[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Moderator: Sebu$
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Witam,
nie chciałbym się tu zbytnio rozpisać lecz za razem problem opisać jak najdokładniej.
Na wstępie zaznaczę, iż Zośką jeździ ojciec który uskutecznia "emerycką jazdę" czego skutkiem jest to, że z wydechu leciało jak z kranu.
Po przeprowadzeniu osobiście "procedury dopalania" kranik z wodą został zamknięty.
Ale do rzeczy.
Rzeczywiste spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 10 l/100km Pb 95 zaś legenda głosi, że powinno ono wynosić około 8,5 litra na setke.
Ostatnimi czasy przeczyściłem przepustnicę ekstrakcyjną ponieważ miałem drobne problemy z falowaniem obrotów jak również zaślepiłem EGR kawałkiem grubszej blaszki nierdzewnej choć nie jestem pewny czy przeprowadzając ową operację nie spowodowałem jakichś nieszczelności.
Rzeczy które zamierzam wykonać to:
-Kontrola stanu filtra powietrza- przedmuchanie/wymiana
Wymiana filtra paliwa
-Kontrola stanu i czyszczenie przepływki
-Wymiana świec
-Wycięcie kata (wstawienie puszki w jego miejsce) ponieważ mam podejrzenia że jest on już mocno zabity dzięki emeryckiej jeździe szanownego ojca
-Kontrola stanu sony lambda (podobno OP COMem się da)
-Aplikacja środka do czyszczenia wtrysków do benzyny
Jeśli prócz tego co wymieniłem ktoś zaleci jeszcze jakieś czynności które mogą mieć wpływ na problemy opisane w temacie będę ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam
Edit: Co do samej przepływki to kiedyś wyskoczył mi na OP COMie jakiś błąd odnoszący się do przepływki ale nie pamiętam kodu błędu.
Na moje zdziwienie czemu nie zapalił się CHECK ENGINE kolega odparł że wartość odczytu mieści się w granicy błędu i "czeka" mi nie wywali ale w fejsie będzie ślad. Dawniej "czek" zapalał się ale dość sporadycznie tyle, że wtedy jeszcze nie miałem opcoma a po zakupie jego Zośka jakby wyczuła pismo nosem i "czek" przestał wyskakiwać.
nie chciałbym się tu zbytnio rozpisać lecz za razem problem opisać jak najdokładniej.
Na wstępie zaznaczę, iż Zośką jeździ ojciec który uskutecznia "emerycką jazdę" czego skutkiem jest to, że z wydechu leciało jak z kranu.
Po przeprowadzeniu osobiście "procedury dopalania" kranik z wodą został zamknięty.
Ale do rzeczy.
Rzeczywiste spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 10 l/100km Pb 95 zaś legenda głosi, że powinno ono wynosić około 8,5 litra na setke.
Ostatnimi czasy przeczyściłem przepustnicę ekstrakcyjną ponieważ miałem drobne problemy z falowaniem obrotów jak również zaślepiłem EGR kawałkiem grubszej blaszki nierdzewnej choć nie jestem pewny czy przeprowadzając ową operację nie spowodowałem jakichś nieszczelności.
Rzeczy które zamierzam wykonać to:
-Kontrola stanu filtra powietrza- przedmuchanie/wymiana
Wymiana filtra paliwa
-Kontrola stanu i czyszczenie przepływki
-Wymiana świec
-Wycięcie kata (wstawienie puszki w jego miejsce) ponieważ mam podejrzenia że jest on już mocno zabity dzięki emeryckiej jeździe szanownego ojca
-Kontrola stanu sony lambda (podobno OP COMem się da)
-Aplikacja środka do czyszczenia wtrysków do benzyny
Jeśli prócz tego co wymieniłem ktoś zaleci jeszcze jakieś czynności które mogą mieć wpływ na problemy opisane w temacie będę ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam
Edit: Co do samej przepływki to kiedyś wyskoczył mi na OP COMie jakiś błąd odnoszący się do przepływki ale nie pamiętam kodu błędu.
Na moje zdziwienie czemu nie zapalił się CHECK ENGINE kolega odparł że wartość odczytu mieści się w granicy błędu i "czeka" mi nie wywali ale w fejsie będzie ślad. Dawniej "czek" zapalał się ale dość sporadycznie tyle, że wtedy jeszcze nie miałem opcoma a po zakupie jego Zośka jakby wyczuła pismo nosem i "czek" przestał wyskakiwać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Kolego sonda albo przeplywka stawiam.na sondę i tylko oryginalną pamiętać trzeba iż X18XE1 ma jeden kabelek do sondy inny bodajże szary zamiast czerwonego który występuje tylko w x18xe i nie daj sobie wcisnąć innej niż do X18XE1!
Do Częstochowy mam spory kawał by zrobić podmianki mam ten sam silnik
Do Częstochowy mam spory kawał by zrobić podmianki mam ten sam silnik
Do Sondy dojdziemy w drugiej kolejności a na ten moment przepływka. Wywaliło P0100 za niskie napięcie przepływom. powietrza.
W załączniku foto. To co zwróciło moją uwagę to te kable wtyczki przepływki. Tu już była czyjaś ingerencja w dwa z czterech przewodów. Jakieś rady? Rozszarpać to?
Edit: Pierwsze foto ukazuje nam prawdopodobną przyczynę omawianego problemu.
W załączniku foto. To co zwróciło moją uwagę to te kable wtyczki przepływki. Tu już była czyjaś ingerencja w dwa z czterech przewodów. Jakieś rady? Rozszarpać to?
