Brak odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
michalpiotr

Brak odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem

#1 Post autor: michalpiotr »

Witam,

Czy spotkał się ktoś z problemem nie odcinania paliwa podczas hamowania silnikiem? Sytuacja np. taka: 4 bieg, 4000 obrotów, puszczam gaz, a paliwo nie jest odcinane.
Nie posiadam LPG, wymienione zostały:
- przepustnica
- pedał gazu
- sterownik
- czujnik położenia wału korbowego
- czujnik wałka rozrządu
- map sensor
- obie sondy lambda
- czujnik temperatury płynu chłodzącego
- czujnik temperatury powietrza dolotowego

Ponadto samochód szarpie i ma mniejszą moc. Błędów nie ma żadnych.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Znalazłem w moich plikach taki opis troche pasujący do twoich problemów.Jako że nie mój to go dam w cytat.
Koniec problemów z odpalaniem,szarpaniem i gaśnięciem.Winowajcą był regulator ciśnienia paliwa znajdujący się przy pompie paliwa w zbiorniku.Regulator ten się nie otwierał co powodowało,że pompka sprężała paliwo a to nie wracało do zbiornika.Utrzymujące się ciśnienie uszkodziło dodatkowo zawór zwrotny w pompce paliwa.Jak ten zawór się nie otworzył to silnik spalił to co miał tylko w przewodach paliwowych i gasł lub pod koniec wypalania paliwa zawór się otworzył to silnik zdążył jeszcze chlipnąć normalnego ciśnienia paliwa ale już kulał bo ECU szukał optymalnych warunków pracy jednak było to dla niego trudne zadanie i dlatego szarpał robił kangurki itp.Teraz jak ręką odjął.Jednakże zanim do tego doszedłem dwa warsztaty samochodowe nie zdiagnozowało usterki przy czym jeden stwierdził ze padł ECU.Wysłałem do naprawy kosztowało mnie to w sumie 644 zł i po "niby naprawie" autko dalej nie odpalało.Reasumując wydałem 1799 zł przez kolejne miesiące aby dziś wstawiając kompletny używany zespół pompy paliwa za 95 zł autko zaczęło normalnie pracować.Zanim wyślecie ECU do naprawy warto sprawdzić pozostałe elementy.Każdy z tych mechaników podłączał silnik pod kompa i wychodziły cuda błędy.usterkę w moim przypadku zdiagnozowałem sam bez kopma a za pomocą przyrządu pomiarowego i dodatkowo ciśnieniomierza.

michalpiotr

#3 Post autor: michalpiotr »

Nie pisałem o tym bo nie sądziłem że może to mieć związek z tematem: pompę paliwa i regulator ciśnienia paliwa wymieniłem dosłownie tydzień temu. Generalnie może to nie do wiary, ale z problemem walczę już kilka lat i co jakiś czas coś wymieniam. Nic nie pomogło. Nigdy też nie było żadnych błędów.
U mnie nie ma i nigdy nie było problemów z odpalaniem. Jest tylko szarpanie, słabsza moc i to dawkowanie paliwa podczas hamowania silnikiem (nie wiem czy to ma związek z problemem, ale może ma). Coś jakby ECU dolewał paliwa wtedy kiedy nie powinien, bo mu coś tak każe robić.
Dzięki za odpisanie w temacie, każda sugestia mile widziana.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

A czyściłeś egr i przepływomierz?.
Lib zrób taki test http://translate.google.com/translate?h ... valve.html
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 17:58 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

michalpiotr

#5 Post autor: michalpiotr »

Egr mam wyłączony programowo. Przepływomierza nie mam.
Jeszcze coś co może być istotne: bardzo mało pali, cykl mieszany, 6,3 l/100 km, to nie jest normalne.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

michalpiotr pisze: 11 gru 2017, 18:35 bardzo mało pali, cykl mieszany, 6,3 l/100 km, to nie jest normalne.
No to sobie tylko chwalić. :driver:
A masz jakiś czujnik za filtrem powietrza?,jak masz to go wyczyść.
michalpiotr pisze: 11 gru 2017, 18:35 Egr mam wyłączony programowo.
Czy po tym wyprogramowaniu było dobrze i jak długo.

michalpiotr

#7 Post autor: michalpiotr »

Czujnik temperatury powietrza dolotowego wymieniony. Po wyprogramowaniu egr jak i przed to samo.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 19:55 przez michalpiotr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#8 Post autor: Dziadek13 »

michalpiotr pisze: 11 gru 2017, 12:53 Ponadto samochód szarpie i ma mniejszą moc. Błędów nie ma żadnych.
To został ci katalizator jeśli chodzi o to,czytałeś linka co ci podesłałem.

michalpiotr

#9 Post autor: michalpiotr »

Przy zapchanym katalizatorze nie jechałby 200 km/h. Linka czytałem, ale dotyczył egr.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#10 Post autor: Dziadek13 »

