaśnie po
przekroczeniu 1000 obr/min.
- silnik nie pracuje inaczej niż przed kilkoma dniami. Nie wydaje dziwnych
odgłosów, nie dymi, nie pali oleju, nie grzeje się, po prostu IDEAŁ.
Odstawiłem na kilka dni (od czwartku do wtorku) auto na naprawę
blacharską do ASO i po tym zaczęły się dziać cuda.
W Etzoldzie wyczytałem, że nie jest to usterka jeżeli olej jest
gorący - wydaje mi się że u mnie jest właśnie problem gorącego
oleju. Czy w 2.0 DTI jest jakaś chłodnica oleju, która może być nie
drożna?
Mój typ to jeszcze regulator ciśnienia oleju (zawór ciśnieniowy) który
zaciął się w pozycji otwartej i na wolnych obrotach nie ma dostatecznego
ciśniena w okładzie. Wykluczam czujnik oleju bo kontrolka działa.
POMÓŻCIE bo jestem w tej chwili "w dziczy" (mam tu znajomego mechanika
ale raczej takiego "wiejskiego" bez zaplecza), a w środę za tydzień o 6:00
samochód wyrusza w 4000km trasę.
Na początku maja wymieniłem olej (Lotos 5w40 ThermalControl TurboDiesel)
Cały maj przejeździłem na tym oleju i nie było problemu.
Wczoraj kiedy jechałem na weekend, po przejechaniu ok 5km na wolnych
obrotach zaczęła żarzyć się kontrolka oleju. Jak tylko obr. przekraczały
1000/min. kontrolka błyskawicznie gasła. Przed wyjażdem kręciłem się troche
po mieście i wszystko było OK.
Dolałem oleju, ale to nie to.
Kilka faktów:
- na zimnym oleju wszystko jest OK - kontrolka gaśnie od razu po odpaleniu
i nie żarzy się na wolnych obrotach
- jak tylko olej się rozgrzeje kontrolka zaczyna się żarzyć i gaśnie po
przekroczeniu 1000 obr/min.
- silnik nie pracuje inaczej niż przed kilkoma dniami. Nie wydaje dziwnych
odgłosów, nie dymi, nie pali oleju, nie grzeje się, po prostu IDEAŁ.
Odstawiłem na kilka dni (od czwartku do wtorku) auto na naprawę
blacharską do ASO i po tym zaczęły się dziać cuda.
W Etzoldzie wyczytałem, że nie jest to usterka jeżeli olej jest
gorący - wydaje mi się że u mnie jest właśnie problem gorącego
oleju. Czy w 2.0 DTI jest jakaś chłodnica oleju, która może być nie
drożna?
Mój typ to jeszcze regulator ciśnienia oleju (zawór ciśnieniowy) który
zaciął się w pozycji otwartej i na wolnych obrotach nie ma dostatecznego
ciśniena w okładzie. Wykluczam czujnik oleju bo kontrolka działa.
POMÓŻCIE bo jestem w tej chwili "w dziczy" (mam tu znajomego mechanika
ale raczej takiego "wiejskiego" bez zaplecza), a w środę za tydzień o 6:00
samochód wyrusza w 4000km trasę.