Strona 1 z 1

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 28 lis 2017, 10:45
autor: Basterw
Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 28 lis 2017, 13:36
autor: Dziadek13
Basterw pisze: 28 lis 2017, 10:45 Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze?.
Bardzo długo ja muszę zrobić 3 km lub więcej żeby widać ruch wskazówki taki to silnik np teraz z przysłoniętą do połowy chłodnicą .
Basterw pisze: 28 lis 2017, 10:45 Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie?
Nie wszystkie ja mam DTL i nie mam,w nowszych już są ale można sprawdzić po vinie jest taki temat na forum podajesz vin i dostaniesz wszystko co potrzeba. http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... &start=915
Basterw pisze: 28 lis 2017, 10:45 co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
Należy sprawdzić układ podciśnienia może być nie szczelny,lub podwiesza się ez od turbiny.

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 02 gru 2017, 19:40
autor: Morfi_pl
Basterw pisze: 28 lis 2017, 10:45 Cześć mam parę pytań dotyczących mojego nowego zakupu. Czy możecie mi powiedzieć po jakim czasie powinna rosnąć temp do tych pierwszych kresek przy obecnej aurze? Następne czy zafki z 2003r maja dwumasy wszystkie? I co moze byc przyczyna że turbo raz działa raz nie nie dymi na czarno ani nic poprostu raz chodzi jak rakieta a innym razem jakby miał 50 km i przy 2000 obr nieraz bardzo klekocze.
miałem astrę z tym silnikiem i w zimie temperatura silnika to masakra, przy -15 stopniach potrafił się nagrzać do 90 stopni dopiero pod pracą (nawet z nowym termostatem i sprawnym układem)

co do turbo to faktycznie elektrozawory podciśnieniowe trzeba by posprawdzać i szczelność instalacji podciśnienia, no i pytanie czy lampkę Check engine masz sprawną - powinna się zapalić na chwile przed odpaleniem i zgasnąć

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 03 gru 2017, 00:01
autor: Basterw
Lampka checka działa co do grzania to potrafie teraz przejechac z 10 km i wskazowka nawet nie drgnie a z nawiewu leci letnie powietrze a czy mozecie na zdjeciu pokazac gdzie sa te elektrozawory?Pytanie czy wymieniac termostat?

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 03 gru 2017, 15:48
autor: Dziadek13
Basterw pisze: 03 gru 2017, 00:01 Pytanie czy wymieniac termostat?
Sprawdź ręką po przejechaniu np 5 km czy oba węże czyli do chłodnicy i z chłodnicy są ciepłe jak tak to do wymiany.
Basterw pisze: 03 gru 2017, 00:01 czy mozecie na zdjeciu pokazac gdzie sa te elektrozawory
Proszę.

Obrazek
Obrazek

A tu są od klapek i egr ale bez egr elektrycznego.

Obrazek

A tu są z elektrycznym egr te koło aku jeden inny do klapy gaszącej.

Obrazek

Tu jest pompa wakum tak do kompletu.

Obrazek

A tu masz to do przeczytania.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?f=31&t=5672

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 06 sty 2018, 12:10
autor: Basterw
A czy możecie powiedzieć w którym miejscu by zasłonić chłodnice ? I jak podczas zimy zadbać o klima żeby w lato nie byli że nie działa

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 06 sty 2018, 15:30
autor: Dziadek13
Ja zasłaniam całą tylko wycinam otwór na wlocie powietrza do filtra bo inaczej nie pojedzie.
Klime od czasu do czasu używam co by olej smarował sprężarkę, przydatne podczas parowania szyb jak jest pełna obsada siedzeń.
A jak dłuższa trasa to odsłaniam do połowy z prawej strony tą część gdzie masz interkuler starcza.

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 07 sty 2018, 18:32
autor: Basterw
I jeszcze jedno czy spalanie 8.3l to dużo? Pomijam to że bardzo długo się grzeje i te moje turbo działa raz na jakiś czas

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 07 sty 2018, 19:13
autor: Sebu$
Basterw pisze: 07 sty 2018, 18:32 I jeszcze jedno czy spalanie 8.3l to dużo? Pomijam to że bardzo długo się grzeje i te moje turbo działa raz na jakiś czas
dużo

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 07 sty 2018, 19:18
autor: Dziadek13
Spalanie w normie szczególnie o tej porze roku, no i Bytom.To są pobożne życzenia producenta na foto.

Obrazek

Te silniki długo się grzeją zimą wiadomo turbo,interculer zimne powietrze.
Z tym turbo to nie rozumie błędy masz?.
Podciśnienie sprawne?.
Elektrozawór sprawny?.
No i czy same turbo sprawne luzy na osi?.
A na koniec powiedz po czym poznajesz że turbo działa raz na jakiś czas.

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 08 sty 2018, 10:42
autor: Basterw
Błędów nie mam mechanik co wymieniał mi dwumase teraz mówił że ten elektrozawor od turbiny jest niby sprawny i układ szczelny. Co do działania turbo to są momenty kiedy te auto idzie jak marzenie ma kopa i wogol a nieraz jakby miał 50 koni. Dziś ostrzałem po 7 km lewy wąż od silnika był ciepły czy to oznacza termostat do wymiany?

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 08 sty 2018, 15:23
autor: Dziadek13
Basterw pisze: 08 sty 2018, 10:42 Co do działania turbo to są momenty kiedy te auto idzie jak marzenie ma kopa i wogol a nieraz jakby miał 50 koni. Dziś ostrzałem po 7 km lewy wąż od silnika był ciepły czy to oznacza termostat do wymiany?
Dotykaj ten wąż ale przy chłodnicy bo zaraz przy silniku fałszuje bo nabiera temperatury od silnika.
Przy tym silniku jak piszesz "jakby miał 50 koni" czyli jedziesz w trybie awaryjnym,czym mechanik sprawdzał błędy widziałeś czy na słowo wierzysz.
Kontrolka działa od błędów jak przekręcisz kluczyk?.ECU widzi że przy danych obrotach musi być takie doładowanie a jak nie ma to wali błędem np:
P1125 Zawór regulacyjny cisnienia turbo doładowania - niesprawność obwodu pradowego Wiazka przewodów, zawór regulacyjny cisnienia doładowania.
Lub:
P0400,"Układ recyrkulacji spalin - błedny przepływ"

Zafira 2.0 dti parę pytan

: 08 sty 2018, 23:57
autor: Basterw
Kontrolki działaja auto z kluczem jak i check sie zapalaja po przekreceniu kluczyka przy mnie podpinał komputer i wyszło brak błedów. Dzisiaj jeszcze zauwazyłem ze jak mam nawiew na zimne ustawiony to temp. na zegarach wzrasta szybciej