Strona 1 z 2

Z16XE 1,6 16V i gasnący silnik na sprzęgle

: 08 cze 2010, 11:57
autor: dzarko
Może ktoś pomoże. Czasem, nie za każdym razem i wcale nie tak często, ale jednak zdarza się, że przy dojeździe do np. świateł silnik gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Po prostu milknie.

Dzieje się to raz na kilkadziesiąt zatrzymań. Nie zapalają się żadne kontrolki, silnik nie ma żadnych problemów z kolejnym odpaleniem. Nie gaśnie także na luzie.

Czy ktoś jest w stanie coś zasugerować? Może miał już identyczny problem i go rozwiązał?

Jak na razie udało mi się znaleźć w internecie, że może pomóc przeczyszczenie przepustnicy. Jeśli to rzeczywiście dobra droga, to jak to zrobić?

: 08 cze 2010, 13:55
autor: Elektronik
Witam, zmagałem się ostatnio z tym samym problemem..mam ten sam silnik..robiłem wszystko włącznie z wymianą przepustnicy(koszta!!) nie pomogło..swego czasu miałem problem z EGR, którego wadliwość wykazał komputer..wymieniłem go..było ok..i niedawno tj. pół roku temu te objawy co u kolegi Zofii..jak wspominałem ..robiłem wszelkie zabiegi włacznie nawet z wymianą filtra paliwa(miał być zapchany) tak mi mechanik podpowiedział bo sam nie miał pomysłu..pojechałem do innego warsztatu i mechanik nie mając innego pomysłu wymienił mi ten EGR wymieniany na inny używany!!!jak ręką odjął..nadmieniam,że badania ponowne komputerkiem nie wykazały wadliwości EGR!!... nauczka..kto kupi tanio..kupi dwa razy a jak się przy tym na wkurza..pozdrawiam i mam nadzieje że dasz sobie rade..;)


//scalone// - proszę edytować posty w celu uzupełnienia a nie pisać jeden pod drugim


Dodam,że miałem objawy od samego początku takie same...sporadyczne gaśnięcie..potem co raz częściej aż do problemów z uruchomieniem a to wkurzało bo skrzyżowanie...Pozdrawiam dexmarek:)

: 08 cze 2010, 15:40
autor: dzarko
Dziękuję za odpowiedź!

Czy każdy Z16XE ma EGR, niezależnie od rocznika? Który masz rocznik?

PS. Jaki jest koszt takiego zaworu?

: 08 cze 2010, 16:21
autor: Elektronik
dzarko pisze:Dziękuję za odpowiedź!

Czy każdy Z16XE ma EGR, niezależnie od rocznika? Który masz rocznik?

PS. Jaki jest koszt takiego zaworu?
Witam ponownie, każdy ma EGR, można go zaślepić ale tego sie nie powinno robić, rocznik mojej to 2001. Co do ceny musisz sprawdzić na allegro..może być tam taniej,..taki co ja kupiłem(ten tandetny )był w cenie ok 170zł. Pozdrawiam dexmarek

: 08 cze 2010, 16:35
autor: dzarko
OK, dzięki.

BTW. A na luzie, na przykład podczas postoju na światłach, też Ci gasł?

Edit:

Nikt nie ma żadnych innych pomysłów, albo chociaż potwierdzenia teorii? EGR kosztuje koło 230 złotych (DELPHI). Wolałbym nie wydać bez sensu.

: 09 cze 2010, 06:32
autor: Elektronik
[quote="dzarko"]OK, dzięki.

BTW. A na luzie, na przykład podczas postoju na światłach, też Ci gasł?

Tzn. gasł mi jak dojeżdzałem do skrzyżowania w momencie wysprzęglenia..nie miałem przypadku by zgasł podczas pracy na wolnych obrotach..po tych niewiadomych gaśnieciach zaczął przy jezdzie jednostajnej szarpać..i już wiedziałem,ze jak wysprzęgle to silnik zgaśnie..ale to następny etap po tym gaśnięciu..tak się u mnie działo..Pozdr.

: 09 cze 2010, 07:34
autor: dzarko
No to faktycznie te same objawy. Czyli pewnie EGR. Na forum Opel 24 parę osób komuś sugerowało zaślepienie.

Na WIKI piszą, że może przyczyną być zabrudzenie. Można to czyścić? Może warto byłoby spróbować oczyścić EGR i przepustnicę, jeśli są takie możliwości. I tak są obok siebie, o ile wiem. Nie wiem, gdzie dokładnie u mnie, może Ty wiesz?

: 09 cze 2010, 07:35
autor: Anony Mous
Miałem VW Polo benzynę, który tak samo gasł jak dobrze pamiętam to problemem była przepustnica wystarczyło przeczyścić.

