Swap silnika z saab 1.8t do Zafiry a

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

Swap silnika z saab 1.8t do Zafiry a

#1 Post autor: bravomen »

Jak w temacie, Mam pytanie takie... Czy jest możliwość zainstalowania w Zafirce a silnika z saaba 1.8 t ?
Chodzi mi głównie o podniesienie momentu w mojej zgazowanej Zafci, jednakże tu prawdopodobnie nie obyło by się bez instalacji turbiny a to już koszt... znaczny, zatem zastanawiam się nad np przekładką całego motoru z osprzętem i skrzynią biegów właśnie z saaba 1.8 t

dlaczego ten?
1) silnik GM
2) sprawdzone, mało awaryjne
3) 150 KM, 240 NM (już od 2k obrotów)
4) Dobra jednostka pod gaz

Sam silnik z pełnym osprzętem przykładowo:
http://allegro.pl/saab-93-silnik-komple ... ml#thumb/1 -----> 2700 zł
skrzynia biegów:
http://allegro.pl/saab-93-ii-1-8t-2-0t- ... 90406.html -----> 630 zł

No i wiadomo... sprzęgło, rozrząd itp itd.... 2.000 zł

tudzież.... zakupić takiego angola:
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-9-3-vect ... SwlRZZvDz2

wyjąć co trzeba, resztę przehandlować u forumowiczów saaba co by się zwrot kosztów zrobił :D

Stąd takie moje pytanie.... Czy próbował ktoś z Was takiej operacji wstawiania innego silnika? Bądź uturbiania poczciwych 1.8?

Odrazu powiem, nie nie chcę opc 2.0 t. Nie te koszta utrzymania podczas codziennej eksploatacji.
To jest auto do miasta + wakacje z przyczepą kampingową i zimowymi górami.

Pozdrawiam :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#2 Post autor: Janus »

Najpierw sprawdź czy to spasuje się z JAKĄKOLWIEK skrzynią z Zafiry, a potem kombinuj...
Janusz

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#3 Post autor: bravomen »

Janus a czemu tak? obawiam się, że to może być problem patrząc na mocowania skrzyni do silnika... :/

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#4 Post autor: Janus »

Silnik + skrzynia jako układ napędowy mocowane są do nadwozia w 3 punktach - 2 łapy na skrzyni + jedna na silniku. Jak zostawisz ori skrzynie, to:

1. Nie ruszasz dwóch łap
2. Nie zmieniasz półosi
3. Nie zmieniasz przegubów
4. Nie kombinujesz ze sterowaniem biegami itp itd

Jak dla mnie jeżeli swap, to tylko przy zostawieniu oryginalnej skrzyni. Tylko że twoją skrzynię z benzyny to ten 1.8T w krótkim czasie może obrócić w perzynę. Minimum skrzynia z diesla 2.0 bo tam jest 230Nm i ta skrzynia spokojnie serię 1.8T zniesie.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2017, 19:54 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#5 Post autor: bravomen »

Janus, skrzynie z diesla są różne, znalazłem coś takiego...
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-opel- ... ml#thumb/1

do silnika :
Obrazek
taka skrzynka:
Obrazek

jakby... pasowało? :P

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#6 Post autor: Janus »

bravomen pisze:(...)

jakby... pasowało? :P
Na 90% pasuje. Po ilości otworów na zamach oraz kształcie bloku do kielicha skrzyni, śmiem zakładać że blok 1.8T jest pochodną dużego bloku w silnikach GM. Myślę że 2.2 benzyna, diesle 2.0 i 2.2 to takie same bloki. Generalnie są to silniki z układem głowicy takim, że pod maską masz dolot od strony zderzaka a wydech od strony ściany grodziowej.

