Strona 1 z 4
Czujnik położenia wału, błąd
: 13 cze 2010, 20:32
autor: darkp1
Witam. Dziś po podłączeniu fejsa był zapisany błąd P0335 - P0335 Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem
I co dalej z tym począć? Nawet nie wiem gdzie jest ten czujnik
: 14 cze 2010, 16:35
autor: bondzo001
kolego
darkp1, czy cos ci sie dzieje, czy tylko blad ci sie wyswietla?ja tez mialem pol roku temu taki blad, wykasowalem i wszystko bylo ok.
a czujnik jak sie nie myle to jest pod filtrem oleju bynajmiej u mnie
: 14 cze 2010, 19:33
autor: darkp1
Na zimnym silniku jest falowanie obrotów, trochę gorsza reakcja na gaz, i dymienie z rury. Oraz czuć olejem. Ale to jest chyba powiazane z tym że turbo trochę puszcza. Tylko to falowanie obrotów nie wiem skąd, jest takie, że prawie gaśnie. Ale tylko na zimnym.
: 14 cze 2010, 19:47
autor: boogoo
Musisz wymienic ten czujnik i powinno byc po sprawie.Chyba że zakłócenia są od koła dwumasowego,które jest tak wybite,że powoduje mylne pomiary dot.wału.Ale nie zajmuj się tym tylko najpierw wymień czujnik położenia wału.
Zrobisz to sam z kanału.Musisz tylko odkręcic mocowanie metalowej rury i ją lekko odchylic,aby wyjąc czujnik.On przykręcony jest do bloku na jednym torxie.U góry masz złącze,zamocowane na blaszce,widoczne od góry silnika.
: 14 cze 2010, 19:54
autor: darkp1
Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale rok temu zosia miała wymieniany EGR i czyszczony dolot. Dwa tygodnie po tym zabiegu się zaczeły te falowania obrotów.
Takie coś?
http://allegro.pl/item1050682057_czujni ... 02138.html
Panowie wie ktoś jakie są objawy gdy ten czujnik pracuje nieprawidłowo?
: 15 cze 2010, 00:08
autor: boogoo
No właśnie takie jak u ciebie.Przy drastycznych zaburzeniach może dojśc do pęknięcia wału korbowego.
: 15 cze 2010, 15:13
autor: darkp1
boogoo pisze:Przy drastycznych zaburzeniach może dojśc do pęknięcia wału korbowego.
Przez ten czujnik? :O
: 15 cze 2010, 16:44
autor: boogoo
darkp1 pisze:Przez ten czujnik? :O
tak,ponieważ czujnik ten nakreśla mapę wtrysku i jego momentu.Przy niewłaściwym momencie wtrysku,na wale korbowym mogą powstawac potężne naprężenia, w wyniku których dochodzi do jego uszkodzenia.
Ale najczęściej poprzedzone to jest uszkodzeniem koła zamachowego i w wyniku zakłóceń jego pracy,powstają mylne dane od czujnika.
Dlatego nie wolno go bagatelizowac...wogóle temat dośc długi....
: 15 cze 2010, 19:09
autor: darkp1
Czyli narazie polecasz wymienić ten czujnik? Jego się tylko wyjmuje i wkłada nowy, czy jeszcze trzeba coś regulować/ustawiać?
Jak masz czas, możesz opisać temat. Chętnie poczytam a i przyda się dla potomnych, bo nic podobnego na naszym forum nie ma
: 16 cze 2010, 13:58
autor: boogoo
Tylko wymieniasz i trzeba skasowac błąd...
: 17 cze 2010, 12:52
autor: giant19s
Ja skasowałem tylko błąd i jeżdżę do dziś i nic się nie dzieje
: 17 cze 2010, 13:02
autor: darkp1
giant19s pisze:Ja skasowałem tylko błąd i jeżdżę do dziś i nic się nie dzieje
A mi Marki wykasował (choć 1,5 roku tego błędu nie było) i teraz znów jakiś jest zapisany, będę musiał do kogoś podjechać na fejsa i zobaczyć. Narazie brak czasu.
Dzięki
boogoo za pomoc
: 17 gru 2012, 10:08
autor: samuel
odświeżę temat , zafirka nie chce odpalić
, czasami prawie łapie ale prawie robi różnicę
,po zczytaniu op-comem wyskakuje P0335 (D) -obwód czujnika poza wymaganym zakresem i P0340 (A) - obwód czujnika wałka rozrządu wadliwe działanie . Pytanie do wieloletnich użytkowników zacząć od wymiany czujnika ? czy jest różnica benzyna , diesel czy opel ma jeden wzór ? z góry dziękuje za podpowiedzi i sugestie , może ominę holowanie do jakiś magików
: 17 gru 2012, 10:53
autor: Harry200
Na początek wymień czujnik położenia wału, czujnika wałka rozrządu nie ma w tym silniku, jego rolę pełni czujnik pozycji pompy wtryskowej.Często uszkodzenie czujnika wału generuje i ten drugi bład. Czy przed tą awarią nie miałeś problemów z obrotomierzem..?.
: 17 gru 2012, 10:59
autor: samuel
miałem ostatnio kilka spadków mocy połączonych z falowanie obrotów