Strona 1 z 2

Swap silnika z saab 1.8t do Zafiry a

: 12 paź 2017, 14:54
autor: bravomen
Jak w temacie, Mam pytanie takie... Czy jest możliwość zainstalowania w Zafirce a silnika z saaba 1.8 t ?
Chodzi mi głównie o podniesienie momentu w mojej zgazowanej Zafci, jednakże tu prawdopodobnie nie obyło by się bez instalacji turbiny a to już koszt... znaczny, zatem zastanawiam się nad np przekładką całego motoru z osprzętem i skrzynią biegów właśnie z saaba 1.8 t

dlaczego ten?
1) silnik GM
2) sprawdzone, mało awaryjne
3) 150 KM, 240 NM (już od 2k obrotów)
4) Dobra jednostka pod gaz

Sam silnik z pełnym osprzętem przykładowo:
http://allegro.pl/saab-93-silnik-komple ... ml#thumb/1 -----> 2700 zł
skrzynia biegów:
http://allegro.pl/saab-93-ii-1-8t-2-0t- ... 90406.html -----> 630 zł

No i wiadomo... sprzęgło, rozrząd itp itd.... 2.000 zł

tudzież.... zakupić takiego angola:
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-9-3-vect ... SwlRZZvDz2

wyjąć co trzeba, resztę przehandlować u forumowiczów saaba co by się zwrot kosztów zrobił :D

Stąd takie moje pytanie.... Czy próbował ktoś z Was takiej operacji wstawiania innego silnika? Bądź uturbiania poczciwych 1.8?

Odrazu powiem, nie nie chcę opc 2.0 t. Nie te koszta utrzymania podczas codziennej eksploatacji.
To jest auto do miasta + wakacje z przyczepą kampingową i zimowymi górami.

Pozdrawiam :)

: 12 paź 2017, 16:23
autor: Janus
Najpierw sprawdź czy to spasuje się z JAKĄKOLWIEK skrzynią z Zafiry, a potem kombinuj...

: 12 paź 2017, 18:15
autor: bravomen
Janus a czemu tak? obawiam się, że to może być problem patrząc na mocowania skrzyni do silnika... :/

: 12 paź 2017, 19:53
autor: Janus
Silnik + skrzynia jako układ napędowy mocowane są do nadwozia w 3 punktach - 2 łapy na skrzyni + jedna na silniku. Jak zostawisz ori skrzynie, to:

1. Nie ruszasz dwóch łap
2. Nie zmieniasz półosi
3. Nie zmieniasz przegubów
4. Nie kombinujesz ze sterowaniem biegami itp itd

Jak dla mnie jeżeli swap, to tylko przy zostawieniu oryginalnej skrzyni. Tylko że twoją skrzynię z benzyny to ten 1.8T w krótkim czasie może obrócić w perzynę. Minimum skrzynia z diesla 2.0 bo tam jest 230Nm i ta skrzynia spokojnie serię 1.8T zniesie.

: 12 paź 2017, 21:05
autor: bravomen
Janus, skrzynie z diesla są różne, znalazłem coś takiego...
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-opel- ... ml#thumb/1

do silnika :
Obrazek
taka skrzynka:
Obrazek

jakby... pasowało? :P

: 12 paź 2017, 22:30
autor: Janus
bravomen pisze:(...)

jakby... pasowało? :P
Na 90% pasuje. Po ilości otworów na zamach oraz kształcie bloku do kielicha skrzyni, śmiem zakładać że blok 1.8T jest pochodną dużego bloku w silnikach GM. Myślę że 2.2 benzyna, diesle 2.0 i 2.2 to takie same bloki. Generalnie są to silniki z układem głowicy takim, że pod maską masz dolot od strony zderzaka a wydech od strony ściany grodziowej.

Na angielskich forach znalazłem, że skrzynia F23 z diesla 2.0 pasuje do benzyny 2.0. Zrobiłem szablon od F23, przyłożyłem do bloku C18NZ (to samo co C20NE, X20XEV, C20XE) i... pasuje. Na bazie tej wiedzy będę łączył C20NE ze skrzynią F23 w Zafirze. Zobaczymy co wyjdzie...

Co do twojego pomysłu ze swapem - taniej albo w tej samej cenie wyjdzie uturbić twoje Z18XE niż kombinować z tym swapem... Popatrz - tutaj musisz tylko odprężyć silnik i minimalnie go dmuchnać, jeżeli celujesz w okolice 150KM. Nie wiem ile wytrzymają korby, ale jeżeli ktoś zrobiłby program z opcją "boost" i tylko wtedy te 240Nm, to silnik pewnie trochę pochodzi

scaliłem - sebu$
bravomen pisze: dlaczego ten?
1) silnik GM
2) sprawdzone, mało awaryjne
3) 150 KM, 240 NM (już od 2k obrotów)
4) Dobra jednostka pod gaz
A dlaczego nie X22XE z Omegi B? 140-145KM/202Nm?. Wolnossak na pasku zębatym. Pochodna Ekokibla X20XEV. Po założeniu koła zamachowego z Astry F 1.7DTL powinien podejść do skrzyni z Z18XE. Sprzęgło przy odrobinie szczęścia wydoli, skrzynia na dobrym oleju również...

