Strona 1 z 2
OPC migająca kontrolka oleju
: 14 cze 2017, 14:02
autor: Balamutnik
Witam,
Jechałem ok. 100 km autostradą z prędkością 180 km/h. Po zatrzymaniu się na bramkach,
na wolnych obrotach kontrolka oleju zaczęła mrugać jak stroboskop (szybko). Po ruszeniu lub nawet delikatnym dodaniu gazu gasła. I tak działo się jeszcze przez ok 3 km normalnej jazdy. Potem problem zniknął. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam
: 14 cze 2017, 14:30
autor: Dziadek13
Te czujniki ciśnienia oleju łatwo przebić sprawdź koło niego czy jest tłusto z oleju jak nie to zdejm wtyczke z niego jak przebity to będzie olej czyli wymiana.
: 14 cze 2017, 20:29
autor: Skasowany użytkownik 6483
Skoro jechałes 180km/h to juz troszkę "grzałeś"
. Być może olej czas wymienić bo zrobiła sie z niego wodzianka albo ew niski stan i stąd te mruganie..
: 16 cze 2017, 08:03
autor: Skasowany użytkownik 23188
jarecki69 pisze:Skoro jechałes 180km/h to juz troszkę "grzałeś"
. Być może olej czas wymienić bo zrobiła sie z niego wodzianka albo ew niski stan i stąd te mruganie..
Jak jest niski stan (w ZA) to pokazuje się komunikat na tym wyświetlaczu nad radiem (MID, TID, SRID
).
Może być tak jak koledzy piszą czujnik ciśnienia oleju.
: 16 cze 2017, 10:07
autor: Balamutnik
Witajcie,
Olej wymieniony 5,5 tys. km temu, stan oleju: do połowy bagnetu.
Dzięki za podpowiedź z czujnikiem, popatrzę i dam znać.
Pozdrawiam
: 16 cze 2017, 10:25
autor: Skasowany użytkownik 23188
Balamutnik pisze:stan oleju: do połowy bagnetu
A to nie jest za mało ?
U mnie po wymianie oleju (4,25l) pokazuje stan jako "cały bagnet" tzn. cała skala.
: 16 cze 2017, 11:13
autor: Cray123
Moze juz mu tyle wypiła
: 16 cze 2017, 12:02
autor: Skasowany użytkownik 23188
Cray123 pisze:Moze juz mu tyle wypiła
Wysoce prawdopodobne
Niech kolega czym prędzej uzupełni braki
: 22 cze 2017, 12:21
autor: Balamutnik
Hej,
Piła ostro przed remontem silnika, ok. 1,5-2 l na 1000 km...
Teraz jest po remoncie i nie pije w zasadzie (200 ml przez te 5,5 tys. km i to po ostrym duszeniu)
Zalana była po wymianie na 3/4 bagnetu, więc te zjedzone 200 ml to daje mniej więcej tą jedną kreskę na bagnecie mniej.
Sugerujecie, że powinna być zalana na cały bagnet ?
: 22 cze 2017, 13:02
autor: Skasowany użytkownik 23188
Jedna 'kreska'
to nie jest aż taki brak, ale generalnie po książkowym zalaniu
oleju - bagnet mam na full.
A jaki olej zalewasz ?
: 22 cze 2017, 13:28
autor: Balamutnik
10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
: 26 cze 2017, 16:23
autor: Skasowany użytkownik 23188
Balamutnik pisze:10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
Miałem ten olej w Astrze 1.6 i nie byłem zadowolony. Dlaczego nie używasz 5w40 ?
: 26 cze 2017, 16:59
autor: wamka18
Miałem identycznie, po ostrej jeździe jak się wszystko wygrzało na maxa to po do jechaniu na światła pojawiała się kontrolka ciśnienia oleju i migotała. Fakt że olej miała do wymiany bo przeciągnąłem do 15 tys ze względu na zużycie. Podczas wymiany sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym i wolnych obrotach pokazało 4.2 bara po wygrzaniu i przejechaniu się spadło do 1.7bara. W książce wyczytałem że dopuszczalne w Letach jest 1.5 bara. Gdy zlałem olej wyczyściłem też zawór w pompie olejowej, później nowy olej i filtr. Po odpaleniu na nowym oleju pokazało 5.2 bara po rozgrzaniu i przejechaniu się (troszkę ostrym
) pokazywał manometr 2.3 bara. Na koniec nowy czujnik i jak na razie od 4-5 tys spokój z kontrolką. Dodam że olej też 10w40.
: 27 cze 2017, 10:14
autor: Balamutnik
pawelekm pisze:Balamutnik pisze:10W40 GM
Zatem zaleję do pełna i spróbuje przydusić znowu, zobaczymy czy będzie się "strobo" na kontrolce.
Czujnika nie miałem możliwości jeszcze sprawdzić. Chwilowo nie mam dostępu do podnośnika.
Miałem ten olej w Astrze 1.6 i nie byłem zadowolony. Dlaczego nie używasz 5w40 ?
Po remoncie mechanik zalał 10w40.
Wspominał, że przy następnej wymianie możemy przesiąść się na 5w
Póki co wszystko jest ok, nie wiem czemu miałbym być niezadowolony ?
Ja się generalnie nie znam i zdaje się na mojego speca, który dał radę ogarnąć ten silnik, więc ufam że wie co robi.
Olej uzupełniony. Po kolejnym duszeniu - kontrolka dalej miga, jak wcześniej. Następny do golenia czujnik ciśnienia.
Pozdrawiam
: 27 cze 2017, 11:11
autor: Skasowany użytkownik 23188
Balamutnik pisze:Olej uzupełniony. Po kolejnym duszeniu - kontrolka dalej miga, jak wcześniej. Następny do golenia czujnik ciśnienia.
A panewki się na wale czasem nie skończyły ?
Sprawdź może najpierw ten czujnik