ZAFIRA A 1.8XE [ FALOWANIE + BŁĘDY ]
Moderator: Sebu$
ZAFIRA A 1.8XE [ FALOWANIE + BŁĘDY ]
Witam wszystkich !
Zafirę posiadam od sierpnia i od samego początku miała problem z falowaniem na wolnych obrotach. Przez ten czas w samochodzie wymieniłem :
- czujnik prędkości koła ( piasta )
- sonda lambda za katalizatorem
- cewka zapłonowa + świece
- pompa paliwa ( stara umarła )
Problem pojawia się na LPG ( gaz był regulowany ).
Objawy, po załączeniu ssania na zimnym i przejściu na LPG jest ok to momentu kiedy nie przejadę parę km, potem się zatrzymuje i obroty zaczynają falować , co śmieszne jeśli w tej sytuacji dam silnikowi większe obciążenie np: załączę klimatyzacje na 30 sek czy sam nawiew ustawię na max przez chwile po czym go rozłączę auto przestaje falować i tak znów do momentu kiedy nie ujadę parę km i sytuacja się powtarza. Również czasem podczas jazdy na LPG jak jest ( depnę ) wyskoczy CHECK . Nie mam pojęcia skąd to falowanie więc się poddałem i zalogowałem się na forum ;
- przepływomierz podmieniałem ( bez zmian )
- przepustnice czyściłem ( bez zmian ) oraz podmieniłem na inną ( również bez zmian )
błędy z OBD
https://zapodaj.net/a320e52437911.png.html
Zafirę posiadam od sierpnia i od samego początku miała problem z falowaniem na wolnych obrotach. Przez ten czas w samochodzie wymieniłem :
- czujnik prędkości koła ( piasta )
- sonda lambda za katalizatorem
- cewka zapłonowa + świece
- pompa paliwa ( stara umarła )
Problem pojawia się na LPG ( gaz był regulowany ).
Objawy, po załączeniu ssania na zimnym i przejściu na LPG jest ok to momentu kiedy nie przejadę parę km, potem się zatrzymuje i obroty zaczynają falować , co śmieszne jeśli w tej sytuacji dam silnikowi większe obciążenie np: załączę klimatyzacje na 30 sek czy sam nawiew ustawię na max przez chwile po czym go rozłączę auto przestaje falować i tak znów do momentu kiedy nie ujadę parę km i sytuacja się powtarza. Również czasem podczas jazdy na LPG jak jest ( depnę ) wyskoczy CHECK . Nie mam pojęcia skąd to falowanie więc się poddałem i zalogowałem się na forum ;
- przepływomierz podmieniałem ( bez zmian )
- przepustnice czyściłem ( bez zmian ) oraz podmieniłem na inną ( również bez zmian )
błędy z OBD
https://zapodaj.net/a320e52437911.png.html
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 19:48 przez ThomasGSXR, łącznie zmieniany 1 raz.
Na PB żadne błędy się nie pojawiają. Na korekcie gazu byłem miesiąc temu , żadne błędy gazownikowi też nie wyskakiwały. Sprawdzę wtyczki, może jakiś kabel się przeciera albo ma luz.Oficer pisze:Co do wypadania zapłonów, na PB również ? może problemem jest listwa wtryskowa gazu ?
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 20:54 przez ThomasGSXR, łącznie zmieniany 1 raz.
Denso KT20, Zafira jest dziewczyny, ja mam te same świece w e39 i nigdy z nimi nie miałem jeszcze problemu, wracając do tematu gazu, podczas samej jazdy nic nie szarpie, trzyma moc jest ok , tylko problem jest na biegu jałowym, dzięki za poradę zamienię świece miejscami.... a , wcześniej też miałem wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i zmieniłem świece na nowe, było dalej to samo to kupiłem cewkę i nadal bez zmian.gRZENIU pisze:ThomasGSXR, a na jakiej firmy wymieniłeś świece ??? Bo być może ta na 1 cylindrze nie domaga , spróbój zamienić je miejscami i zobacz , czy nie będzie wypadania zapłonu na zamienionej świecy ...