Edit: Pierwsze foto ukazuje nam prawdopodobną przyczynę omawianego problemu.
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 23:36 przez mleczny87, łącznie zmieniany 3 razy.
Po polutowaniu kabelków wszystko wróciło do normy ale tylko na chwile. Wywala błąd P0110 Za wysokie napięcie temp. przepływomierza
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Często jest tak iż simtec 70 nie potrafi odcinać prawnych elementów mi wyskakiwały błędy przepływomierza a była sonda zła i na odwrót sonda on przepływomierz zepsuty... Nie ma reguły w tym komputerze
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 20:21 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 maja 2019, 20:36
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Opel A 1.8 16v
- Model: ZAFIRA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam,
Mam nierówna pracę silnika. Jak odpala samochod to nierówno pracuje , jak ruszam to przerywa szarpie, i paliwa dużo spala . Nie raz chodzi dobrze przez chwilę potem znowu to samo. Dziwna sprawa ponieważ wieczorem chodził mi normalnie na gazie . Rano nie działa mi kontrolka do włączania gazu . Znalazłem usterkę miałem naderwane kable przy akumulatorze od gazu i drugi nie wiem od czego podłączyłem je . Kontrolka pali normalnie ale silnik pracuje tak jak wyżej napisałem.
Dodano po 3 godzinach 15 minutach 32 sekundach:
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Też właśnie stawialem że sonda padła. A można samemu sprawdzić czy działa sonda ?
Mam nierówna pracę silnika. Jak odpala samochod to nierówno pracuje , jak ruszam to przerywa szarpie, i paliwa dużo spala . Nie raz chodzi dobrze przez chwilę potem znowu to samo. Dziwna sprawa ponieważ wieczorem chodził mi normalnie na gazie . Rano nie działa mi kontrolka do włączania gazu . Znalazłem usterkę miałem naderwane kable przy akumulatorze od gazu i drugi nie wiem od czego podłączyłem je . Kontrolka pali normalnie ale silnik pracuje tak jak wyżej napisałem.
Dodano po 3 godzinach 15 minutach 32 sekundach:
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Też właśnie stawialem że sonda padła. A można samemu sprawdzić czy działa sonda ?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: LBK
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
- Kontakt:
Trzeba sprawdzić jej opornośćDarasd pisze: ↑14 maja 2019, 13:32 Witam,
Mam nierówna pracę silnika. Jak odpala samochod to nierówno pracuje , jak ruszam to przerywa szarpie, i paliwa dużo spala . Nie raz chodzi dobrze przez chwilę potem znowu to samo. Dziwna sprawa ponieważ wieczorem chodził mi normalnie na gazie . Rano nie działa mi kontrolka do włączania gazu . Znalazłem usterkę miałem naderwane kable przy akumulatorze od gazu i drugi nie wiem od czego podłączyłem je . Kontrolka pali normalnie ale silnik pracuje tak jak wyżej napisałem.
Dodano po 3 godzinach 15 minutach 32 sekundach:
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Też właśnie stawialem że sonda padła. A można samemu sprawdzić czy działa sonda ?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Darasd aby sprawdzić czy działa należy podłaczyć miernik i sprawdzić czy zmienia się jej napięcie, ma oscylować pomiędzy 0V a 5V.
Jakby co to mam działającą.
Ja osobiście w Twoim przypadku czepiałbym sie bardziej cewki zapłonowej bądz sterownika.
pozdro
Jakby co to mam działającą.
Ja osobiście w Twoim przypadku czepiałbym sie bardziej cewki zapłonowej bądz sterownika.
pozdro
-
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Witam
Mam podobny problem co Darasd, otóż od kilku dni auto zaczęło mi szarpać, tak jakby w pewnym momencie nie palił na wszystkie cylindry. Dodam, że nie wywala żadnego błędu sondy, przeplywki itp, a filtr powietrza wymieniony po pyłkach wiosennych. Szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Czy jest możliwe, że padła w końcu cewka (prawdopodobnie jest od nowości w samochodzie) czy znów po raz trzeci daje o sobie znać sterownik silnika?
Mam podobny problem co Darasd, otóż od kilku dni auto zaczęło mi szarpać, tak jakby w pewnym momencie nie palił na wszystkie cylindry. Dodam, że nie wywala żadnego błędu sondy, przeplywki itp, a filtr powietrza wymieniony po pyłkach wiosennych. Szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Czy jest możliwe, że padła w końcu cewka (prawdopodobnie jest od nowości w samochodzie) czy znów po raz trzeci daje o sobie znać sterownik silnika?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
b0cz3k_92
Niestety przez forum nie damy rady sprawdzić czy to cewka, najlepiej byłoby podmienić na sprawną-może ktoś z forumowej braci mieszka w pobliżu i pomoże w diagnozie(pożyczy na podmiankę ).
Znalazłem w temacie Asistance kolegę: Dawid (Oficer), śląskie, Gliwice i okolice. tel: 730432401-też ma chyba 1.8 więc dzwon i spróbuj się umówić.
Pozdro
Niestety przez forum nie damy rady sprawdzić czy to cewka, najlepiej byłoby podmienić na sprawną-może ktoś z forumowej braci mieszka w pobliżu i pomoże w diagnozie(pożyczy na podmiankę ).
Znalazłem w temacie Asistance kolegę: Dawid (Oficer), śląskie, Gliwice i okolice. tel: 730432401-też ma chyba 1.8 więc dzwon i spróbuj się umówić.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 18:18 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.