[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mleczny87
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2017, 19:17
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.

#1 Post autor: mleczny87 »

Witam,

nie chciałbym się tu zbytnio rozpisać lecz za razem problem opisać jak najdokładniej.
Na wstępie zaznaczę, iż Zośką jeździ ojciec który uskutecznia "emerycką jazdę" czego skutkiem jest to, że z wydechu leciało jak z kranu.
Po przeprowadzeniu osobiście "procedury dopalania" kranik z wodą został zamknięty.
Ale do rzeczy.
Rzeczywiste spalanie w cyklu mieszanym oscyluje w okolicach 10 l/100km Pb 95 zaś legenda głosi, że powinno ono wynosić około 8,5 litra na setke.
Ostatnimi czasy przeczyściłem przepustnicę ekstrakcyjną ponieważ miałem drobne problemy z falowaniem obrotów jak również zaślepiłem EGR kawałkiem grubszej blaszki nierdzewnej choć nie jestem pewny czy przeprowadzając ową operację nie spowodowałem jakichś nieszczelności.
Rzeczy które zamierzam wykonać to:
-Kontrola stanu filtra powietrza- przedmuchanie/wymiana
Wymiana filtra paliwa
-Kontrola stanu i czyszczenie przepływki
-Wymiana świec
-Wycięcie kata (wstawienie puszki w jego miejsce) ponieważ mam podejrzenia że jest on już mocno zabity dzięki emeryckiej jeździe szanownego ojca
-Kontrola stanu sony lambda (podobno OP COMem się da)
-Aplikacja środka do czyszczenia wtrysków do benzyny

Jeśli prócz tego co wymieniłem ktoś zaleci jeszcze jakieś czynności które mogą mieć wpływ na problemy opisane w temacie będę ogromnie wdzięczny.
Pozdrawiam :)

Edit: Co do samej przepływki to kiedyś wyskoczył mi na OP COMie jakiś błąd odnoszący się do przepływki ale nie pamiętam kodu błędu.
Na moje zdziwienie czemu nie zapalił się CHECK ENGINE kolega odparł że wartość odczytu mieści się w granicy błędu i "czeka" mi nie wywali ale w fejsie będzie ślad. Dawniej "czek" zapalał się ale dość sporadycznie tyle, że wtedy jeszcze nie miałem opcoma a po zakupie jego Zośka jakby wyczuła pismo nosem i "czek" przestał wyskakiwać.

Awatar użytkownika
muraww
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 01 mar 2016, 10:58
Imię: Rafał
Lokalizacja: Płock
Auto: Opel Zafira A 1.8 2004r
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#2 Post autor: muraww »

Jakieś błędy wywala ?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#3 Post autor: Maćku »

Kolego sonda albo przeplywka stawiam.na sondę i tylko oryginalną pamiętać trzeba iż X18XE1 ma jeden kabelek do sondy inny bodajże szary zamiast czerwonego który występuje tylko w x18xe i nie daj sobie wcisnąć innej niż do X18XE1!

Do Częstochowy mam spory kawał by zrobić podmianki mam ten sam silnik
Obrazek

mleczny87
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2017, 19:17
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#4 Post autor: mleczny87 »

Do Sondy dojdziemy w drugiej kolejności a na ten moment przepływka. Wywaliło P0100 za niskie napięcie przepływom. powietrza.
W załączniku foto. To co zwróciło moją uwagę to te kable wtyczki przepływki. Tu już była czyjaś ingerencja w dwa z czterech przewodów. Jakieś rady? Rozszarpać to?

