Demontaż czujnika poziomu oleju

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 23188

Demontaż czujnika poziomu oleju

#1 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Cześć,

Proszę o poradę w jaki sposób ściągnąć zabezpieczenie czujnika poziomu oleju
w Z20LET ? (nie mylić z czujnikiem ciśnienia).
Szlag mnie już trafia. Walczę już z tym 3 godziny. Kręci się tylko "w kółko" poza tym
ani drgnie. Nie mówiąc już o tym, że nie można tam włożyć nawet ręki .....
Może jest na to jakiś specjalny "patent" ?
Generalnie chodzi o wymianę o-ringa ponieważ cieknie olej spod czujnika.
Załączniki
Bez tytułu.jpg
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 20:14 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Coś mnie się wydaje że to od środka miski się wyciąga.
Tu masz coś podobnego nawet podaje wymiary tego oringa.

Czujnik poziomu oleju
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 21:22 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

Skasowany użytkownik 23188

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Tak wyciąga się go do środka (wciska się), ale najpierw trzeba zdjąć to zabezpieczenie.
Masakra jakaś.
Rosjanie piszą ;) żeby próbować do skutku płaskim śrubokrętem - sprawdzę, ale
łapy już mnie bolą jak chole*a.

Awatar użytkownika
Sumik
Zafiromaniak
Posty: 2407
Rejestracja: 01 lis 2015, 18:09
Imię: Marcin
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B OPC 300+
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#4 Post autor: Sumik »

To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.

U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.

Skasowany użytkownik 23188

#5 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

Sumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.

U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz :evil: ), zabezpieczenie podważyłem i jakoś
zeszło .... :roll: Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy :mrgreen: ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz :driver: i obserwacja czy nie kapie .... :kawa:

Awatar użytkownika
clhseba
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20...
Gender:

#6 Post autor: clhseba »

pawelekm pisze: 24 sie 2017, 10:14
Sumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.

U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz :evil: ), zabezpieczenie podważyłem i jakoś
zeszło .... :roll: Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy :mrgreen: ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz :driver: i obserwacja czy nie kapie .... :kawa:
Siemanko podpowiesz gdzie dostanę ten oring ?
u mnie koleś w sklepie nie jest w stanie go znaleźć :/

Skasowany użytkownik 23188

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 23188 »

clhseba pisze: 12 cze 2018, 05:28
pawelekm pisze: 24 sie 2017, 10:14
Sumik pisze:To podważ dwoma śrubokrętami. U mnie wyjęcie tego zabezpieczenia zajęło jakieś 2s. I wysuwa się go w stronę przeciwną jak są zaznaczone strzałki. Do tego musisz odkręcić małą miskę olejową bo inaczej będzie krucho. Jak już będziesz miał czujnik na wierzchu to polecam go odkręcić od miski i wyczyścić poprzez rozebranie i wymycie ze środka szlamu po oleju.

U mnie myślałem że mam uszkodzony czujnik a on po prostu stał w miejscu bo w środku było dużo nalotu po oleju.
Tak też zrobiłem. Zdjąłem miskę (drugi raz :evil: ), zabezpieczenie podważyłem i jakoś
zeszło .... :roll: Czujnik odkręciłem wymyłem, miskę również. Do tego nowy O-ring
na czujnik (salonowy :mrgreen: ), nowa uszczelka na miskę oraz wymiana oleju i filtra.
Teraz :driver: i obserwacja czy nie kapie .... :kawa:
Siemanko podpowiesz gdzie dostanę ten oring ?
u mnie koleś w sklepie nie jest w stanie go znaleźć :/
Oczywiście.
Oring kupowałem w ASO - to klika złotych (nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że 10 zł ... ). Nie ma się co nawet zastanawiać.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2018, 10:24 przez Skasowany użytkownik 23188, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
clhseba
Przeglądacz
Posty: 62
Rejestracja: 13 paź 2017, 06:31
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Katowice
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20...
Gender:

#8 Post autor: clhseba »

Dzięki :D
jutro wycieczka do aso :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”