: 09 cze 2010, 07:40
autor: dzarko
tEREk pisze:Miałem VW Polo benzynę, który tak samo gasł jak dobrze pamiętam to problemem była przepustnica wystarczyło przeczyścić.
Aha. Czyli przed wymianą EGR warto przeczyścić przepustnicę. Jest to w zasięgu takie gupka, jak ja?

Może na tym rysunku ktoś mi, jak krowie na rowie, wytłumaczy, gdzie jest przepustnica.

: 09 cze 2010, 14:12
autor: Elektronik
Aha. Czyli przed wymianą EGR warto przeczyścić przepustnicę. Jest to w zasięgu takie gupka, jak ja?

Może na tym rysunku ktoś mi, jak krowie na rowie, wytłumaczy, gdzie jest przepustnica.[/quote]
możesz przeczyścić..to nie zaszkodzi..a przepustnica to tam gdzie wlot do gaźnika..to jest razem z silniczkiem krokowym czyli z tym czymś co ma dopiętą kostkę..odkręca się przepustnice razem ..to całość ,cztery śruby gwiazdkowe i należy przewody poodpinać od podgrzewania przepustnicy i podciśnienia..można spokojnie odpinać..nic nie wyleci ..należy ją delikatnie przemyć benzyną najlepiej..delikatnie ręcznie poruszać klapką(przepustnicą..)powinno pomóc jeżeli ona jest winna ...,jeśli chodzi o EGR to jest on patrząc na to zdjęcie z prawej strony..w rogu silnika..przykręcany 2 śrubami gwiazdkowymi również z kostką, którą należy odpiąć..a przeczyszczenie polega na usunieciu nagaru z zaworu jak i z kanałów na tym małym kolektorku..(delikatnie oskrobać i odkurzaczem) jednak gdyby był wadliwy należy wymienić a nie czyścić bo to na jakiś czas tylko wystarczy .Do EGR należy ściągnąć obudowe.. pozdr

: 09 cze 2010, 14:38
autor: pagor1
Też mam problem gasnącego silnika po wyciśnięciu sprzęgła, na razie bardzo sporadyczny. EGR mam zaślepiony i mniej więcej raz na 2000km zapala się kontrolka (błąd EGR) po czym samoczynnie gaśnie po paru uruchomieniach. Ale kiedy byłem w serwisie Opla odczytać właśnie ten błąd, zaprzyjaźniony szef serwisu powiedział, że po zaślepieniu EGR powinno się przeprogramować komputer co trwa 1 godz i wszelkie problemy powinny ustać. Ale nie mogę potwierdzić tej teorii bo ciągle nie mam tej 1 godz żeby zajechać i przeprogramować kompa. Może inni potwierdzą.

: 15 cze 2010, 16:51
autor: dzarko
Tak się mocno zastanawiam nad tym cały czas i dochodzę do wniosku, że gaśnie tylko przy dużych prędkościach. Jeśli jadę 110 i nacisnę sprzęgło, to prawie na pewno zgaśnie, jeśli jadę na przykład na trójce dużymi obrotami, to po wysprzęgleniu nie gaśnie. Tak mi to wygląda na niedomykającą się przepustnicę, która przy większej prędkości dławi silnik. Niestety, żaden ze mnie mechanik, więc może ktoś to potwierdzi, albo napisze, że to bzdura.

: 15 cze 2010, 21:36
autor: Anony Mous
Dzarko jedz do mechanika niech przeczyści przepustnice i sprawdź silniczek krokowy u mnie pomogło w VW Polo. A jeszcze jedno wymieniałem jeszcze świece.

: 15 cze 2010, 21:55
autor: dzarko
Świece, właśnie, dobrze że wspominasz. O świecach zapomniałem. Są jakieś hocki-klocki w Zafirze, czy normalnie mogę sam wymienić świece, jak w Corolli?

: 16 cze 2010, 09:04
autor: Elektronik
tEREk pisze:Dzarko jedz do mechanika niech przeczyści przepustnice i sprawdź silniczek krokowy u mnie pomogło w VW Polo. A jeszcze jedno wymieniałem jeszcze świece.
Silnik krokowy jest razem z przepustnicą, więc nic nie zrobisz bo jest ta część nierozbieralna, przepustnice przeważnie czyści się, przemywa gdy obroty falują..jeszcze za falowanie odpowiedzialny jest a może w szczególności silnik krokowy. Wymiana świec nigdy nie zaszkodzi..ale na pewno nie jest to przyczyna gaśnięcia przy wysprzęgleniu. pozdr

jeszcze jedno..gdybyś miał jakiś używany EGR i go podmienił na jakiś czas..sprawa by się wyjaśniła..ja również tak zrobiłem i okazało się na 100%że to EGR