Edit: Pierwsze foto ukazuje nam prawdopodobną przyczynę omawianego problemu.
Załączniki
37412591_1887902261300674_7530477077607219200_n.jpg
Ostatnio zmieniony 20 lip 2018, 23:36 przez mleczny87, łącznie zmieniany 3 razy.

mleczny87
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2017, 19:17
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#5 Post autor: mleczny87 »

Po polutowaniu kabelków wszystko wróciło do normy ale tylko na chwile. Wywala błąd P0110 Za wysokie napięcie temp. przepływomierza

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#6 Post autor: Maćku »

Często jest tak iż simtec 70 nie potrafi odcinać prawnych elementów mi wyskakiwały błędy przepływomierza a była sonda zła i na odwrót sonda on przepływomierz zepsuty... Nie ma reguły w tym komputerze
Ostatnio zmieniony 02 sie 2018, 20:21 przez Maćku, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Darasd
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 13 maja 2019, 20:36
Imię: Darek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel A 1.8 16v
Model: ZAFIRA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#7 Post autor: Darasd »

Witam,

Mam nierówna pracę silnika. Jak odpala samochod to nierówno pracuje , jak ruszam to przerywa szarpie, i paliwa dużo spala . Nie raz chodzi dobrze przez chwilę potem znowu to samo. Dziwna sprawa ponieważ wieczorem chodził mi normalnie na gazie . Rano nie działa mi kontrolka do włączania gazu . Znalazłem usterkę miałem naderwane kable przy akumulatorze od gazu i drugi nie wiem od czego podłączyłem je . Kontrolka pali normalnie ale silnik pracuje tak jak wyżej napisałem.

Dodano po 3 godzinach 15 minutach 32 sekundach:
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Też właśnie stawialem że sonda padła. A można samemu sprawdzić czy działa sonda ?

Buszmen
Posty: 3
Rejestracja: 04 wrz 2017, 20:52
Imię: Michał
Lokalizacja: LBK
Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:
Kontakt:

#8 Post autor: Buszmen »

Darasd pisze: 14 maja 2019, 13:32 Witam,

Mam nierówna pracę silnika. Jak odpala samochod to nierówno pracuje , jak ruszam to przerywa szarpie, i paliwa dużo spala . Nie raz chodzi dobrze przez chwilę potem znowu to samo. Dziwna sprawa ponieważ wieczorem chodził mi normalnie na gazie . Rano nie działa mi kontrolka do włączania gazu . Znalazłem usterkę miałem naderwane kable przy akumulatorze od gazu i drugi nie wiem od czego podłączyłem je . Kontrolka pali normalnie ale silnik pracuje tak jak wyżej napisałem.

Dodano po 3 godzinach 15 minutach 32 sekundach:
[A] [X18XE1] Podwyższone spalanie, szarpanie, gaśnięcie.
Też właśnie stawialem że sonda padła. A można samemu sprawdzić czy działa sonda ?
Trzeba sprawdzić jej oporność

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#9 Post autor: firek »

Darasd aby sprawdzić czy działa należy podłaczyć miernik i sprawdzić czy zmienia się jej napięcie, ma oscylować pomiędzy 0V a 5V.
Jakby co to mam działającą.
Ja osobiście w Twoim przypadku czepiałbym sie bardziej cewki zapłonowej bądz sterownika.
pozdro

b0cz3k_92
Debiutant
Posty: 38
Rejestracja: 17 maja 2017, 11:50
Imię: Adrian
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#10 Post autor: b0cz3k_92 »

Witam
Mam podobny problem co Darasd, otóż od kilku dni auto zaczęło mi szarpać, tak jakby w pewnym momencie nie palił na wszystkie cylindry. Dodam, że nie wywala żadnego błędu sondy, przeplywki itp, a filtr powietrza wymieniony po pyłkach wiosennych. Szarpie zarówno na benzynie jak i na gazie. Czy jest możliwe, że padła w końcu cewka (prawdopodobnie jest od nowości w samochodzie) czy znów po raz trzeci daje o sobie znać sterownik silnika?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#11 Post autor: firek »

b0cz3k_92
Niestety przez forum nie damy rady sprawdzić czy to cewka, najlepiej byłoby podmienić na sprawną-może ktoś z forumowej braci mieszka w pobliżu i pomoże w diagnozie(pożyczy na podmiankę ).
Znalazłem w temacie Asistance kolegę: Dawid (Oficer), śląskie, Gliwice i okolice. tel: 730432401-też ma chyba 1.8 więc dzwon i spróbuj się umówić.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2019, 18:18 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”