: 13 paź 2017, 07:51
autor: Tazz
Janus, silniki z omegi x22xe i z22xe mają rozrzad na pasku i moc 144 km 206 Nm. Silniki 2.2 na rozrzadzie lancuchowym były w VC i signum i miały bezpośredni wtrysk paliwa (nazywały się direct) i miały 147 km, i były też montowane w ZB :)

: 13 paź 2017, 08:12
autor: Janus
Tazz pisze:Janus, silniki z omegi x22xe i z22xe mają rozrzad na pasku i moc 144 km 206 Nm. Silniki 2.2 na rozrzadzie lancuchowym były w VC i signum i miały bezpośredni wtrysk paliwa (nazywały się direct) i miały 147 km, i były też montowane w ZB :)
Z22XE to silnik GM i już na łańcuchu. Jeździło to (może w VB), w AG i ZA, oraz na początku produkcji VC i miało 147KM. Silnik 2.2 direct to 155KM i rzeczywiście pojawił się dopiero w ZB.

: 13 paź 2017, 08:32
autor: bravomen
Janus pisze:
Co do twojego pomysłu ze swapem - taniej albo w tej samej cenie wyjdzie uturbić twoje Z18XE niż kombinować z tym swapem... Popatrz - tutaj musisz tylko odprężyć silnik i minimalnie go dmuchnać, jeżeli celujesz w okolice 150KM. Nie wiem ile wytrzymają korby, ale jeżeli ktoś zrobiłby program z opcją "boost" i tylko wtedy te 240Nm, to silnik pewnie trochę pochodzi
Taka operacja uturbienia mojej 1.8 zamknie się w okolicy 10k pln, więc to dużo niestety

W momencie gdy kupię takiego saaba angola za śmieszne pieniądze to po wyjęciu tego co mi potrzeba to zostaje mi reszta którą spokojnie za rozsądny grosz puszczę użytkownikom na forum saaba. Po operacji przekładki zostają mi jeszcze stare graty z Zafiry, które również można za sensowny pieniądz ohandlować, bo uważam, że serduszko i skrzynia z mojego auta są w naprawdę dobrej kondycji, na co spokojnie mogę nawet gwarancji udzielić, bo oleju nie bierze, kompresję trzyma i działa bez kłopotu.
Pozostanie mi jedynie ogarnąć fundusz na samą przekładkę i strojenie, więc po wstępnych oględzinach sądzę, że w 2-3 k PLN bym się zamknął, przy okazji miałbym możliwość zadbania o auto antykorozyjnie tak po całości :))
Janus pisze: A dlaczego nie X22XE z Omegi B? 140-145KM/202Nm?. Wolnossak na pasku zębatym. Pochodna Ekokibla X20XEV. Po założeniu koła zamachowego z Astry F 1.7DTL powinien podejść do skrzyni z Z18XE. Sprzęgło przy odrobinie szczęścia wydoli, skrzynia na dobrym oleju również...
Zwiększać pojemność do 2.2? jednak chyba wolał bym mieć dmuchawkę w 1.8 :) Nie dość że więcej KM to i NM więcej o 20 %

: 13 paź 2017, 09:20
autor: ryba1
SWAP-y nie były i nigdy nie będą tanie.Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM.mam takie zlecenie na uturbienie 1.8.same graty to koszt około 5-6 tyś

silnik z SAAB-a dobra baza

: 13 paź 2017, 09:54
autor: bravomen
ryba1 pisze:SWAP-y nie były i nigdy nie będą tanie.Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM.mam takie zlecenie na uturbienie 1.8.same graty to koszt około 5-6 tyś

silnik z SAAB-a dobra baza
jak mówisz, same graty 5-6 k i dolicz robotę i strojenia no i się robi 10k
A mi właśnie chodzi o podniesienie bardziej momentu niż samych kucy

stą po wstępnym rozeznaniu rynku, jak bym dobrze zakombinował to graty do swap-a będą za free, kwestia robocizny... ;)

: 13 paź 2017, 19:43
autor: Janus
ryba1 pisze:(...)Z18XE spokojnie wytrzyma 210-220KM (...)
Mały OT - Masz jakieś doświadczenia? Znasz konkretne silniki zrobione na taką moc? Z czego Z18XE ma korby że tyle wydoli? Jak to się ma do korb z X20XEV? Te z Z18XE są lepsze?
Mam w garażu C20NE po kapitalce akurat w fazie docierania - ale o tym gdzie bym nie czytał, to napisane że 200KM nie wytrzyma...

: 13 paź 2017, 20:46
autor: bravomen
ryba1, Pytanko mam, ile taki swap kosztuje? chodzi mi głównie o sam koszt robocizny :)

: 25 paź 2017, 08:30
autor: bravomen
Po rozmowie ze "znawcą" tematu, opcja takiego swapu bardzo ciężka co za tym idzie mocno kosztowna i kompletnie nie opłacalna. Łatwiej zaturbić obecną jednostkę więc odpuszczam temat :(

: 25 paź 2017, 10:20
autor: Janus
bravomen pisze:Po rozmowie ze "znawcą" tematu, opcja takiego swapu bardzo ciężka co za tym idzie mocno kosztowna i kompletnie nie opłacalna. Łatwiej zaturbić obecną jednostkę więc odpuszczam temat :(
Zafira w ogóle jest mało swapowana. Jeden z poważnych swap-ów które opisywane były, to Zafira A Pana Zero z forum Astry G. On zamienił LET-a na 3.2 V6. I to był bardzo ciekawy swap, aczkolwiek skrzynia z LET-a dużo zniesie... W sumie to już włożenie motoru 2.5 V6 (a jeszcze może z wałkami z 3.0... gdzie masz okolice 180-190KM) to już prosi się o skrzynię z diesla. Ja sobie wymyśliłem chyba najbardziej bezsensowny swap - 2.0 8V... Skrzyni wystarczy, tylko że każdy inny silnik byłby mocniejszy, bardziej rozwojowy. Ale ja postawiłem na idiotodporność konstrukcji oraz mało rozbudowany, nieawaryjny osprzęt...