Ostatnio zmieniony 13 lis 2017, 21:01 przez ThomasGSXR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
może któryś wtryskiwacz od gazu leje, w sensie któryś się nie domyka i puszcza cały czas gaz,
jest zaburzona mieszanka - za dużo paliwa za mało powietrza i silnik się dusi
jak ci wyskakuje już ten check to nie ma przypadkiem błędu sondy lambda o zbyt bogatej mieszance ?
potraktuj to jako jeden z pomysłów co jest nie tak bo na 100% to ciężko będzie powiedzieć, uszczelka pod głowicą, EGR ale od egr chyba obroty nie falują
jest zaburzona mieszanka - za dużo paliwa za mało powietrza i silnik się dusi
jak ci wyskakuje już ten check to nie ma przypadkiem błędu sondy lambda o zbyt bogatej mieszance ?
potraktuj to jako jeden z pomysłów co jest nie tak bo na 100% to ciężko będzie powiedzieć, uszczelka pod głowicą, EGR ale od egr chyba obroty nie falują
Czasem wywali sondę , na tym screenie z ost. odczytu akurat nie wywaliło ale przeważnie wywala tą za katem, a jest wymieniona.Morfi_pl pisze:może któryś wtryskiwacz od gazu leje, w sensie któryś się nie domyka i puszcza cały czas gaz,
jest zaburzona mieszanka - za dużo paliwa za mało powietrza i silnik się dusi
jak ci wyskakuje już ten check to nie ma przypadkiem błędu sondy lambda o zbyt bogatej mieszance ?
potraktuj to jako jeden z pomysłów co jest nie tak bo na 100% to ciężko będzie powiedzieć, uszczelka pod głowicą, EGR ale od egr chyba obroty nie falują
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Może leje wtrysk benzyny i na gazie podlewa benzyna i ma zbyt bogato
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 02 lis 2017, 17:47
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
przecież kolega napisał że problem pojawia się na LPGTazz pisze:Może leje wtrysk benzyny i na gazie podlewa benzyna i ma zbyt bogato
https://www.youtube.com/watch?v=alQXTBN_IFA
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
A ja napisałem ze wtrysk BENZYNY leje jak auto chodzi na LPG . Wtedy ma w cylindrze i gaz i benzynę i za bogata mieszankę .
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Wypadanie zapłonu moim skromnym zdaniem jest to brak wybuchu w cylindrze spowodowane jest raczej brakiem paliwa. W instalacjach sekwencyjnych w czasie przełączania podawany jest jednocześnie benzyna i gaz, co prawda krótko ale wypadania nie generuje. W moim przypadku jeśli mogę podzielić się, wypadanie pojawiało się w momencie przełączenia na gaz i to zawsze rano przy pierwszym odpaleniu. Co się okazało, miałem minimalną nieszczelność na wężu przy samej listwie wtryskującej, którą odkryłem przypadkowo. Nieszczelność była tak mała,że nie czuć było smrodu gazu a i tak przez noc wąż się opróżniał i w efekcie zanim doszło do pracy na gazie wypadały zapłony. Poszedłem dalej i kupiłem komplet naprawczy wtryskiwaczy gazowych Valteka (27PLN). Po rozmontowaniu listwy wtryskującej wyglądało to tak "jakby ktoś tam zrobił kupę". Tłoczki prawie były unieruchomione. Najłatwiej będzie zamienić wężyk i wtyczkę wtryskiwacza z innym (obok) i przy obserwować czy będzie wypadał inny zamieniony cylinder. Jeśli tak to wina wtryskiwacza jeśli dalej ten sam to winy szukałbym w cewce i świecy (gaz ma większą oporność więc czasem na benzynie silnik będzie pracował prawidłowo a na gazie już nie). W skrajnych przypadkach wypadnie zapłonów może być spowodowane brakiem kompresji w cylindrze ale to już wiąże się z nadmiernym zużyciem oleju, kopceniem lub wypaleniem zaworów.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2017, 21:12 przez prezes_ber, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego. Problemem jest falowanie wolnych obrotów tylko po postoju nocnym lub kilkugodzinnym, po pracy. Są to gwałtowne przygazówki, do prawie 2000 obrotów, potem spadki do ok. 600 az zatrzęsie silnikiem. W tym czasie jazda jest problematyczna, samochód się dławi gdy chce dodać gazu, muszę ruszać z wyczuciem naciskając gaz. Poniewaź odpalam na zimnym, problem dotyczy benzyny. W miarę szybko wszystko dochodzi do normy podczas jazdy, i już wolne obroty są stabilne, moc jest jaka powinna być. Jest OK zarówno na gazie i LPG. Czasami pomaga dobre przygazowanie, jakby coś się przełamało Gdy opalam silnik ciepły lub chociaż letni, problemu nie ma. Błędów nie ma poza tradycyjnym przy tym silniku na gazie 170. Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2017, 22:34 przez kaes, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki, a czy to normalny objaw, że po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka chłodzenia, taka jakby żółta chłodniczka z gwiazdka i świeci aż do odpalenia?mariusz131 pisze: ↑20 gru 2017, 07:15 Miałem podobne objawy (co prawda w golfie) i winowajcą był czujnik temperatury płynu chłodzącego. Może nie zaszkodzi sprawdzić.