Nie zapchanym ale przy pustym kacie tak się robi i pojedziesz 200 km/h
O tym pisał.
Wracam do tematu szarpania i mułowatości silnika Z16XE
W ASO mechanik posłuchał jeszcze pracy silnika i stwierdził, ze chodzi za głośno i wydaje metaliczny dźwięk przy puszczaniu gazu. Zapytał jeszcze czy samochód czasem nie szarpie i czy nie jest zbyt powolny. Oczywiście potwierdziłem. ASO zrobiło jeszcze pomiar spalin i ewidentnie wykazało koniec katalizatora.
Potwierdziło się też, że mechanicy na samym końcu dopiero zaczynają obwąchiwać kata, najczęściej po tym jak każą wymienić świece, cewkę, sondy lambda itp. U mnie właśnie tak było. Tyle, że mogłem od razu pojechać do ASO. Czasem warto.
Ostatnio zmieniony 11 gru 2017, 20:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

michalpiotr

#11 Post autor: michalpiotr »

Czytałem już wszystkie posty na temat Z16XE, mógłbym z tego silnika doktorat robić :) Kata wymieniałem jakieś 100000 km temu, wtedy już problem szarpania występował, ale ciężko wiązać te fakty, gdyż minęło już sporo czasu. Kata wymieniałem na używkę, więc też nie wiadomo w jakim stanie.
Faktycznie występuje taki metaliczny dźwięk przy schodzeniu z obrotów, ale to jedyny punkt który pasuje. Spaliny są idealne, sonda za katem pracuje dobrze, błędów sondy też brak.

Dodano po 20 minutach 1 sekundzie:
Moim zdaniem jest trochę zbyt uboga mieszanka, bo sonda 1 oscyluje max. 750. Korekty max. 5 więc w porządku. Niskie spalanie też wskazuje na to że zbyt mało paliwa lub zbyt dużo powietrza. Dolot cały szczelny, rozbierałem, czyściłem, naprawdę nie wiem co to u licha jest.

Dodano po 6 minutach 43 sekundach:
Jedyne czego jeszcze nie wymieniłem to sprzęgło. Ale szarpanie występuje przy dodawaniu i puszczaniu gazu a ponadto na wolnych obrotach też nie chodzi jak trzeba. Występuje lekkie falowanie obrotów, spalanie chwilowe oscyluje 0,7-0,9 l/h, kiedyś stało na równo 0,8. Coś jest nie tak z tym dawkowaniem paliwa.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#12 Post autor: Janus »

Na jakiej podstawie twierdzisz, że w czasie hamowania silnikiem nie następuje obcięcie dawkowania paliwa?
Janusz

michalpiotr

#13 Post autor: michalpiotr »

1. Widzę spalanie chwilowe na midzie
2. Widzę że otwarte są wtryskiwacze w Opel scannerze

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#14 Post autor: Janus »

1. Klimę zapewne masz. Przyjrzyj się parametrom układu klimy, ale w blokach pomiarowych silnika. W Zafirze włączenie klimy wysyła wpierw sygnał do sterownika silnika. Jeżeli masz jeden wentylator - to tylko do sterownika silnika, bo modułu wentylatorów zapewne brak... Nie wiem czy dobrze rozumuję (a nie sprawdzałem osobiście) czy dawka paliwa jest obcinana do zera przy właczonej klimie??
2. Pedał gazu - nie pamiętam ale na schematach to widać - czy tam jest zestyk puszczonego pedału czy nie. Jeżeli jest - trzeba sprawdzić czy widać jego pracę w blokach pomiarowych. Jeżeli jest tylko potencjometr bez zestyku - sprawdzić w blokach jaką pozycję odczytuje.
3. Gdzieś kiedyś czytałem coś, że w pewnych warunkach pracy silnika mieszanka jest za bogata, aby umożliwić prawidłową pracę katalizatora (dopalenie tego co się nie spaliło w silniku czy jakoś tak). Ale to tylko hipoteza - że warunki które istnieją w układzie sterowania twojego silnika wymagają bogatej mieszanki.

Polecam Wujka Google i poszukanie informacji o algorytmie pracy tego typu sterownika. Nie wiem na czym jest ten Z16XE. Simtec? Bosch? Delco?
Janusz

michalpiotr

#15 Post autor: michalpiotr »

Klime mam, aktualnie nie napełniona, ale jest. Faktycznie ktoś mi kiedyś sugerował przyjrzenie się parametrom klimy, ale do tej pory tego nie zrobiłem. Czy mógłbyś naświetlić co dokładnie sprawdzić? Przy włączonej klime też powinien odcinać paliwo. Z16XE powinien odcinać paliwo podczas hamowania silnikiem, zasięgałem opinii kilkunastu użytkowników tego silnika, wszystkim odcina. Odnośnie pedału gazu jest potencjometr, zresztą podmieniany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”