Pewien spadek ciśnienia doładowania 2.0 opc z20let
: 15 lis 2017, 22:57
Witam
Czytając różne tematy i nie tylko dowiedziałem się że seryjne ciśnienie doładowania w z20let ma wynosić 0.8b w piku i schodzić do ok 0.6b przy mocy max czyli około 5500obr/min. U mnie to ciśnienie w piku wynosi max 0.6-0.7b a przy 5500obr/min około 0.4 - 0.45b. Dodam że nie mam precata. Czy może być to spowodowane tym że wydech jest teraz bardziej "luźniejszy"? Chyba wątpie w to ponieważ ecu bierze info z mapy jakie ma utrzymywać czasy wtrysku i doładowanie. Wszystko jest szczelne, zawór dv ok, podciśnienia sprawdzone wymienione wężyki, błędów brak jakichkolwiek. Gruszka ok, nie ma problemów z przeładowaniem tylko to niskie ciśnienienie. Szukałem i nie znalazłem jeszcze takiego przypadku, że spadek ciśnienia wynosi jakieś 10-20% względem serii. Tylko pytanie czy seria ma te 0.6 przy tych 5500obr/min czy to dane wyssane z palca. Proszę o jakieś info kogoś kto ma lub miał, testował opc i jak to tam rzeczywiście jest. Wersja opc 200 konna. Będę wdzięczny za rady. Nie miałem okazji sprawdzić z innym opc jak jedzie dla porównania.
Aha zapomniałem o najważniejszym, jako że posiadam szerokopasmówkę sprawdzając skład mieszanki przy WOT jest za bogato bo AFR wynosi 10.5 i wątpie w to żeby opel tak to wystroił . Świadczy to że brakuje tego powietrza i to by się pokrywało z tym niższym doładowaniem, bo gdyby doładowanie było te 10-20% większe to AFR byłby wyższy około 12-13. A 10,5 to na pewno za bogato jak na seryjny program
Czytając różne tematy i nie tylko dowiedziałem się że seryjne ciśnienie doładowania w z20let ma wynosić 0.8b w piku i schodzić do ok 0.6b przy mocy max czyli około 5500obr/min. U mnie to ciśnienie w piku wynosi max 0.6-0.7b a przy 5500obr/min około 0.4 - 0.45b. Dodam że nie mam precata. Czy może być to spowodowane tym że wydech jest teraz bardziej "luźniejszy"? Chyba wątpie w to ponieważ ecu bierze info z mapy jakie ma utrzymywać czasy wtrysku i doładowanie. Wszystko jest szczelne, zawór dv ok, podciśnienia sprawdzone wymienione wężyki, błędów brak jakichkolwiek. Gruszka ok, nie ma problemów z przeładowaniem tylko to niskie ciśnienienie. Szukałem i nie znalazłem jeszcze takiego przypadku, że spadek ciśnienia wynosi jakieś 10-20% względem serii. Tylko pytanie czy seria ma te 0.6 przy tych 5500obr/min czy to dane wyssane z palca. Proszę o jakieś info kogoś kto ma lub miał, testował opc i jak to tam rzeczywiście jest. Wersja opc 200 konna. Będę wdzięczny za rady. Nie miałem okazji sprawdzić z innym opc jak jedzie dla porównania.
Aha zapomniałem o najważniejszym, jako że posiadam szerokopasmówkę sprawdzając skład mieszanki przy WOT jest za bogato bo AFR wynosi 10.5 i wątpie w to żeby opel tak to wystroił . Świadczy to że brakuje tego powietrza i to by się pokrywało z tym niższym doładowaniem, bo gdyby doładowanie było te 10-20% większe to AFR byłby wyższy około 12-13. A 10,5 to na pewno za bogato jak na seryjny program