Strona 1 z 1

Koszt remontu silnika

: 28 sie 2017, 13:49
autor: Zuko
Witam

Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie

Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)

Sytuacja wygląda następująco, samochód bierze olej w ilościach 1l/1000 średnio w zależności od dynamiki jazdy, olej to 15W40

Z diagnozy mechanika nie widać nigdzie wycieków, samochód nie kopci, nie ma oleju w płynie chłodniczym i ciśnienie na cylindrach jest dobre

Czy ktoś z was się spotkał z takim zachowaniem i z doświadczenia może wie gdzie jeszcze ten olej może uciekać

Ewentualnie ile może kosztować remont silnika i czy macie jakieś zaufane warsztaty które nie zedrą ze mnie koszuli :P

Pozdrawiam

: 28 sie 2017, 14:38
autor: Kocur
Nie jesteś pierwszy, który się na to skarży. Te silniki lubią sobie żłopnąć oleju, więc niekoniecznie 1L/1000 km oznacza usterkę. Do sprawdzenia ewentualnie uszczelniacze zaworowe, jak również pierścienie. Co do sprawdzenia oraz pytań o koszt remontu silnika: podjedź na Himalajską 1 do Mik Serwis i zapytaj się, jakie masz opcje. Tam Ci uczciwie doradzą (serwis sprawdzony przeze mnie).

: 28 sie 2017, 15:00
autor: SD72

: 28 sie 2017, 20:38
autor: Sumik
Zapytaj tutaj:
http://silniki.com.pl/
Oferują silniki sprawdzone z gwarancją. Niestety w cenach adekwatnych do stanu i przebiegu, no ale coś za coś.

Re: Koszt remontu silnika

: 01 wrz 2017, 21:05
autor: Janus
Zuko pisze:Witam

Mam problem z moją ZA Z18XE w automacie

Obecnie stoję przed decyzją czy remontować silnik czy bardziej wymieniać (przy czym nie mam zaufanego źródła żeby kupić silnik dobry a nie tylko pozornie dobry)
Nie rób nic. Jeżeli nie plami, nie dymi - nie pchaj się w ekstra koszty. Silnik ten olej po prostu spala i to na tyle kulturalnie, że dymu nie ma. Policz sobie koszt paliwa na 100km, policz sobie koszt 0,1l minerała 15W40 ile to jest w stosunku do ceny benzyny - i ciesz się jazdą :)

: 02 wrz 2017, 11:34
autor: Wojtekfor
Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa. Tez miałem problem z braniem oleju, mechanik też doradził mi lanie oleju i jeżdżenie, aż pewnego dnia na autostradzie silnik padł. zero kompresji na jednym cylindrze. Diagnoza dziura w zaworze i pierścienie do wymiany. Także można jeździć ale nie znasz dnia ani godziny. pozdrawiam Wojtek

: 03 wrz 2017, 10:00
autor: Janus
Wojtekfor pisze:Witam, nie zgadzam się z opinią Janusa(...)
Ile osób tyle opini ;-)

Tylko że za samo zdjęcie i obróbkę głowicy Kolega wyda z robocizną około 1200-1500zł. Co mu da tylko nową uszczelkę, sprawdzenie prowadnic zaworów i wymianę uszczelniaczy.
Żeby sprawdzić stan pierścieni tłokowych dokładnie trzeba by wyjąć tłoki - czasami próba olejowa nie wyczerpuje wszystkiego... A może po zdjęciu głowicy okaże się że na gładziach są takie progi, że nie ma tam czego łatać - i wtedy inny silnik. Ewentualnie (co w przypadku nowszych bloków jest ryzykowne) rozwiert bloku 1.6 pod tłoki 1.8. Ale później zaczyna się temat: nowe pierścienie, nowe panewki główne i korbowe, koszt rozwiertu. O robociźnie nie wspomnę...
Dobrze jest się zastanowić, czy nie dopłacić 100zł na rok i ubezpieczyć się na koszty holowania + odłożyć 500zł na ewentualną lawetę czy pakować w silnik kwoty 3-4k PLN.

Ale decyzja należy do posiadacza tytułowej Zosi ;-)