Brak napedu zafira A

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
walicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 11 cze 2018, 12:29
Imię: Wiktor
Auto: Opel Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z000

Brak napedu zafira A

#1 Post autor: walicjusz »

Witam. Mam problem. Brak reakcji na biegi. (Brak napedu na koła) od 2 miesiecy cos stukalo na dołkach z prawej strony myslalem przegub. Wczoraj jak zjeżdzalem z ronda miałem wrażenie że lewe koło mi ucieka. Po ostatnim rondzie wyjezdzajac auto stracilo naped moge wrzucic kazdy bieg auto nie pojedzie. Po sholowaniu do domu auto znow zaczelo reagowac na biegi. Wrzucilem wsteczy ujechalem 50m i wrzucilem jedynke tez ujechalem z 50m. Na zaciagnietym recznym chcialem ruszyc z 1 to tylko cos chrupło i znow brak biegow. Opel zafira A 2.0dti. Polos wymieniana z lewej strony na jesien.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#2 Post autor: Tazz »

Wygląda na mechanizm roznicowy
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

walicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 11 cze 2018, 12:29
Imię: Wiktor
Auto: Opel Zafira A 2.0DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z000

#3 Post autor: walicjusz »

Dodam ze przy ruszaniu na recznym chrupło po prawej stronie.(kolega stał i usłyszał) wczoraj chciałem wyciagnac cala połos i napotkal mnie problem za cholere nie mogłem wybic przegubu z piasty. Wiec odkrecilem piaste od kolumny. Po wyciagnieciu calej polosi stwierdzilem ze wieloklin od skrzyni jest ok. (Polos lekko wyszla ze skrzyni)

thor_
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
Imię: Artur
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTL
Gender:

#4 Post autor: thor_ »

Wystarczy, że jeden z przegubów poszedł na amen i mechanizm różnicowy odłącza sprawny. Czyli w skrócie - prawa strona do sprawdzenia - wymiany przegub. Po tym zabiegu powinno wszystko wrócić do normy. Mechanizm różnicowy żeby zabić trzeba na prawdę się postarać. Tak niestety to działa - kiedy jedno z kół nie jest "obciążone" mechanizm różnicowy "odłącza" drugie koło. Dlatego np kiedy jest ślisko i jedno koło przy ruszaniu zacznie się ślizgać to drugie nie ruszy auta. Z tego tez powodu w porządnych terenówkach są montowane blokady mechanizmów różnicowych, żeby wszystkie koła ciągnęły bez względu na to które z nich się ślizga. Po tym najprościej rozpoznać w błocie terenówkę wśród pseudo terenówek ;) Wszystkie inne stoją i kręcą tylko ślizgającymi się kołami a ta "porządna" kręci wszystkimi czterema i daje do przodu.
;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”