wymiana filtra paliwa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
buli

wymiana filtra paliwa

#1 Post autor: buli »

Witam kolegow mam pytanko? Chce wymienic filtr paliwa i mam pytanie czy ma ktos jakis dobry sposob na odpowietrzenie ukladu bo ostatnio miałem duzo problemu z odpaleniem po wymianie! Dodam ze mam zafire 2.0 DTI! 2003r Prosze o dorade! Pozdrawiam!!!

darekharuk

#2 Post autor: darekharuk »

odkręcasz przegrodę
odkręcasz pokrywę filtra
wyjmujesz stary filter
odsączasz ropę z pojemnika( możesz szmatą)
wkładasz nowy filter
wymieniasz uszczelki
zalewasz ropą cały pojemnik ( musi być pełen)
zakręcasz pokrywę
odpalasz silnik na jakieś 30 sek.(muszą być wyższe obroty)
i to wszystko pamiętaj o obrotach i nie ma żadnego problemu







)

i


0

buli

#3 Post autor: buli »

Dziekuje kolego za dorade pozdrawiam!

Rafik

#4 Post autor: Rafik »

Witam. Czy aby na pewno to wystarczy :?:

darekharuk

#5 Post autor: darekharuk »

na bank robiłem więc wiem
tylko ważne te obroty aby sam odpowietrzył
no i pełny filtr ropy

cbm80

#6 Post autor: cbm80 »

Wymiana filtra jest dosc prosta, 2 razy obserwowalem to w warsztacie, chociaz sam raczej wole tego nie robic - zbyt duze ryzyko.
Zadnego specjalnego odpowietrzania sie nie stosuje.

zulek

#7 Post autor: zulek »

darek ma racje szkoda kasu na mechanika filtr zalac do pelna i nie ma szansy na zapowietrzenie

sciema

#8 Post autor: sciema »

Witam,
czasami lepiej zapłacić te 30 zł za wymianę, a przekonałem się na własnej skórze w skrócie opiszę mój przypadek: wymieniłem filtr dokładnie tak jak jest opisane wyżej, po odpaleniu pochodził z 30 sek. i zgasł :evil: pewnie dałem mu za małe obroty, niestety już nie odpalił zajechałem nowy akumulator do zera, holowanie w niedzielę przy tej pogodzie to masakra, dziś odpowietrzanie u mechanika :lol: i już było dobrze pochodziła i wydawało się że wszystko ok, niestety postała z 5 godzin zanim odebrałem i znów problem zapaliła za 6 razem :> mechanik powiedział że łapie powietrze pewnie uszczelka, mała lub duża jest walnięta, bo przed wymianą filtra było wszystko ok, zobaczymy jutro. Teraz mam oszczędności pewnie trzeba będzie zakupić drugi filtr bo samych uszczelek nie dostanę, odpowietrzanie i wymiana, ładowanie akumulatora, dodatkowo ile kłopotów z holowaniem i jutro trzeci dzień bez zafci. Pewnie część z Was powie że miałem pecha, ale następnym razem wolę zapłacić te 30 zł za tego "pecha" :lol:

sciema

#9 Post autor: sciema »

Dzisiaj odebrałem swoją Zafcie wreszcie chodzi jak mój samochód, okazało się że duża uszczelka jest źle docięta i dodatkowo ze 2 mm za szeroka, została wywalona i w to miejsce poszła stara i jest już ok, nie ciągnie powietrza. Odradzam wszystkim filtry HARTA, pomimo made in Germany.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#10 Post autor: timi68 »

sciema pisze:czasami lepiej zapłacić te 30 zł za wymianę
Ja płace 50 zł za wymianę oleju, filtra oleju, filtra paliwa i filtra przeciwpyłkowego i nie martwię się tym czy się zapowietrza, ma być dobrze i jest dobrze.

sciema

#11 Post autor: sciema »

Dziś zapłaciłem 80 zł za odpowietrzanie układu paliwowego (dwa razy - winna uszczelka), wymianę oleju w skrzyni biegów i czyszczenie sworznia i cięgien przy skrzyni, bo drążek stracił całkowicie swoją sprężystość, pozostawał w lewo lub prawo tak jak go pchnąłem, teraz dopiero wiem jak ładnie sprężynuje i wraca idealnie na środek, więc chyba nie przepłaciłem :D ale wszystko robię u niego, sprawdzony i dobry mechanik.

darkp1

#12 Post autor: darkp1 »

redondo pisze:Dzień Dobry
Pojechałem do mechanika żeby mi wymienił filtr paliwa. Kupiłem taki Knecht KX78D. Po wymianie nie mógł odpalić samochodu. Gdy założył stary udało sie go za któryms razem uruchomić. Mówił że filtr nie pasuje i dostaje sie powietrze. Mechanik kupił inny filtr do tego silnika i problem sie powtórzył. Zastanawiam się czy mechanik kiepski czy jakis problem inny jest.? Opinie mile widziane.
Pozdrawiam
Zalał filtr paliwem i odpowietrzył układ?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2014, 20:29 przez darkp1, łącznie zmieniany 1 raz.

Szymon78

#13 Post autor: Szymon78 »

dobra metoda na pchniecie paliwa ze zbiornika do filtra w ZA jest wprowadzenie końcówki kompresora ( trzeba mieć) i wciśniecie do zbiornika sprężonego powietrza (uszczelniamy wlot jakimis szmatami). W ZA jak wiecie nie ma pompy wstępnej w zbiorniku przez co pompa wtryskowa nie ma możliwości zaciągniecia paliwa z tak dużej odległosci.


Wiem ze metoda troche kołchoźnicza ale kiedys u kolegi tak robiliśmy i działało za każdym razem..

równocześnie podczas dmuchania w zbiornik, ktoś musi kręcić rozrusznikiem...

Grzesiek33

#14 Post autor: Grzesiek33 »

filtr pewnie był dobry tylko mechanior kiepski taka czynność można zrobić samemu tzn.wymień kolego ten wkład zalej goropą pod"sufit"nabierz ropy do strzykawki wstrzyknij do przewodu który zasila pompe wtryskową (na obudowie masz strzałkę)wciśnij końcówkę przewodu w swoje miejsce jak masz dobry akumulator pal maszyne zrobisz to sam bez pomocy drugiej osoby tylko po kolei i bez nerwów zośki mają to do siebie że je łatwo zapowietrzyć



//scalone// proszę edytować posty jak masz co do dodania


zawsze można odpalić na plaka ale to już wyższa szkoła jazdy nie trzeba kompresorem wymuszać ciśnienia :) są zdaje sie dwa rodzaje tych filtrów wyższy i krutszy bierze sie dwa a zły sie oddaje
Ostatnio zmieniony 29 lip 2010, 20:56 przez Grzesiek33, łącznie zmieniany 2 razy.

omnibs

#15 Post autor: omnibs »

Powiem tak.

Ja jak kupiłem oryginalny filtr paliwa do swojej zafirki to niestety nie pasował. Okazało się iż z poprzedniego modelu filtra opel się wycofał i wypuścił nowe filtry...ale dziad u mnie nie wchodził do końca:( Kupiłem niemiecką podróbkę w starym wykonaniu i wszedł bez problemu.

Z wyglądu mam tego typu :
http://allegro.pl/item1155731047_filtr_ ... afira.html

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”