Strona 1 z 3

Branie oleju

: 18 lip 2010, 21:55
autor: Matys27
Witam mam taki problem: pod koniec czerwca zmieniłem w zosi olej na 10w 40 wcześniej nie było mi wiadome na jakim jeździł mój poprzednik ;) na miarce poziom na maxa zrobiłem 600km i komunikat check oil level poziom oleju był na 2 giej kresce dolałem znów do pełna i wyruszyłem nad morze po przejechaniu jakichś 400 km komunikat check oil level na bagnecie olej na 3 ciej kresce i znowu dolewka :( łącznie zrobiłem z 1400km a dolałem 1,5 litra oleju :cry: wycieków nie ma, nie kopci, w płynie chłodzącym nie ma oleju, nagaru pod korkiem również nie ma .Zosia ma zjechane 258 tysiączków. Jaka może być tego przyczyna??

: 19 lip 2010, 07:39
autor: darek_s
Wersja optymistyczna uszczelniacze zaworowe do wymiany pesymistyczna uszczelniacze i pierscienie czyli praktycznie remont silnika.silniki opla 16 zaworowe lubia sobie pic olej ale to nie regula jednym bierze duzo a innym wcale.Norma to zdaje sie 0.6 ltr powyzej tej wartosci trzeba myslec o robocie motoru.pzdr.

: 30 sie 2010, 21:45
autor: johanes
Witam mam ten sam problem co MATYS27 mam olej lotos 10w 40 i wczesniej nie mialem zadnego problemu ale ostatno bylem w Niemczech i zrobilem 2500 tys. km po drodze wyskakiwal mi komunikat check oil level dolalem w sumie 1.5 oleju teraz mam pytanie czy wymienic uszczelniacze zaworowe czy uszczelniacze i pierscienie Zoska ma przejechane 117tysiecy jak to sprawdzic

: 30 sie 2010, 22:00
autor: Matys27
witam ja wymieniłem oring za obudową wkładu filtra oleju. tylko na zamówienie taka przyjemność. i teraz na 1000 km dolewam z 600 ml niby książkowo ale w moim odczuciu nadal za dużo ;)

: 31 sie 2010, 11:16
autor: esio
a zmienial ktos uszczelke pod miska :?: bo pocieka mi i olej tez bierze chyba jeszcze nie wiem na 100 % ale dolac trzeba a na razie niewiem jaki ,bede zmienial tylko na jaki :?:ppolsyntetyk czy syntetyk lac :?:

: 31 sie 2010, 11:26
autor: Woytas
johanes pisze:jak to sprawdzic
Tak jak juz gdzieś pisałem, sprawdź kompresję jeżeli wykluczasz inne przyczyny. Zrób pomiar jak będzie słaby to zrób próbę olejową tzn do cylindra wstrzyknij olej i jeżeli po powtórnym pomiarze ciśnienie wzrośnie to pierścienie do wymiany a jeżeli nie wzrośnie lub bardzo mało to zawory/uszczelniacze.

: 31 sie 2010, 11:33
autor: leeoon
:> Stawiam na uszczelniacze zaworowe....Stała bolączka... :piwo:

: 31 sie 2010, 20:07
autor: johanes
Witam ponownie dzisiaj zauwazylem ze na cieplym silniku jak przy gazuje to dymi. Czy to jest normalne??

: 31 sie 2010, 20:40
autor: QRZOL
W moim na 1000km wlewam nie całe 0,5l, niema żadnego dymienia jak kolega johanes, :)

: 31 sie 2010, 21:22
autor: waldik782
niby ksiazka podaje ze motor 1.8 moze na 1000km szarpnac 0.6 litra...ale to nie regula bo moja od wymiany do wymiany(na razie :D ) nie bierze nic...

: 01 wrz 2010, 14:08
autor: johanes
Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniajac uszczelniacze zaworowe czy trzeba sciagac glowice

: 01 wrz 2010, 14:15
autor: Anony Mous
johanes pisze:Witam mam jeszcze jedno pytanie jak wymieniajac uszczelniacze zaworowe czy trzeba sciagac glowice
Raczej tak. Choć są tacy co potrafią to zrobić bez ściągania - podobno. Kiedyś w astrze szukałem takiego speca ale wszyscy u których byłem nie chcieli się tego podjąć.

: 01 wrz 2010, 14:17
autor: j
da sie bez zwalania głowicy.

: 01 wrz 2010, 15:59
autor: Hector
johanes, na początek zrób próbę olejową- będzie dokładnie wiadomo co i jak. A na wymiane zawsze będzie czas ;)

: 01 wrz 2010, 19:20
autor: johanes
sprawdźilem kompresję i jest dobrze teraz wymienie ollej na castrola polsyntetyk 10w40 morze cos pomorze