Na angielskich forach znalazłem, że skrzynia F23 z diesla 2.0 pasuje do benzyny 2.0. Zrobiłem szablon od F23, przyłożyłem do bloku C18NZ (to samo co C20NE, X20XEV, C20XE) i... pasuje. Na bazie tej wiedzy będę łączył C20NE ze skrzynią F23 w Zafirze. Zobaczymy co wyjdzie...

Co do twojego pomysłu ze swapem - taniej albo w tej samej cenie wyjdzie uturbić twoje Z18XE niż kombinować z tym swapem... Popatrz - tutaj musisz tylko odprężyć silnik i minimalnie go dmuchnać, jeżeli celujesz w okolice 150KM. Nie wiem ile wytrzymają korby, ale jeżeli ktoś zrobiłby program z opcją "boost" i tylko wtedy te 240Nm, to silnik pewnie trochę pochodzi

scaliłem - sebu$
bravomen pisze: dlaczego ten?
1) silnik GM
2) sprawdzone, mało awaryjne
3) 150 KM, 240 NM (już od 2k obrotów)
4) Dobra jednostka pod gaz
A dlaczego nie X22XE z Omegi B? 140-145KM/202Nm?. Wolnossak na pasku zębatym. Pochodna Ekokibla X20XEV. Po założeniu koła zamachowego z Astry F 1.7DTL powinien podejść do skrzyni z Z18XE. Sprzęgło przy odrobinie szczęścia wydoli, skrzynia na dobrym oleju również...
Ostatnio zmieniony 13 paź 2017, 00:24 przez Janus, łącznie zmieniany 2 razy.
Janusz

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3064
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#7 Post autor: Tazz »

Janus, silniki z omegi x22xe i z22xe mają rozrzad na pasku i moc 144 km 206 Nm. Silniki 2.2 na rozrzadzie lancuchowym były w VC i signum i miały bezpośredni wtrysk paliwa (nazywały się direct) i miały 147 km, i były też montowane w ZB :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#8 Post autor: Janus »

Tazz pisze:Janus, silniki z omegi x22xe i z22xe mają rozrzad na pasku i moc 144 km 206 Nm. Silniki 2.2 na rozrzadzie lancuchowym były w VC i signum i miały bezpośredni wtrysk paliwa (nazywały się direct) i miały 147 km, i były też montowane w ZB :)
Z22XE to silnik GM i już na łańcuchu. Jeździło to (może w VB), w AG i ZA, oraz na początku produkcji VC i miało 147KM. Silnik 2.2 direct to 155KM i rzeczywiście pojawił się dopiero w ZB.
Janusz

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#9 Post autor: bravomen »

Janus pisze:
Co do twojego pomysłu ze swapem - taniej albo w tej samej cenie wyjdzie uturbić twoje Z18XE niż kombinować z tym swapem... Popatrz - tutaj musisz tylko odprężyć silnik i minimalnie go dmuchnać, jeżeli celujesz w okolice 150KM. Nie wiem ile wytrzymają korby, ale jeżeli ktoś zrobiłby program z opcją "boost" i tylko wtedy te 240Nm, to silnik pewnie trochę pochodzi
Taka operacja uturbienia mojej 1.8 zamknie się w okolicy 10k pln, więc to dużo niestety

W momencie gdy kupię takiego saaba angola za śmieszne pieniądze to po wyjęciu tego co mi potrzeba to zostaje mi reszta którą spokojnie za rozsądny grosz puszczę użytkownikom na forum saaba. Po operacji przekładki zostają mi jeszcze stare graty z Zafiry, które również można za sensowny pieniądz ohandlować, bo uważam, że serduszko i skrzynia z mojego auta są w naprawdę dobrej kondycji, na co spokojnie mogę nawet gwarancji udzielić, bo oleju nie bierze, kompresję trzyma i działa bez kłopotu.
Pozostanie mi jedynie ogarnąć fundusz na samą przekładkę i strojenie, więc po wstępnych oględzinach sądzę, że w 2-3 k PLN bym się zamknął, przy okazji miałbym możliwość zadbania o auto antykorozyjnie tak po całości :))
Janus pisze: A dlaczego nie X22XE z Omegi B? 140-145KM/202Nm?. Wolnossak na pasku zębatym. Pochodna Ekokibla X20XEV. Po założeniu koła zamachowego z Astry F 1.7DTL powinien podejść do skrzyni z Z18XE. Sprzęgło przy odrobinie szczęścia wydoli, skrzynia na dobrym oleju również...
Zwiększać pojemność do 2.2? jednak chyba wolał bym mieć dmuchawkę w 1.8 :) Nie dość że więcej KM to i NM więcej o 20 %

