Błąd P0105-map sensor (Z18XE)
: 12 gru 2017, 08:56
Witam,
Posiadam zafirę A z silnikiem 1.8 16V 116KM (Z18XE), od kilku dni wzmagam się z problemem zaświecającej się lampki "Check engine", po sczytaniu kodów błyskowych występuje błąd P0105- nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia Map, tylko że wydaję mi się że w tym silniku takiego czujnika nie ma, ponadto przejrzałem pół internetu i nic konkretnego nie znalazłem, ten czujnik podciśnieniowy występuje w silnikach diesla. Z początku myślałem że z to jest odpowiedzialny zawór na dole kolektora, ale po jego odłączeniu pojawił się błąd P1110- zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego, więc to raczej nie to. Podczas gdy lampka się świeci, silnik po odpaleniu nie może utrzymać wolnych obrotów i gaśnie, po chwili lampka zgaśnie samochód śmiga dobrze aż do momentu uzyskania temp. 80-90 stopni i wtedy lampka znowu się zaświeca, i silnik przerywa szarpie itd. Podczas występowania tego błędu rozłącza mi w sposób losowy instalację gazową i przerzuca się na zasilanie benzyną, i z powrotem na gaz i tak w kółko. Jest taki czujnik podciśnienia, ale jest on elementem instalacji gazowej i jest podłączony do centralki STAG-4. Dodam jeszcze że kolektor dolotowy wraz z przepustnicą został rozkręcony wyczyszczony i uszczelniony podczas wymiany głowicy jakieś 2000 km temu. Usterka zaczęła się pojawiać po umyciu silnika wodą, ale też nie od razu tylko po przejechaniu ok 100 km. Przy okazji chciałbym się zapytać gdzie znajduje się masa zegarów ponieważ kontrolki mi przygasają przy włączeniu kierunkowskazów, oraz podczas postoju wskazówka prędkościomierza się wychyla gdy zakręcę kierownicą? Ma ktoś jakies pomysły, może się mylę i taki czujnik występuje w tym silniku, więc proszę o wskazanie miejsca usytuowania go?
Posiadam zafirę A z silnikiem 1.8 16V 116KM (Z18XE), od kilku dni wzmagam się z problemem zaświecającej się lampki "Check engine", po sczytaniu kodów błyskowych występuje błąd P0105- nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia Map, tylko że wydaję mi się że w tym silniku takiego czujnika nie ma, ponadto przejrzałem pół internetu i nic konkretnego nie znalazłem, ten czujnik podciśnieniowy występuje w silnikach diesla. Z początku myślałem że z to jest odpowiedzialny zawór na dole kolektora, ale po jego odłączeniu pojawił się błąd P1110- zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego, więc to raczej nie to. Podczas gdy lampka się świeci, silnik po odpaleniu nie może utrzymać wolnych obrotów i gaśnie, po chwili lampka zgaśnie samochód śmiga dobrze aż do momentu uzyskania temp. 80-90 stopni i wtedy lampka znowu się zaświeca, i silnik przerywa szarpie itd. Podczas występowania tego błędu rozłącza mi w sposób losowy instalację gazową i przerzuca się na zasilanie benzyną, i z powrotem na gaz i tak w kółko. Jest taki czujnik podciśnienia, ale jest on elementem instalacji gazowej i jest podłączony do centralki STAG-4. Dodam jeszcze że kolektor dolotowy wraz z przepustnicą został rozkręcony wyczyszczony i uszczelniony podczas wymiany głowicy jakieś 2000 km temu. Usterka zaczęła się pojawiać po umyciu silnika wodą, ale też nie od razu tylko po przejechaniu ok 100 km. Przy okazji chciałbym się zapytać gdzie znajduje się masa zegarów ponieważ kontrolki mi przygasają przy włączeniu kierunkowskazów, oraz podczas postoju wskazówka prędkościomierza się wychyla gdy zakręcę kierownicą? Ma ktoś jakies pomysły, może się mylę i taki czujnik występuje w tym silniku, więc proszę o wskazanie miejsca usytuowania go?