Strona 1 z 1
Cieknące silniki
: 17 lis 2017, 12:04
autor: Artur_KRK
Silniki 2.0 DTI charakteryzuje cecha, którą nazywam "syndromem niemieckich samochodów".
Dotyczy ona również Volkswagenów i Audi.
Gdy nastaje zima wszystkie z przebiegiem ponad 200 tysięcy km zaczynają cieknąć.
Przyczyną jest najpewniej zmiażdzenie uszczelek i prawdopodobnie poluzowanie śrub od drgań silnika.
Przez to, że ściągnąłem filtr powietrza mam dostęp do śrub skręcających części bloku - spod których cieknie.
Najpierw poszły miękko. Ale później zacząłem je skręcać przy użyciu sprężynowego, a więc nieprecyzyjnego dynamometru.z siłą 20-30 Nm.
Coś za dużo było tych obrotów, więc przestałem.
Później dowiedziałem się, że w samochodach francuskich są jakieś "aluminiowe śruby jednorazowego użytku".
Korzystając z okazji dostępu - chciałbym podokręcać wszystkie śruby. Ale boję się jakąś urwać.
Czy wiecie coś na temat dokręcania części bloku w Oplach?
: 17 lis 2017, 17:45
autor: tomzam
Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
: 17 lis 2017, 18:55
autor: Morfi_pl
: 17 lis 2017, 19:22
autor: Artur_KRK
tomzam pisze:Sruby o których piszesz to śruby obudowy rozrządu, wkręcane są w aluminium, rozmiar M8, nie mam tabeli z momentami dokręcania tych śrub, ale w ten materiał taki rozmiar śruby to zazwyczaj 10-12Nm i prawdopodobnie przeciągnąłeś już gwinty. w tym miejscu pokrywa ta jest uszczelniana uszczelką pod głowicę (metalową), jedynym sposobem na zrobienie tego porządnie jest zdjęcie całej obudowy rozrządu i nałożenie warstwy silikonu - duuuużo roboty
Ja osobiście zamiast uszczelniać swój silnik założyłem drugi suchy, czasowo i pracowo - na pewno szybciej, cenowo - prawie to samo a przy okazji trochę więcej w nim zycia
Te śruby, które podciągnąłem są na wystającym rancie. I tak samo jest wystająca - dolna część z gwintem żeńskim przelotowym.
W przypadku zerwania wystarczy wymienić śrubę na dłuższą i od spodu dać nakrętkę. Bo jest na to miejsce.
Ale wielkie dzięki za informację i za link Morfi_pl do namiarów z siłami dokręcenia.
Na razie będę obserwował - co się dzieje.
Pozdrawiam
PS
Przy ubytku oleju 0,5-1 litr na 10 tysięcy km i do tego w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.
: 17 lis 2017, 20:11
autor: Dziadek13
Artur_KRK pisze: w upalne lato, nie będę się na razie przejmował. Po prostu irytują krople, które zimą zostają pod samochodem.
Załóż osłone pod silnik i irytacja z głowy.U mnie poci się pod chłodniczką oleju tam zawsze jest spocone szczególnie jak wymieniamy filtr oleju targa się obudową i uszczelka popuszcza.
: 17 lis 2017, 21:27
autor: tomzam
u mnie w starym silniku osłona nazbierała tyle oleju wymieszanego z kurzem i innym syfem że odpadła w czasie jazdy pod ciężarem tego wszystkiego, ale faktycznie - plam nie było
w ori osłonach jest filcowe wyciszenie, które ładnie chłonie wszystkie wycieki
: 18 lis 2017, 09:18
autor: Artur_KRK
Dziadek13 pisze:
Załóż osłone pod silnik i irytacja z głowy.U mnie poci się pod chłodniczką oleju tam zawsze jest spocone szczególnie jak wymieniamy filtr oleju targa się obudową i uszczelka popuszcza.
Faktycznie. to jest drugie miejsce wycieku, albo raczej pocenia - w okolicy filtra oleju