Awatar użytkownika
ryba1
Zafiromaniak
Posty: 1981
Rejestracja: 09 lip 2017, 12:27
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: CGD/SB
Auto: Zafira B 381KM/507NM
Model: OPC
Oznaczenie silnika: Z20LEH
Gender:
Kontakt:

#10 Post autor: ryba1 »

SWAP-y nie były i nigdy nie będą tanie.Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM.mam takie zlecenie na uturbienie 1.8.same graty to koszt około 5-6 tyś

silnik z SAAB-a dobra baza

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#11 Post autor: bravomen »

ryba1 pisze:SWAP-y nie były i nigdy nie będą tanie.Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM.mam takie zlecenie na uturbienie 1.8.same graty to koszt około 5-6 tyś

silnik z SAAB-a dobra baza
jak mówisz, same graty 5-6 k i dolicz robotę i strojenia no i się robi 10k
A mi właśnie chodzi o podniesienie bardziej momentu niż samych kucy

stą po wstępnym rozeznaniu rynku, jak bym dobrze zakombinował to graty do swap-a będą za free, kwestia robocizny... ;)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#12 Post autor: Janus »

ryba1 pisze:(...)Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM (...)
Mały OT - Masz jakieś doświadczenia? Znasz konkretne silniki zrobione na taką moc? Z czego Z18XE ma korby że tyle wydoli? Jak to się ma do korb z X20XEV? Te z Z18XE są lepsze?
Mam w garażu C20NE po kapitalce akurat w fazie docierania - ale o tym gdzie bym nie czytał, to napisane że 200KM nie wytrzyma...
Janusz

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#13 Post autor: bravomen »

ryba1, Pytanko mam, ile taki swap kosztuje? chodzi mi głównie o sam koszt robocizny :)

bravomen
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 02 cze 2013, 21:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel Astra J 1.6 TB
Model: AJ
Oznaczenie silnika: A16LET
Gender:

#14 Post autor: bravomen »

Po rozmowie ze "znawcą" tematu, opcja takiego swapu bardzo ciężka co za tym idzie mocno kosztowna i kompletnie nie opłacalna. Łatwiej zaturbić obecną jednostkę więc odpuszczam temat :(

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#15 Post autor: Janus »

bravomen pisze:Po rozmowie ze "znawcą" tematu, opcja takiego swapu bardzo ciężka co za tym idzie mocno kosztowna i kompletnie nie opłacalna. Łatwiej zaturbić obecną jednostkę więc odpuszczam temat :(
Zafira w ogóle jest mało swapowana. Jeden z poważnych swap-ów które opisywane były, to Zafira A Pana Zero z forum Astry G. On zamienił LET-a na 3.2 V6. I to był bardzo ciekawy swap, aczkolwiek skrzynia z LET-a dużo zniesie... W sumie to już włożenie motoru 2.5 V6 (a jeszcze może z wałkami z 3.0... gdzie masz okolice 180-190KM) to już prosi się o skrzynię z diesla. Ja sobie wymyśliłem chyba najbardziej bezsensowny swap - 2.0 8V... Skrzyni wystarczy, tylko że każdy inny silnik byłby mocniejszy, bardziej rozwojowy. Ale ja postawiłem na idiotodporność konstrukcji oraz mało rozbudowany, nieawaryjny osprzęt...
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”